• ACochP

Fler som gifter sig 30 maj?

Tänkte att vi som gifter oss 30 maj eller däromkring kunde prata av oss nervositeten som antagligen kommer snart...*ler*

Hur långt har ni kommit med alla förberedelser? Har ni blivit hippade?

Jag är inte hippad ännu men det tisslas och tasslas runtomkring mig så det är nog inte långt bort.

Vi gifter oss på annan ort och förra helgen var vi på plats och kollade in hotell, frisör, florist,mat &dryck, konditor. Allt föll på plats och det känns riktigt bra. Det känns skönt att lägga lite av ansvaret på andra som känns väldigt professionella. Nu kan jag pyssla hemma med de allra sista detaljerna.

Mitt lilla bekymmer är min klänning, den sitter inte helt 100! Jag äter lite Cambridge påsar och hoppas att det gör skillnad, provning har jag i slutet av april.

Hur går det för resten av er?

• Svar på tråden Fler som gifter sig 30 maj?
  • Fanasis

Vi har också bröllop som stundar den 30 maj!!

Vi ligger ganska bra till. Nu är det mindre saker som behöver spikas, som tydliga instruktioner till de som hjälper till vid maten.

Slutprovning den 15 maj, då måste jag fixa en superbh, för jag kämpar med vikten och brösten är givetvis det som försvinner *suckar tungt* när man går ner.

Har inte blivit hippad än och vet inte om jag blir. Har inga förväntningar what so ever. Men vi får se...

Ang nervositet så drömmer jag mardrömmar mer eller mindre varje natt!!! Och jag lyckas aldrig få ihop det i drömmen.... :o)

• ACochP

Hur länge har ni planerat?

Vi har hållt på sen juli 2008, av och till får jag säga men det är först nu som allt känns bra. Stället vi ska vara på har bytt krögare och det har varit lite pirrigt innan vi fick veta vem det skulle vara och även provsmaka maten.

Ingen fler som gifter sig i pingst?

• AKF

Halloj!
    Vi gifter oss oxå i pingst. Har varit lite nervigt nu den sista veckan eftersom jag fick byta tärna mitt i allt o fixa klänning o det. Som tur var hittade vi en perfekt på tredje försöket ;)I dag anmälde sig de sista till bröllopet så nu är det klart! min klänning sitter perfekt och det känns oxå bra. Vi var o pratade med prästen i torsdags o det var lite pirrigt när han körde igenom hela programmet. Oj vad nervös jag kommer vara!!! Ska försöka överraska min m2b med att sjunga för honom i kyrkan, men vet inte om jag klarar det...

Jag håller tummarna för att ni ska känna er som prinsessor i era klänningar! Jag har själv gått ner ca 25kg för några år sedan och hade hoppats på några till inför bröllopet. Folk säger att man brukar rasa i vikt de sista veckorna så jag håller tummarna för det ;)

• Fanasis

Vi började smyga igång planeringen i oktober, boka kyrka, frisör och lokal. Sedan har det varit stiljte fram till januari. Men nu är vi i full gång!

Och det där med kilona.... skulle ÄLSKA om det hände mig :o)

• ACochP

*skratt* Jag med, men det är nog ingen fara... med kilona alltså!

Vi var också och pratade med prästen häromveckan och jag började lipa med engång! Prästen ville jag skulle berätta vad jag känner för min blivande och det gjorde jag medans tårarna sprutade! Undrar hur det kommer att bli när vi står i kyrkan och ska säga våra löften? Blir nervös bara jag tänker på det!
    Men jag ser fram emot bröllopet som bara den, hoppas det blir en härlig solig dag och att vi får massor av minnen!

Svar på tråden Fler som gifter sig 30 maj?