• Jennyk­a
    Äldre 23 Apr 10:01
    15376 visningar
    38 svar
    38
    15376

    Problem med för stora bröst, eller tips och råd.

    Hej hej, har kikat på det här forumet typ hur länge som helst, men först nu gått med på sidan.

    Jag har mestadels följt trådarna om Problem och besvär, vad gällande oss som har stora bröst.

    Undrar lite om det är någon mer av er som har besvär med ryggen och så?... själv har jag 80H kupa och fråga mig inte ens var man hittar sådana bhar.

    /Jenny

    ----------------------------------------
    är creator för gruppen

    "Vi kvinnor med stora bröst (sluten grupp)"

    på facebook, gå gärna med om ni känner att det passar in på er. Skriv gärna att ni såg gruppen här.

  • Svar på tråden Problem med för stora bröst, eller tips och råd.
  • Sommar­brud20­10
    Äldre 2 May 23:17
    #21

    Menade att skriva Triumph inte Twilfit. www.triumph.com/se/

  • Äldre 2 May 23:18
    #22

    Har du hittat 80H på Triumph? Det har jag varken gjort i Täby eller Kista..


    Sommarbrud2010 skrev 2009-05-02 23:17:12 följande:
    Menade att skriva Triumph inte Twilfit. www.triumph.com/se/
  • Sommar­brud20­10
    Äldre 3 May 20:51
    #23

    Hmmm det kan ha varit 80G som jag köpt där. (Täby)

  • Äldre 3 May 21:09
    #24

    Ja, F har jag sett där, kanske G också, men inte H.


    Sommarbrud2010 skrev 2009-05-03 20:51:11 följande:
    Hmmm det kan ha varit 80G som jag köpt där. (Täby)
  • erika2­6
    Äldre 6 May 18:34
    #25

    Change!

  • 200908­01
    Äldre 6 May 18:42
    #26

    Jag har 75E och ibland 75F. Kommer köpa mina underkläder hos Sally & Sara i Halmstad som har kanonbra service i sin butik men även säljer underkläder över nätet på http://www.sallyochsara.com/.

  • fru okt
    Äldre 30 Jun 23:46
    #27

    Har BH storlek 80 I, hittar uteslutande på Bravissimo. Men utbudet är ju inte det största då man har så stor byst, men man vänjer sig och blir liksom nöjd med det man hittar....

  • hehfs
    Äldre 21 Dec 21:50
    #28

    Hej! ser att de va ett tag sen ni skrev...tänkte bara tipsa om www.kisskiss.se   - underklädesaffär med stora bh storlekar..köpte en där och är jätte nöjd själv! låga priser och snabb leverans.  De kommer också få in fler modeller vad jag vet.. =)

  • Äldre 21 Dec 22:06
    #29
    Fjällbruttan skrev 2009-04-23 17:01:59 följande:
    En till bra affär , visserligen inte med HM priser; i Stockholm är Gustav Mellbins i gamla stan, ligger på Västerlånggatan.
    Det här tycker jag är den bästa butiken. Jag köpte bröllopsbh där. Change har jag också handlat på, men de är inte lika bra (lite för lågt skurna bh:ar som ger dubbelbröst). Men change är ändå bra, och inte lika dyra som extra stora bh:ar brukar vara. Jag har 70G.
  • Loppan­V
    Äldre 22 Dec 20:07
    #30

    Jag ligger mellan FF och G och handlar i princip alla mina bh:ar på nätet. Finns många bra brittiska sidor. Personligen tycker jag Change är värdelösa. Håller inte formen och kvaliteten är ganska usel om man jämför med andra "märken". Kan tipsa om när asos.com har rea så kan man hitta riktigt fina och roliga kap. Tror att de har fri frakt och fri retur dessutom :)

  • saken2­47
    Äldre 23 Dec 01:21
    #31

    Hej! Jag måste sägA att jag har en ganska stor byst, och är väldigt nere över detta, jag Är inte jätte stor i kroppen, håller på att lete b- klänningar men känns omöjligt att hitta det jag vill ha i rätt storlek:$ ... Suck vad gör man..

  • hysch
    Äldre 23 Dec 20:59
    #32

    Jag kör 80JJ och då är det Gustav Melbins eller Details som gäller, och då nästan alltid från Freya. Gustav Melbins är oslagbara, men man ska inte underskatta Details som kan har riktigt bra rea. Haides på Östermalm och en butik i början av Götgatsbacken (båda i Sthlm) har storlekar upp till H vet jag ocskså.

  • Äldre 27 Dec 23:34
    #33
    hysch skrev 2011-12-23 20:59:24 följande:
    Jag kör 80JJ och då är det Gustav Melbins eller Details som gäller, och då nästan alltid från Freya. Gustav Melbins är oslagbara, men man ska inte underskatta Details som kan har riktigt bra rea. Haides på Östermalm och en butik i början av Götgatsbacken (båda i Sthlm) har storlekar upp till H vet jag ocskså.
    Jag tror inte att Heides finns kvar längre.
  • hysch
    Äldre 2 Jan 10:17
    #34
    ClaraH skrev 2011-12-27 23:34:02 följande:
    Jag tror inte att Heides finns kvar längre.
    Oj, då måste dom ha slagit igen ganska nyligen? Dom flyttade till större lokaler för ett tag sedan, men där fanns dom iaf kvar i höstas. 
  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 2 Jan 10:47
    #35

    Hej hej. Jag har också stor byst, har H kupa och har jätte svårt att hitta bra bh:ar och bra butiker.
    När jag bodde i Västerås handlade jag på Twillfit i Västerås. Alla Twillfit är egna och bestämmer utbudet själva fick jag lära mig och butiken i Väasterås har jätte bra utbud. Jag handlade även i stockholm på Details tror jag att det var. Jag bor nu i småland sedan några år tillbaka utanför Västervik, jag blev rekomenderad en butik i Västervik som skulle ha bh:ar i stor storlek men inte då. Jag måste åka till Linköping för att handla bh, Norrköping ska visst också ha bra butiker men dit har jag inte varit ännu. Jag brukar köpa Primadonna bh:ar. Har hittat en toppenbra butik i Filbytergallerian i Linköping som jag inte kommer ihåg vad den heter. Kunnig och bra personal. Har dock inte haft chansen att kolla om de har axelbandslös bh till mig ännu men det måste jag göra väldigt snart då jag och älsklingen gifter oss i juni.
    Det jag tycker är så jobbigt är att man måste åka så långt, det blir ju ännu dyrare med tanke på bensin pengar osv. Jag har varit till en change butik men de hade inget att erbjuda och ointresserad personal så det känns som det kvittar.

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 3 Jan 13:30
    #36
    hehfs skrev 2011-12-21 21:50:35 följande:
    Hej! ser att de va ett tag sen ni skrev...tänkte bara tipsa om www.kisskiss.se   - underklädesaffär med stora bh storlekar..köpte en där och är jätte nöjd själv! låga priser och snabb leverans.  De kommer också få in fler modeller vad jag vet.. =)
    Var in på deras hemsida om blev väldigt besviken. De gör reklam för att de ska ha stora storlekar och ja de har min kupstorlek men med för liten omkrets.  =( Inte många bh:ar att välja på heller.
  • Jenny2­00001
    Äldre 3 Mar 16:42
    #37

    www.kisskiss.se har jätte fina underkläder rekommenderas varmt Cool

  • Lillis­82
    Äldre 3 Mar 22:31
    #38

    åh jag vet hur det är också.. jag har visserligen bara 75G men har ändå svårt att hitta fina skönt sittande BH:ar.. Har hittat något enstaka på Change.. men inte ens de har större storlekar längre tycker jag med lite snyggare BH:ar

    (Jag jobbade en tid på ett underklädesföretag här i Sverige och försökte få dem att inse problemet för storbystade tjejer.. då de envisades om att storbystade endast ville ha neutrala behåar och att markanden var för liten att utvecklas inom.. så jag kom ingen vart där.. men jag har försökt för allas vår skull att få ut större snyggare modeller så gott jag kunde..)
     

Svar på tråden Problem med för stora bröst, eller tips och råd.