Jobbigt när en av de kvinnliga gästerna började prata med mig om möhippa (ganska lång)
Det blev rätt så jobbigt igår när ett kompispar var över på fika och tjejen började prata möhippa med mig.
Dom är bjudna på bröllopet i egenskap av brudgummens vänner. Vi kommer ha ett ganska stort bröllop pga av att våra släkten är så stora men vi har bara bjudit 3 kompispar var.
Jag tror att jag troligtvis inte kommer att få en möhippa. Det finns lite olika anledningar till det. Det är 6 potentiella gäster till möhippan (1 Tärna, 2 vänner till bruden, 1 brorsfru och 2 flickvänner till vänner till brud)
Min tärna bor 30 mil härifrån och har dels en 3 mån bäbis vid bröllopet och ganska många problem som gör att hon inte åker långa resor. Jag tror inte ens hon vet att det oftast är tärnan som ordnar möhippan.
Bara 2 av personerna bor i vår stad och jag tror ingen av dom känner sig manade att ordna något.
Så troligtvis kommer jag inte ha någon möhippa. Tycker det är supertråkigt men det är ju som det är. Men det var riktigt jobbigt när tjejen igår började fråga om jag trodde jag skulle få en möhippa och när jag svarade nej började fråga massor av frågor om varför.
Men det är väl bara att acceptera läget. För jag kan väl knappast föreslå något själv?