• Mia 77

Hur har ni spenderat pengarna ni som har haft runt 40000 kr till bröllopet

Och inte haft någon som kan göra håruppsättning,mat,blombukett osv...

• Svar på tråden Hur har ni spenderat pengarna ni som har haft runt 40000 kr till bröllopet
  • Dinnajad

En viktig faktor är hur många gäster. Om vi bara bjudit de närmaste hade vi hamnat på strax under 40 gäster och då hade vår budget kunnat hamna i närheten av er.

Köp klänning begagnat eller från Kina.
    Hitta en frisörelev som kan göra frisyren eller nån som behöver bilder till en portfolio. Blir kanske inte gratis men lite billigare. Jag prioriterar känslan och sånt som syns på bilderna man har kvar. dvs proffsfotograf för porträttbilder, sparar inte på håret, men jag känner frisören så det är lite billigare. Jag köper den klänning jag vill ha,men från Kina.

Däremot hyr vi ingen tjusig,dyr lokal och skippar liveband. Till cermonin får musikaliska släkten rycka in och spela, och sen blir det Mp3musik.

• lecaroline

80 gäster bjudna

ca 55 000kr, då är allt med utan resan..
    Den största biten är mat, tårta och alkohol. Ballonger, hyra heliumtub, tyll osv att smycka bilen med.. Vi har även hotel för oss och hyra av övernattningslägenheten i detta pris.

Vår lokal kostar då enbart 450 kr.

• Macecrush

Vi har 36 gäster med en budget på ~35000kr. Skall också ha kinaklänning. Mitt största tips är att ringa runt till alla frisörer, för priserna kan skilja jättemycket, i mitt fall kostade den billigaste 890kr och den dyraste 3000kr. Min bukett gör dem på blomsterlandet för en billig peng. Vi prioriterade ring och fotograf. Vår tanke bakom allt har varit att vi vill ha ett fint bröllop till så lite pengar som möjligt utan att känna att vi snålar, men välja de billigare alternativen. Kan skicka dig hela vår budget om du vill.

• Chrisse och Jonas

Vi gjorde så att vi bestämde lokal och mat först för vi visste att där går mesta pengarna.. sen när vi var nöjda med det så kollade vi hur mycket som fanns kvar och fördelar det på vad som känns viktigast.. jag vill tex ha mycket blommor i festlokalen men är ok med en brudbukett som inte är så avancerat bunden, bara älskar blommor liksom. Har alltid ögonen på skaft och kollar efter dekorationer även om det inte är en typisk affär för sånt, då hittar man ibland bra deals.
    Funderar även på att göra hår och smink själv.. får se hur mycket av budgeten som finns kvar när det närmar sig, men det är en sån sak jag kan hoppa över utan att det är hela världen, men det är mysigt om det går. Alltså.. prioritera..ta det viktigaste och dyraste först..
    Tänker även skippa fotograf.. har flera släktingar och vänner som tar fina bilder.. så sparar man flera tusenlappar på det..
    sorry det blev lite långt..

Svar på tråden Hur har ni spenderat pengarna ni som har haft runt 40000 kr till bröllopet