• BlivandeFruPettersson

Snart förlovad!

Tror det är dags för mitt första inlägg här nu. Har läst här ganska länge och varit medlem ett tag, men nu börjar det liksom bli på riktigt, för om knappt två veckor ska jag och min sambo förlova oss, på firandet av vår ettårsdag.

Min älskling friade (rent tekniskt, så att säga) för ganska länge sen, genom att gå ner på knä framför mig i soffan och fråga om jag ville bli hans fru. Där har vi ett klockrent sätt att få någon att tappa koncentrationen på filmen ;). Tidigare har jag haft fantasier om ett superromantiskt frieri, något i stil med ett helt tal i solnedgången, havsbrus i bakgrunden, fågelkvitter och rosendoft - ja ni förstår. Nu blev det inget i den stilen, men det kunde inte ha varit mer rätt för mig.

Sen dess har jag bara väntat på förlovning, och för några veckor sen när vi var ute på stan så styrde han mig mig mot Guldfynd och nämnde som i förbigående att "jag ju antagligen ville vara med och välja min förlovningsring", så det gjorde vi där och då. Hämtade ut dem förra veckan, så nu är det bara väntan kvar... Iiiih!

Blev kanske lite långt och rörigt nu, men var bara tvungen att skriva av mig. Har inte berättat för någon att vi ska förlova oss och håller på att spricka av lycka.

• Svar på tråden Snart förlovad!
  • anja1661

stort grattis till dig/er!!

• AlvaStar

Åh, jag är också snart förlovad, vi ska byta ringar på pingsafton, jag vet precis hur det känns. Grattis!! Välkommen in i bröllopsvärlden Hur ser din ring ut? Du kan svara i min gästbok om du vill... Berätta hur långt du kommit i bröllopstankarna också om du vill. Det är ju så kul!

• Huslusen

GRATTIS!! Jag har också snart äntligen min efterlängtade ring på fingret. 1 maj blir den stora dagen, nästan 3 år sen exakt vi pratades vid på msn för första gången =)
    Har ni några bröllopsplaner också?

GRATTIS IGEN! =D

• BlivandeFruPettersson

Tack,tack! Det verkar som att vårkänslorna sprirar lite varstans nu :) Vi har inte planerat så mycket än, men är överens om att vi vill gifta oss nästa sommar. Troligtvis blir det i slutet av juli/ början av augusti och vi ska åka och titta på kyrkor i Grebbestadstrakten under semestern när vi är hos min familj där.

Tror inte blivande maken riktigt har förstått hur mycket det är som ska planeras och fixas, men han är förvarnad om att den riktiga planeringen tar fart i princip i samband med förlovningen. Det lär ju ändå vara det stora samtalsämnet under vår lilla tripp, hihi.

• AlvaStar

Nyfikna jag igen...

Får man fråga om din ålder..?

• BlivandeFruPettersson

Jamen självklart! Fyller 27 i höst.

• Vanya

Jag förstår så pirret

Vi (jag o min sambo) ska förlova oss imorgon på vår två-års dag. Hämtade ringarna för en månad sen och jag har räknat dagarna sen dess. Hoppas ni får en mysig dag :)

• varelse

Åh vad glad jag blir av att läsa den här tråden! :) Vad många lyckliga som får förlova sig med sina älsklingar! STORT grattis till er allihopa och all lycka från mig!

(Hoppas innerligt att det snart är min tur att få förlova mig!)

• BlivandeFruPettersson

Åh, vad kul Vanya!! :) Då är ni förlovade nu. Förstår precis vad du menar med att räkna dagarna, vi har nio kvar här och det känns som en evighet!

Hoppas det blir din tur att bli "ringmärkt" också snart, Varelse!!

• FelizLane

Nu länkar jag till min blog om ni är intresserade av att läsa om min och pojkvännens förlovning. Det är ganska långt. Kan säga nu att det var en ren överraskning.
    Iiiih, idag har vi varit förlovade i två dagar (A)

felizlane.blogspot.com/

Svar på tråden Snart förlovad!