• Ida o Mille

oj oj..oj en bebis i magen!

Herre gud, alldeles chockad!
    Gjorde ett grav.test i torsdags som visade ett väldigt svagt svagt plus... Och så gjorde jag ett test idag..
    (trodde inte riktigt att de skulle vara något!)
    Men de var positivt!!!!
    Ååå jaaaa vi vill ha. Vi har pratat om de och testat lite, men inte lagt någon "energi" på de (haha eller iaf lite:-P)
    Gått och små fantiserat om tänk om de är ett litet liv i mig och hoppats, och nuuu när jag vet är jag rädd! Hahaa eller ja, chockad... och rädd.
    Var de så för er när ni fick veta de första gången?
    Är de normalt att känna så här.. Går miljoner tankar runt i huvudet.. Hur ska allt gå.. Bröllopet.. men tur att de är så nära nu så att klänningen inte kommer att bli för liten haha...
    O. baby grejor är ju inte de billigaste idag..
    Och kommer jag att bli en bra mamma???

men åå vad jag är glad! Min gubbe är också glad, fast han säger inte så mycket.. han är nog väldigt chockad! hehe
    Oj oj nu blev detta inlägg liite långt! hehe

Någon som förstår mig?

• Svar på tråden oj oj..oj en bebis i magen!
  • Miss Biii

Ang. familjeliv.se så sa en vän för ett tag sen att när hon får nästa barn ska hon absolut inte vara med i familjeliv.se (hon hängde där slaviskt när hon var gravid m 1:a) hon blev så skrämd av alla skräckhistorier om allt o inget som har m barn o göra allt från förlossningssmärtor till tidig spädbarnsdöd och barnsjukdomar...
    Har inga egna erfarenheter, det kanske egentligen är en bra sida???

Grattis TS! Så glad för din skull, undrar samma som du, antar att jag kommer känna som du den dagen jag får plus på stickan. Men det är normalt kanske?

FruLjungberg skrev 2009-06-22 20:14:27 följande:
    vill tipsa dig om familjeliv.se där du kan göra egen sida och där finns graviditets uträknare med. Och ja ring MVC för inskrivning detta gör man i cirka vecka 10... ska med dit snart ska bara få tummen ur r*ven och ringa efter tid är i vecka tio själv.
  • möklintabröllop

Jätte grattis och jag lovar ni kommer bli dunder föräldrar!
    Är avundsjuk eftersom jag är för gammal för en till, tycker jag. Men jag har 4 stycken och det är underbart att ha fått barn.

• skille

Grattis, vet hvordan du har det. Vi fikk det til på første forsøk. Selv i dag veka 17 er det litt uvirkelig..... Min mann spør hele tiden sparker den enda?? han spør ca 100 ganger om dagen. hehe

• Floff

Gratulerar!

Här är en till med bulle i ugnen. Men jag är gift och klar!

Angående Familjeliv så får man faktiskt ta allt med en nypa salt.. Jag läser en del där, men vägrar stressa upp mig över folks inlägg när de varken är barnmorskor eller andra sorters experter. Däremot är det trevligt att hitta ett par trådar med folk som gått lika långt som en själv och sitta och tjattra om de första sparkarna, vagntips osv. Så läs, men ta allt med en nypa salt och fråga din BM om du funderar över något!

• Delene

Hej.. O jättegrattis!

Jag blev gravid oväntat o blev superglad så man går med ett lyckosmajl o nästa stund grät jag. jag skulle fylla 21 nästa vår o tyckte det va ungt men sen upptäckte jag gur himla glad jag faktiskt var o ville absolut behålla. tog lite längre tid att övertala sambon men han avgudar vår treåring nu :)

Lycka till!

• shakynose

oj oj oj GRATTIS!! Vad kul med bebis!

• emmaw

Jag har också nyss fått veta att vi ska ha bäbis, och vi gifter oss 1 augusti. Får se om klänningen passar... =)

• Leksi

Grattis till TS, Fru Ljungberg, skille, Floff och emmaw som plussat!!

Hoppas jag är där själv snart! Vi gifte oss för en månad sedan och började försöka då. Tyvärr blev det ingen smekmånadsbebis men jag försöker att ta det piano och hoppas på att det tar sig innan jul eller så. Svårt när man väl bestämt sig! Men det går ju inte att styra över så det är lika bra att inse att det kan ta tid.

Ja, herregud TS, hur kommer man reagera den dagen det blir plus?! Förmodligen som du... Glädje och rädsla om vart annat. Det är ju det största som händer en i livet!

• Paljetten

Grattis! Jag får rysningar för jag kommer ihåg när jag själv fick se det där + på stickan, vi hade försökt i 2 år så det var verkligen välkommet! Lycka till! =)

Svar på tråden oj oj..oj en bebis i magen!