• liljegrenhansson

Hortensior - vart kan jag köpa dom billig?

Jag tänkte eventuellt göra min egen brudbukett, med hortensior och eventuellt några vita rosor..
    såg ett klipp från Bröllopsbonanza, där dom gjorde en egen av just Hortensior, såg verkligen jättelätt ut.. vilket det säkert inte är.. men ändå

nu undrar jag vart jag kan köpa dess, helst på billigt som möjligt.. och jag vill helst ha dom limefärgade, som verkar vara rätt "sällsynta" om jag förståt det rätt?

länken till klippet.. såg vad ni tror.. lätt eller svårt?
    www.tv4.se/1.283438

• Svar på tråden Hortensior - vart kan jag köpa dom billig?
  • liljegrenhansson

Oh! tack så jättemycket... ska genast ta och kolla upp dom!
    jasså? finns det gröna rosor också! det visste jag verkligen inte!

• Lakritsbåten

jag äääälskar hortensia och tänkte först enbert vita hortensior men nu blir det lite bonus med vita rosor, hjärtan på tråd,¨ståltråd med strutsfjäderbitar + några texasgräs.

• liljegrenhansson

lakritsbåten: låter fint.. får man fråga vad det kommer gå på?

• Lakritsbåten

mellan 1500-2000 är indikationen. Beror på dagspriset vid tidpunkten. Rosorna är från vår trädgård (med doft) så de är 0 krs blommor

• liljegrenhansson

lakritsbåten: Oj... det var verkligen utanför min budget för en bukett..

• Lakritsbåten

ja, det är ju inte gratis men då ska du veta att det blir en stooor bukett byggd på 6 stora hortensiakvistar så om du kan gå ner i antal så blir det n-vis billigare. Men vad jag förstår så är det lite meckigt att jobba med hortensior då de behöver stöd för att hålla sig fluffiga. De gillar inte heller att vara utan vatten.. (vilken blomma gör eg det?? men vissa är ju lite tåligare)

• liljegrenhansson

lakritsbåten: okej... jo men om man kankse nöjer sig med hälften, och bara hortensior (utan hjärtana och sånt) så kanske det kan bli lite billigare.. men hur löser floristerna det med vattnet till blommorna då?

• Lakritsbåten

de packar i ett fukthållande emballage så att buketten har bästa möjliga förutsättningar så länge som det bara är möjligt. Det är ju liksom ingen bukett som man sätter i en vas.

• liljegrenhansson

lakritsbåten: Okej... vet du mjöligtvis hur länge hortensior håller sig utan vatten?
    du får lägga upp en bild på den sen.. när är det dags?

• Lakritsbåten

inte en aning om hållbarheten - jag kan ingenting om blommor! (bara det jag fått berättat för mig)

Den 8/8 är det dags. Lägger upp bild därefter!

• liljegrenhansson

lakritsbåten: Okej...
    härligt... snart dags!

Svar på tråden Hortensior - vart kan jag köpa dom billig?