• BlivandeFruPettersson

Snart förlovad!

Tror det är dags för mitt första inlägg här nu. Har läst här ganska länge och varit medlem ett tag, men nu börjar det liksom bli på riktigt, för om knappt två veckor ska jag och min sambo förlova oss, på firandet av vår ettårsdag.

Min älskling friade (rent tekniskt, så att säga) för ganska länge sen, genom att gå ner på knä framför mig i soffan och fråga om jag ville bli hans fru. Där har vi ett klockrent sätt att få någon att tappa koncentrationen på filmen ;). Tidigare har jag haft fantasier om ett superromantiskt frieri, något i stil med ett helt tal i solnedgången, havsbrus i bakgrunden, fågelkvitter och rosendoft - ja ni förstår. Nu blev det inget i den stilen, men det kunde inte ha varit mer rätt för mig.

Sen dess har jag bara väntat på förlovning, och för några veckor sen när vi var ute på stan så styrde han mig mig mot Guldfynd och nämnde som i förbigående att "jag ju antagligen ville vara med och välja min förlovningsring", så det gjorde vi där och då. Hämtade ut dem förra veckan, så nu är det bara väntan kvar... Iiiih!

Blev kanske lite långt och rörigt nu, men var bara tvungen att skriva av mig. Har inte berättat för någon att vi ska förlova oss och håller på att spricka av lycka.

• Svar på tråden Snart förlovad!
  • varelse

BlivandeFruPettersson: Det hoppas jag med!!

FelizLane: Men åååh vad roligt!! Grattis! :)

• dolphinbabe

Vi ska förlova oss 25april.. Allting har gått jättesnabbt och bröllopet är redan planerat oxå. Är såå lycklig.

• BlivandeFruPettersson

Hihi, jag känner igen känslan dolphinbabe :). Vad kul att bröllopet är planerat också, när är er stora dag? Jag är mest bara förvirrad över det hela, varje gång jag tror att jag fått med allt på listan så dyker det upp nya saker.

Än så länge vet vi bara att det blir någon gång i mitten/slutet av nästa sommar och jag TROR att jag hittade min klänning igår. Det var kärlek vid första ögonkastet i alla fall, och antagligen är det bara dumt att titta vidare om man har sån beslutsångest som mig. Ett till möjligt alternativ att fundera på skulle bara leda till en flintskallig brud ;)

• Asmira

Vi ska nog med förlova oss på vår 1.års dag!
    Det är en hemlighet för hela familjen och vännerna.

Grattis till dig!

• Sommar 2010

Hoppar in här även om jag redan är förlovad, sedan 9 mars. Han friade och vi ska gifta oss nästa sommar. Det är så underbart!

Jag fick en ring när han friade, men den är för stor och kan inte göras mindre så vi ska nog se ut nya som vi kan bära resten av livet. Men vi vet ju vilka ringar som räknas allra mest...

FelizLane: Så romantiskt.

Vanya & alla alla nyförlovade: Grattis!

• dolphinbabe

Vi gifter oss 30april 2010.. :)

• BlivandeFruPettersson

Hihii... tre dagar kvar! Förstår inte hur jag ska kunna somna på söndag bara.

• dolphinbabe

Nu har han friat på riktigt. :) Jag är överlycklig.. :)

• BlivandeFruPettersson

Ååh, GRATTIS!! Kan bara försöka föreställa mig hur det är.

• BlivandeFruPettersson

Jahopp, då var jag inne på min tredje dag som förlovad då och det värsta fladdret i magen börjar väl lägga sig nu Nu är det bara att ladda om och börja planera för bröllopet...

Svar på tråden Snart förlovad!