• Humle Dumle

Hur ser ditt drömbröllop ut? Får ni det bröllop som ni vill ha?

Efter att ha läst lite trådar här på Bröllopstorget undrar jag om alla får sina drömbröllop som ni drömmer om? Hur ser ditt drömbröllop ut? (utan att tänka på kostnaden, möjligheter m.m.) Skulle ni har gjort annorlunda om ni hade den möjligheten?

• Svar på tråden Hur ser ditt drömbröllop ut? Får ni det bröllop som ni vill ha?
  • Lady o Lufsen

Nej, det finns inget jag skulle ha velat få ogjort med mitt bröllop!

Mitt drömbröllop såg väl något annorlunda ut än hur det egentligen blev- men det är inget jag på något vis skulle vilja ha ogjort!

• Fenixx

ja det känns som vi hittat rätt med vårat tema, vigselplats, festlokal och allt runt om.
    vi började spara tidigt för att få ihop pengar då vi inte kommer få av våran släkt och inte förväntar oss det heller.

dock såklart om vi hade haft större budget så kunde man lagt till mer underhållning och eldshow och sånt skoj.

men som det känns nu så är vi bägge jättenöjda med det som vi bokat och tänkt oss.

• Humle Dumle

Vad kul att höra att era bröllop blev som ni hade tänkt er!

• isop

Jag har aldrig drömt om att gifta mig och suttit och fantiserat som så många andra, men sedan jag börjat överväga giftermål har jag nog haft drömmen att gifta mig i min egen trädgård. Jag är mycket förtjust i mitt hus och min trädgård och vill gärna ha fina bröllopsminnen från den omgivningen.

Så det var ganska givet var vår vigsel skulle hållas :)

Hade vi varit färre kunde jag ha tänkt mig att bjuda gästerna på en väldigt bra restaurang här i närheten för att slippa göra något själv, men det blir för dyrt och vi kommer att laga maten själva och ha buffé. Jag tycker om att laga mat och min egen mat är väldigt god, så det känns bra att veta att allt blir tipptopp. Och så slipper vi böket med att alla ska transporteras.

Jag är inte så mycket för ståhej, så det känns ganska perfekt med ett litet trädgårdsbröllop. Ja, jag får nog mitt drömbröllop :)

• nni

Ja, jag kan ärligt säga att detta blir vårt Drömbröllop. För att summera lite; Alla nära vänner o familj samlade, vigsel utomhus av präst, stråkmusik, en fotograf som e i vår smak, lokalen e en fin och gammal huslänga som ligger invid havet, italiensk buffé, servitörer, sommar o varmt. Vi ska båda känna oss extra snygga den dagen. Så har bokat frisör och makeup-artist till mig o frisör som stylar min blivandes hår. Stor bukett ska jag ha o en klänning som känns helrätt. Jag vill INTE göra det annorlunda. ISF med smådetalajer kanske. Som inte kommer att saknas. Allt detta efter en rimlig budget för oss. E så nöjd!

• bongen80

Låter som en klyscha....men min dröm är att få gifta mig med min fina sambo och det får jag ju.

Vi gör så mycket som möjligt för att få en fin vigsel o en trevlig middag med våra vänner o släktingar. Finanserna stoppar tyvärr "drömmen" om ett riktigt lyxigt bröllop med allt vad det innebär, catering, middag på herrgård, fotograf hela dagen mm. Men vi får varandra o det är allt som räknas.

• Humle Dumle

ja det viktigaste är att man får sin make/make! Sedan om bröllopet är stort eller liten spelar ingen roll huvudsaken är att brudparet själva får precis vad de vill ha!

• Pitebrud 090801

Skulle jag haft mer pengar (och bott bättre till) så skulle jag ha hyrt ett slott att ha bröllopsfesten i. Jag skulle dekorera mer. Jag skulle ha en fotograf som följde med hela dagen och skulle även vilja ta bilder med mig och min häst. Hade min häst varit helt inriden skulle jag velat rida från kyrkan till festen. Eller i alla fall åkt häst och vagn.
    Om jag hade mer pengar så skulle jag bjuda alla mina vänner, jag hade haft en fest i dagarna tre. Mycket hade blivit annorlunda. Men nu har vi inte alla möjligheter vi skulle vilja ha att ordna vårat drömbröllop så då har vi fått kompromissa men jag tror ändå att det kommer bli bra.

• Humle Dumle

Åh, det där bröllopet lät härligt!

Pitebrud 090801 skrev 2009-03-27 11:52:00 följande:

Skulle jag haft mer pengar (och bott bättre till) så skulle jag ha hyrt ett slott att ha bröllopsfesten i. Jag skulle dekorera mer. Jag skulle ha en fotograf som följde med hela dagen och skulle även vilja ta bilder med mig och min häst. Hade min häst varit helt inriden skulle jag velat rida från kyrkan till festen. Eller i alla fall åkt häst och vagn.Om jag hade mer pengar så skulle jag bjuda alla mina vänner, jag hade haft en fest i dagarna tre. Mycket hade blivit annorlunda. Men nu har vi inte alla möjligheter vi skulle vilja ha att ordna vårat drömbröllop så då har vi fått kompromissa men jag tror ändå att det kommer bli bra.
  • Villemoa

Vad är då lyx kan man fråga sig? För mig är lyxen att få gifta mig med min själsfrände! Det är lyx att vår familj och våra vänner vill närvara på vår dag. Det är den främsta lyxen.
    Sen är det även lyx att vi får ha middagen och festen på det stället vi kollat in ett bra tag, det är även lyx att få kunna bjuda på precis allt. Jag har heller inte sparat på krutet vad gäller frisör, sminkös och fina naglar. Visst hade jag kunnat fixa allt det själv men för mig är det lyx att få sätta mig hos frisören och bli så vacker jag bara kan på en av de allra största dagarna i livet.
    Ungefär som skönhet finns i betraktarens öga gör även lyxen det, för mig i alla fall.

Svar på tråden Hur ser ditt drömbröllop ut? Får ni det bröllop som ni vill ha?