• Humle Dumle

Hur ser ditt drömbröllop ut? Får ni det bröllop som ni vill ha?

Efter att ha läst lite trådar här på Bröllopstorget undrar jag om alla får sina drömbröllop som ni drömmer om? Hur ser ditt drömbröllop ut? (utan att tänka på kostnaden, möjligheter m.m.) Skulle ni har gjort annorlunda om ni hade den möjligheten?

• Svar på tråden Hur ser ditt drömbröllop ut? Får ni det bröllop som ni vill ha?
  • Humle Dumle
    Villemoa skrev 2009-03-27 12:04:14 följande:
    Vad är då lyx kan man fråga sig? För mig är lyxen att få gifta mig med min själsfrände! Det är lyx att vår familj och våra vänner vill närvara på vår dag. Det är den främsta lyxen.Sen är det även lyx att vi får ha middagen och festen på det stället vi kollat in ett bra tag, det är även lyx att få kunna bjuda på precis allt. Jag har heller inte sparat på krutet vad gäller frisör, sminkös och fina naglar. Visst hade jag kunnat fixa allt det själv men för mig är det lyx att få sätta mig hos frisören och bli så vacker jag bara kan på en av de allra största dagarna i livet.Ungefär som skönhet finns i betraktarens öga gör även lyxen det, för mig i alla fall.
    Jag håller med dig. Det ska bli så roligt att få verkligen klä upp sig från topp till tå och vara så vacker för min blivande man.
  • angelamaria

Det kommer att bli precis som vi vill ha det..
    och alltid velat ha det..

Det som saknas är att ingen vill komma o hämta oss med häst o vagn
    De tycker det blir för jobbigt för hästarna i den trafiken ..

Annars hade allt blivit som vi tänkt oss från början.

• Humle Dumle
    angelamaria skrev 2009-03-27 12:08:17 följande:
    Det kommer att bli precis som vi vill ha det..och alltid velat ha det..Det som saknas är att ingen vill komma o hämta oss med häst o vagnDe tycker det blir för jobbigt för hästarna i den trafiken ..Annars hade allt blivit som vi tänkt oss från början.
    Har ni hört med hästskolor? Det som har privat hästar typ bondgårdar?
  • Villemoa

Ja, det ska verkligen bli roligt! Fast jag ska först och främst vara så vacker för min egen skull och sen för min blivande man

Humle Dumle skrev 2009-03-27 12:06:57 följande:

Jag håller med dig. Det ska bli så roligt att få verkligen klä upp sig från topp till tå och vara så vacker för min blivande man.
  • Villemoa

Kanske skulle skriva att vi kommer få det bröllopet vi har drömt om, om det inte framgick i mitt första inlägg

• Villemoa

Kanske skulle skriva att vi kommer få det bröllopet vi har drömt om, om det inte framgick i mitt första inlägg

• Humle Dumle

jag förstod det. Ja det är kul att få klä upp sig för sig själv också!

Villemoa skrev 2009-03-27 12:17:41 följande:
  • MV85

Jag får Nästan bröllopet jag alltid drömt om... Men så har jag haft ganska extrema drömmar oxå!
    Drömmen är en vigsel i en slottskyrka(blir vanlig kyrka)(självklart med dresscode frack), med femrätters middag (blir tre) på samma slott (blir i ett underbart 1600tals hus) efteråt med en separat balsal för dans, fotograf hela dagen (vilket jag får) och folk som filmar hela vigseln, talen och brudvalsen, dans med brudparets föräldrar osv (tyvärr blir det för dyrt som det ser ut nu)bjuda alla på boende på slottet 2 nätter (natten till och från bröllopet) med mat kvällen innan, frukost lunch och bröllopsmiddagen på bröllopsdagen, frukost och lunch dagen efter... kunna bjuda ALLA vi känner och umgås med... Sedan åka på en härlig bröllopsresa efter lunchen dagen efter bröllopet till Paris en vecka, Venedig en vecka och en vecka på en varm exotisk udda plats som ingen någonsin är på hehehe
    Blir inte riktigt som tänkt.. Bröllopsresan vet jag inte var den går för det bestämmer han, bjuda på boende kan vi inte göra för någon som vi inte kan inhysa hos vänner eller i vår lägenhet osv..
    Om jag/vi skulle göra nått annorlunda om vi kunde välja? Nej! Jag är alldeles undarbart nöjd med det vi planerar! Det viktigaste är att jag får gifta mig med min älskade och att vi har råd med det vi väljer o slipper starta vårt gifta liv tillsammans med att betala av ett bröllop vi inte har råd med.

• Ore

I princip får jag drömbröllopet. Hade jag rakt ur det blå fått en obegränsad summa att spendera på bröllopet hade jag nog erbjudit gästerna gratis boende natten efter bröllopet, och haft en gemensam brunch med paketöppning dagen därpå.

Nu passade inte detta, även av andra skäl än ekonomin. Men det är det enda som hade gjort det litet bättre...

• Sååå lurade

Brölloppet känns som mitt drömbröllop, hade jag haft mer pengar att spendera så hade jag velat ha en proffsfotograf hela dagen och det skulle ha varit häftigt att kunna göra en sån läcker makeover av lokalen. Det är faktiskt det enda jag backat på.

Jag tycker det är fantastiskt med lyxiga påkostade fina bröllop, men det är inte min dröm...

• sarreb

Mitt drömbröllop: en vacker medeltidskyrka, en vacker klänning med släp, mina närmaste vänner och familj närvarande, häst och vagn från kyrkan, middag på ett mysigt ställe i gammal stil och vacker miljö och sist men inte minst, min drömman! Ja, jag får allt detta och det ska verkligen bli kul. Gud vad overkligt det känns...

Hade budgeten varit obegränsad hade jag betalat övernattning för alla gäster, fri bar, betala extra för att ha stället längre på natten, åkt på bröllopsresa till Västindien. Men detta är bara detaljer och någon måtta får det vara på lyxkonsumtionen...

• Luucie

Jag kommer inte att sakna någonting alls materialistiskt..däremot saknas ganska många människor...fler som inte finns längre och ett par som har saker som pågår i deras liv som man inte riktigt kan styra över.

Men jag kommer att känna deras närvaro ändå. Och det kommer att vara den lyckligaste dagen i mitt liv!
    Vad mer kan man önska?

• MV85
    Luucie skrev 2009-03-27 21:45:26 följande:
    Jag kommer inte att sakna någonting alls materialistiskt..däremot saknas ganska många människor...fler som inte finns längre och ett par som har saker som pågår i deras liv som man inte riktigt kan styra över.Men jag kommer att känna deras närvaro ändå. Och det kommer att vara den lyckligaste dagen i mitt liv!Vad mer kan man önska?
    Det skriver jag under på!
    Kommer verkligen ha några personer jag kommer sakna intensivt denna dag, men jag får gifta mig med mannen i mitt liv! Vad kan vara viktigare?!
  • JustMeAndMyLove

Mitt drömbröllop är att få gifta sig i en vacker glänta i skogen där det finns en bäck som polar! Massa vänner och hela familjen sittandes på fällstolar. En stor bröllopsbåge med naturblommor och så jag och M förstås i de finaste kläder vi bara kan tänka sig!

Sen skulle alla samlas vid ett jättepartytält i solen, dricka och äta så man nästan dör. Sen måste alla ut ur tältet och får gå och mingla på gräsmattan medan folk gör i ordning till fest därinne. Sen vore det party hela natten lång!
    Natten skulle avslutas i ett löjligt lyxigt hotellrum med jacuzzi i sviten och obegränsat med choklad och jordgubbar!

(Och i min drömvärld skulle jag vara utomordentligt bra på att dansa och charma mina gäster och bara gå omkring och gnistra och glittra i ögonen när jag ser M som i en hollywood film)

I verkligheten kommer jag själv stånka runt med bord i högsta hugg för att göra iordning till festen, helt panikslagen över att jag inte har kontroll på allt :P

Svar på tråden Hur ser ditt drömbröllop ut? Får ni det bröllop som ni vill ha?