• 090208

Behöver tjej-hjälp NU!

Vart börjar man...
    Dom senaste 3 dagarna har jag haft något som liknar mensvark. Inte riktigt lika ont, mest öm. Igår och idag så blöder jag oxå, men ser mer ut som flytningar så det är inte så mycket. Min mens tog slut för en vecka sen. Har p-stav sen 1,5 år.

Tänkte först att det är samma problem jag hade för några år sen: Hade typ "knuvhuggs"-smärta efter mens, gyn sa att det är levrat blod som fastnat.
    Men den här smärtan är ju helt annorlunda och jag blöder aldrig när jag inte "ska".

Äckliga detaljer, jag vet. Men ingen annan jag kan vända mig till just nu... Och vet ju att ni är bra på sånt här.

• Svar på tråden Behöver tjej-hjälp NU!
  • MV85

Har själv haft p-stav innan o känner igen det du beskriver.. För mig var det "ingenting" eller som det mer korrekt heter, en biverkning av att staven börjar ta slut... Då är det lätt att man börjar få menskänningar, börjar småblöda när man inte "ska" osv..

• 20090801

Känner igen det och instämmer med föregående talare. Jag plockade ut min i mars för att försöka bli gravid men stressar inte. Det du kan göra är att vända dig till din barnmorska om du är orolig.

• MV85

Kanske ska säga att mina sådana "symptom" kom efter ungefär 1½ år.... alltså inte efter de 2 åren som man ska kunna ha den

• 090208

Men jag ska ju ha min i 3 ar! Den kan val inte borja ta slut??!! Vill verkligen INTE riskera att bli gravid! *skraj*

En enda gang har jag varit med om nat likande. Da hade jag p-piller och gyn antog att jag blivit gravid men det hade inte fast, tack vare p-pillrena...

• MV85

Beror på kroppsstorlek o så tror jag... Jag fick 2½ år som maxgräns... Tog ut den efter 2...

• ario

Det kan vara en infektion som du har, då får man knivhugg smärta och flytningar som är bruna/blodaktiga...men kroppen brukar vara duktigt på att läka ut det utan problem...

• Kejsaren

Jag skulle nog gått till en gynekolog el dylikt, för säkerhets skull. Jag antar att du tagit ett grav-test?

• 090208

Men blöder man vid ägglossning..? Och brukar inte känna av det så nära efter mensen.

Nej, har inte testat mig... Men borde, om inte annat så att för slippa oroa sig!

• elsi

hej, jag har haft samma

ario skrev 2009-05-30 20:01:28 följande:
    Det kan vara en infektion som du har, då får man knivhugg smärta och flytningar som är bruna/blodaktiga...men kroppen brukar vara duktigt på att läka ut det utan problem...
    [/citat]
    novia72 skrev 2009-05-30 21:16:52 följande:
    [citat]
    7- 10 dagar efter mens? Det brukar jag kalla ägglossning.
    gå testa dig för säkerhets skull.Ömma brösten? eller kan det vara en tidig missfall?.... alltså rikigt tidigt...
  • 090208

Jag misstänker jättetidigt missfall. Eller att det blev befruktat men inte fäste. Var det någon som sa.

Hur gick det för dig elsi??

• elsi
    090208 skrev 2009-05-31 23:14:47 följande:
    Jag misstänker jättetidigt missfall. Eller att det blev befruktat men inte fäste. Var det någon som sa.Hur gick det för dig elsi??
    Trodde det var mens på gång, och brösten blev ömmare och ömmare, och jag var typ 0 kupa då. hade ingen lust att ta ett glass vin samma med rökningen, det liksom kändes inte bra och smakade annorlunda.
    mensen kom aldrig efetr 2 veckor sa jag till min vännina, vad jag trodde, hon tyckte att det var troligt. Det ar länge sen och jag tror jag hade spiral då.
    Sen kom mensen, Nu, jag har ALDRIG varit borta från jöbbet pga sånt, denna dag... kröp jag till toaletten och satt och satt om och om igen,
    några gagar innan hade jag haft kraftiga bruna "flytningar"
    Jag hoppas att det inte blir så för dig.

Jag tror att det var något som inte stämde... och det var så. Förhållandet tog slut ca 10 år senare, och jag är glad att den lillan inte behövt gå igenom sperartionen eller åren innan.
  • 090208

Har gjort ett grav-test nu, negativt.

Men ska anda ga till en tjej-klinik och fraga vad som hande. Vi ju kolla upp att staven verkligen funkar. Later markligt att den helt plotsligt borjar bete sig konstigt.

• solhatten

Jag har haft p-stav i 5.5 år (är inne på min andra) Jag har sånt hela tiden! Det är väl en av de negativa sakerna med just p-stav att blödningsmönstret kan bli helt pajjat. Jag kan ha uppehåll i 6 månader och sen kraftig mens i 7 dagar som gör JÄTTEont, nästa gång det är dax känner jag INGENTING utan helt plötsligt rinner blodet (inte så trevligt)...

jaghar aldrig kollat upp något =)

• soon and very soon

låter som en cysta tycker jag det kan blöda när den spricker o de gör de gärna vid ägglossning.

Lycka till o kram

• elsi

Phew, bra att kolla upp det i alla fall. Hoppas allt är väl

• 090208

Nu har jag matt illa i 3 dagar. Igar mitt pa dan+ kvallen, idag pa morgonen... Mar aldrig illa och har atit klokt.

solhatten: Men allt har ju varit helt normalt i 1,5 ar, kan det bara borja javlas helt plotsligt..?

• elsi

Hoppas att det ordna sig för det bästa...

• solhatten

090208: Min erfarenhet är att det inte går att lita på att "oj, vad bra det blev, nu kommer det vara såhär i 3 år" utan för mig har det iallafall ändrats hela tiden. 6 månader utan mens. sen världens mens, sen in gång imånaden, sen uppehåll osv. ibland 7 dagar, ibland 5 ibland med jättevärk ibland utan....

Men känner du dig orolig ska du såklart kolla upp det, eller iallafall ring och fråga någon barnmorska. Jag har själv gjort tre gravtest vid jultid, för jag mådde illa mest hela tiden. Alla negativa.

Svar på tråden Behöver tjej-hjälp NU!