• Carrod

Är det någon annan som känner att era vänner är missundsamma???

Är det någon som varit med om att folk ställer till med problem och är missunsamma mot er och bröllopet?
    Kan för egen del säg att folk verkligen visar sina "true colors" och är jäkligt besviken. T o m min "made of honor" beteer sig riktigt taskigt.
    Nästan som om hon inte vill vara tärna längre.Hon har inte fixat något av det som HON sa att hon ville fixa + massor av annat som blir föööör mycket att gå in på. Viktigt att säga att jag verkligen in packar på folk uppgifter.
    Någon som varit med om liknande??

• Svar på tråden Är det någon annan som känner att era vänner är missundsamma???
  • NewLife

Min sambos familj har inte varit annat än missundsamma.
    Han syster, som är lite besatt av att göra allt före oss, gick och gifte sig borligt i hemlighet för nån vecka sen. Dom ska inte fira det eller nått.

Då säger min m2bs mamma: varför gör inte ni så, det är ju mycket bättre och enklare!

Plus att dom gnällt om det mesta; vi valde fel datum, maten duger inte, bordsplacering vill dom inte veta av...listan kan göras lång.

Men jag är glad att min egen familj och mina syskon glädjs för vår skull!

• delirious

varför är folk missunnsamma...bröllopsdagen ska ju vara en underbar dag att se fram emot, själv känner jag just nu ingen längtan alls, önskar att vi beslutat för borgerligt istället med en enkel bjudning för familjen efteråt...men ett kyrkobröllop har funnits i mina drömmar sen jag var tonåring men nu känns det inte som en fin dröm någe mer...orolig för att det kommer att sluta med att större delen av de vi bjudit kommer endast för att de känner sig tvugna, just nu känns det inte som att de är många som gläds med oss...men men förhoppningsvis känns det bättre i morgon, eller dagen efter, eller efter....

• NewLife
    delirious skrev 2009-06-08 15:02:47 följande:
    varför är folk missunnsamma...bröllopsdagen ska ju vara en underbar dag att se fram emot, själv känner jag just nu ingen längtan alls, önskar att vi beslutat för borgerligt istället med en enkel bjudning för familjen efteråt...men ett kyrkobröllop har funnits i mina drömmar sen jag var tonåring men nu känns det inte som en fin dröm någe mer...orolig för att det kommer att sluta med att större delen av de vi bjudit kommer endast för att de känner sig tvugna, just nu känns det inte som att de är många som gläds med oss...men men förhoppningsvis känns det bättre i morgon, eller dagen efter, eller efter....
    precis så känner jag också, att man skulle lagt pengarna på en resa till vegas och gift sig där.
  • delirious

precis, vegas det hade varit nåt :)...men men nu är ju inbjudningarna skickade och allt är i rullning. Man får ju verkligen hoppas det kommer kännas bättre, ska ju bara en av de underbaraste dagarna i ens liv

• MilosMamma

Nae fy va tråkigt, usch.
    Vilka människor, skulle någon bete sej sådär mot oss, då skulle jag be dom fara.
    Jag har verkligen inte tid eller ork att ha vänenr som sugfer all kraft ur en, har dom ingen possitiv energi att förmedla behöver dom inte förmedla nått alls, inte i min närhet.

Vi har turen att alla vi har bjudit kommer utan ca 10 st och alla hgar vääääldigt bra anledningar.
    Men usch alltså.

• delirious

dom få nära vänner jag har är just sånna som är väldigt självupptagna, men jag har som lärt mig hantera det, det är ju så dom är men trodde väl på nåt sätt att nu skulle dom rikta ramljuset på mig men nä...min sambo påpekar om och om igen det jag vet, vi bryr oss inte om dom, vi gifter ju oss för att vi älskar varandra och det är våran dag inte deras...men jag har så himla svårt å släppa det...inge kul å planera allt själv, även om sambon hjälper till så finns det vissa saker jag inte vill han ska se, såsom bröllopsklänning, morgongåva å sånt...det hade man behövt en kompis till...

Oj vilken tur vi har en sån här gnälltråd :) Förlåt om jag är för självupptagen Carrod, önskar jag kunde säga några peppande ord åt dig som startat tråden men ja det enda jag kan säga är väl att jag känner likadant...

• Tehya

Känner också att jag måste ösa ur mig lite..känner mig oerhört ledsen över att en kusin, som jag växt upp med, valde att inte komma på möhippan. Jag VILL vara glad över hippan..MEN känslan som den här tjejen åstadkommit sitter i. Hon har inte hört av sig, inga gratulationer..ingenting. Jag kanske bara är extra känslig just nu?

• therese182

ingen vän som missunsammar mig men däremot min mamma.

Mamma & Pappa hade inget bröllop utan panik gifte sig när dom skulle göra om pensions sparandet för en 10-15 år sedan.
    Hon hade nog velat ha ett bröllop med tillhörande fest, men gick och blev vigda borgeligt.

Sen jag drog igång har hon inte gjort annat än att vara ointresserad och istället slängt ur sig helt onödiga & taskiga kommentarer om hur oviktigt det är med alla detaljer, och annat lull lull som jag tycker är så kul!

En tjänst bad jag henne och pappa om, och det var att få köpa blommor genom en av deras grossister i deras företags namn. Men inte ens det gick.... Det fanns inte tid för detta då det är hög sesong nu inom blomsterhandeln...Detta var ca 4 månader sedan, vi gifter oss om 11 dagar....

• Carrod

Det är så jäkla trist att folk kan säga och göra vad som helst för att dom är missunsamma..
    jag kan ju säga att min made of honor knappast har skärp till sig. Hon är så oengagerad! Var och lunchade med henne förra veckan och jag satt å bara väntade att hon skulle ta upp ngt gällande bröllopet. MEN iiiiingenting sa hon.
    Jag hade redan innan bestämt mig för att inte säga ngt utan låta henne komma till mig i hopp om att hon tänkt till men ICKE!
    Som tur är har jag ju min syster till tärna också som verkligen borde varit huvudtärnan för hon har verkligen ställt upp för mig. Fixat solist,fotograf,ska vara toastmadame.

Men min blivande har verkligen fått mig att fokusera på annat och det som är positivt. Hur många det är som är jätteglad för vår skull. Man brukar ju säga att det krävs 12 positiva personer för att väga upp 1 negativ person. Så det är svårt. Men nu har jag accepterat att jag inte kan förändra folks inställningar utan det är bara att ta det och se till att vår dag blir den bästa för oss. Det är ju vi som gifter oss och inte våra tärnor. Vår glädje står högst upp på listan!!

• F A M E

Vet inte om vi missunnas, men min egen mamma tyckte vi inte behövde köpa champange glas onödig kostnad osv. Varför gör vi si och varför gör vi så.

Men jag tror nog att hon bara är små put över att inte få vara med på festen på kvällen samt så får hon inte vara med i något av förberdelserna alls. Efter som jag vet att hon bara tar över allt.

Jag vill göra denna grej själv, ge dem en möjlighet att slappna och bara sätta sig ner och bara njuta av en härlig dag.

• MimmiMama
    delirious skrev 2009-06-08 11:26:48 följande:
    när jag läser era inlägg känner jag igen mig sååå mycket, skrev nyss ett jättelångt "tyck synd om mig" inlägg här i bt men åkte ut ur sighten precis...men men ids inte skriva ett till nu med risk för att jag åker ut igen...
    varför åkte du ut? får man inte tycka synd om sig själv här på BT?
  • delirious

jo det får man nog allt :) men det har varit periodvis lite tjorv med sighten...så jag har knogat å åkt ut mellan varven bara....

MimmiMama skrev 2009-06-25 18:22:45 följande:
    varför åkte du ut? får man inte tycka synd om sig själv här på BT?
  • MimmiMama
    delirious skrev 2009-06-25 19:41:10 följande:
    jo det får man nog allt :) men det har varit periodvis lite tjorv med sighten...så jag har knogat å åkt ut mellan varven bara....
    ok jag trodde du blivit utkickad för något du skrev
Svar på tråden Är det någon annan som känner att era vänner är missundsamma???