Ja det var kanske hårda ord, förlåt mig. Men du skrev faktiskt att du hoppas att de får sig en tankeställare. Ett telegram bör man få och kunna glädjas åt, inte få dåligt samvete över... Men jag tror absolut att det skulle läsas upp. Det hör ju till att man läser upp alla telegram vid middagen. Det är min erfarenhet i alla fall.
Eftersom jag sett saken från den "andra sidan" så kände jag att jag gick igång på ämnet när man vill "tillrättavis" brudparet. Alla måste få göra sina val, människor kan bli besviken. Men är det nån gång man borde ha vett om att hålla sin åsikt för sig själv så är det en sån här gång.
Har en kompis som blev sur för att bara hennes föräldrar blev bjuden på ett bröllop till deras kusin. Då blev jag mest sur på henne. Det som är självklart för en själv är inte alltid lika självklart för andra.
Hoppas i alla fall att det blir roligt för tjejerna och att de inte behöver märka så mycket av den här incidenten. (menar inte som en pik, men ibland är det bara så svårt att formulera sig i skrivt utan språkets alla nyanser...)
Madam skrev 2009-04-12 20:59:17 följande:
Hej Sååå lurade!Jag skrev inte att jag skulle skicka ett telegram för att jävlas!! som du tror! Utan att lyckönska dom!!! Men vad jag var tveksam till var om det skulle läsas upp eller ej!!