bjuder ni alla?
bjuder ni hela släkten? eller bara dom ni umgås med?
bjuder ni hela släkten? eller bara dom ni umgås med?
Vi bjuder bara de vi gillar, gillar, gillar allra bäst
vi kommer bara ha den närmaste släkten med de släktingar som vi umgås mest med och de som vi trivs bäst med.
men också de som kommer funka bäst med den andres släkt.
sen kommer våra närmaste vänner med familj närvara varav mina tärnor är däribland.
vi ville egentligen ha fler vänner, men vi har inte plats och råd. vi funderar ev på att ha en fest senare för de som inte fick komma på bröllopet för att visa för de att vi faktiskt ville ha de med under dagen, men att det som sagt inte fanns plats och pengar för det.
mend et blir nog vid ett mycket senare tillfälle tyvärr...
vi prioriterade vänner istället för släkt. Familj plus vänner blir det alltså. hade blivit ett stort istället för litet mysigt bröllop som vi ville ha då..
Vi har framförallt vänner på vårt bröllop. Närmaste familjen plus min moster och hennes barn. Annars inga andra.
Vi bjuder hela släkten ner till och med kusinnivå. Dock inte en av min fästmans mostrar, men det är av andra skäl än platsbrist.
Men nu måste ju jag få fråga då...ni som inte bjuder alla i släkten och då med undantag av er som har 600 som inte bor i Sverige .
hur tror ni att de kommer reagera när de hör att de inte får komma?
ett ex. min kusin gifte sig förra eller förrförra året och hade inte råd att bjuda alla, utan bjöd bara hennes mamma o pappa med respektive och hennes syskon och samma på hans sida.
Jag var jätte ledsen att vi inte fick komma för att de inte hade råd att bjuda alla. men jag var jätte glad för hennes skull att de gifte sig.
men hur tror ni att er fmailj och släkt kommer reagera?
nyfiken
Jag tror vissa i min släkt kommer bli lite sura...
Var riktigt pinsamt här förra helgen. Var på min systers dotters dop. Och då var några där som jag inte bjudit! Trodde inte dom skulle komma till dopet.
Dom kom fram och grattade till kommande bröllop. Då höll jag på att gå under jorden!!
Nnjae inte så arga.. Men dom tyckte säkert jag var knäpp.
Men jag känner inget behov av att bjuda dom! Dom ringer aldrig annars. Vi har ingen kontakt. Ses på typ begravningar..
MulleNuh--> men då så...
men vad hemskt att man bara ses på begravningar...hoppas det inte händer ofta...
Vi bjöd långt ifrån hela släkten. Tex bjöd vi bara tre av mina totalt sju kusiner, trots att de flesta av dem bor i närheten och skulle kunnat komma. Men ingen av de som blev "uteslutna" blev sura, vad jag vet. Precis som jag inte blir sur om jag inte blir bjuden på bröllop. Har man begränsat utrymme och budget så måste man ju prioritera bort en del. Fast vi kanske är ovanligt vuxna och sansade och inte tror att antalet bröllop man blir inbjuden till är ett mått på ens värde?
Vi bjuder verkligen inte hela släkten. Vi har bjudit nästan ingen från min sida då jag har väldigt stor släkt och ingen som vi umgås jättetaight med då vi inte bor nära varandra. Från hans sida har vi däremot bjudit hans farmor, faster och 2 kusiner som vi alla umgås med då alla bor nära och släkten är mindre. Vi prioriterade precis som många andra här att bjuda släkt och vänner som vi umgås och trivs med än att bjuda släktingar, och bjuda de endast av den anledningen att de är släkt, som vi nästan aldrig träffar. Det är ju väldigt mycket pengar som läggs per kuvert så jag tycker att det finns andra hål att fylla med dessa pengar.
asajo--> jag tror att mina släktingar (eller jag hoppas) som inte blir bjudna kommer att vara så pass vuxna de me.
men det är många vänner som har varit otroligt vuxna med det, det är skönt. släkten är jag inte så orolig för faktiskt, värre är det med vännerna.
men jag tror iof nu när jag tänker på det, att mina kusiner här i sthlm kommer bli lite lessna över att de inte fick komma.
men vi har verkligen inte råd, och sen har jag bättre kontakt med de som är bjudna. även om jag verkligen har växt upp med båda sidorna (de som kommer är från mammas sida o de andra är från pappas), och väldigt tajt. men jag har mer gemensamt med de på mammas sida.
och på m2b:s sida är det bara en kusin, så det är skönt...=)