• mindag2009

    Vad har ni för färg tema?

    Precis som det står, vad har ni för färg tema?

    Vi kommer att ha ljus grönt och ljus rosa!

  • Svar på tråden Vad har ni för färg tema?
  • Linadesign

    Det skulle vara intressant att veta vilka som är de populäraste bröllopsfärgerna. Vilka tror ni?
    Jag tycker det verkar som att rosa är en av de vanligaste. Och vinrött med guld. Och vitt såklart, men det räknar jag inte riktigt, för det har ju nästan alla som en kompletterande färg.

  • rosesarered

    Vi ska ha vitt och ljusgrönt som bas och sedan rosa och rött som accentfärger.
    Vi ska gifta oss utomhus och vill ha en somrig och romantisk känsla på bröllopet och då tyckte vi att färger är ett utmärkt sätt att använda sig av för att förmedla en stämning. Bra för att begränsa sig också!

  • Bettertogether
    Hante skrev 2009-08-19 19:44:55 följande:
    olivgrönt och vitt
    Härlig kombination!!! :D
  • Millanita

    Hej, vad tror ni om kombon silver, vitt och marinblått?
    Vigseln och festen kommer vara vid havet men min klänning kommer vara i färgern Ivory. Tror ni det passar elr komme det skära sig i om det vita??

  • Linadesign
    Millanita skrev 2009-08-24 08:43:06 följande:
    Hej, vad tror ni om kombon silver, vitt och marinblått? Vigseln och festen kommer vara vid havet men min klänning kommer vara i färgern Ivory. Tror ni det passar elr komme det skära sig i om det vita??
    Du kan nog vara lugn. Jag tror inte att gästerna efter bröllopet kommer snacka om hurvida brudklänningen matchade till bordsduken eller ej.

    Och dessutom så är det nog inget unikt att du har klänning i ivory och vita detaljer i dukningen. Tror de flesta har det så. Man kan inte matcha in i minsta detalj.
  • Bettertogether
    Millanita skrev 2009-08-24 08:43:06 följande:
    Hej, vad tror ni om kombon silver, vitt och marinblått? Vigseln och festen kommer vara vid havet men min klänning kommer vara i färgern Ivory. Tror ni det passar elr komme det skära sig i om det vita??
    Vitt som vitt!?! :D
  • Millanita

    jo visst men det blir ju olika nyanser...kanske ser omatchat ut?

  • Linadesign
    Millanita skrev 2009-08-28 09:41:16 följande:
    jo visst men det blir ju olika nyanser...kanske ser omatchat ut?
    Annars får du väl sy upp klänningen i samma tyg som bordsduken, så kan du vara säker på att det blir rätt nyans!! Och om ni ska ha nån löpare så kanske din make kan sy upp en slips av det tyget. Och sen får ni ju skicka med en färgkarta med inbjudan så att gästerna vet vilka fäger de får välja till sina kläder. Ni kanske behöver måla om lokalen också. Och glöm inte att tänka på nyansen på toapappret! Vad gör man inte för sitt bröllop...

    Hoppas du förstår ironin...!
  • Bridemma

    vi har marinblått, ljusblått och gräddvit, jättefint!

    Millanita: Jag tror inte att någon tänker på att ni blandar gräddvit med kritvitt....

  • Millanita
    Linadesign skrev 2009-08-28 11:39:24 följande:
    Annars får du väl sy upp klänningen i samma tyg som bordsduken, så kan du vara säker på att det blir rätt nyans!! Och om ni ska ha nån löpare så kanske din make kan sy upp en slips av det tyget. Och sen får ni ju skicka med en färgkarta med inbjudan så att gästerna vet vilka fäger de får välja till sina kläder. Ni kanske behöver måla om lokalen också. Och glöm inte att tänka på nyansen på toapappret! Vad gör man inte för sitt bröllop...Hoppas du förstår ironin...!
    ha ha skitkul
  • Martinaa

    Vitt, blått och silver!

    Linadesign: Jag tycker vitt RÖTT och silver eller guld verkar vara vanligaste temat. Ser så många med röda rosor tycker jag...

  • eternal love

    marinblått, ljusblått och vitt.. vi båda älskar havet så det blir havstema :)

Svar på tråden Vad har ni för färg tema?