• Brudens mamma

Era mammors klädsel?

Nu är jag mycket nyfiken på vad era mammor skall ha för klädsel. Har förstått via dottern att det är ett mycket viktigt val ;)
    Var hittar man denna typ av kläder. Inget tantigt dock

• Svar på tråden Era mammors klädsel?
  • TinkerBelle

Det är ett rykte som inte egentligen har någon grund. Till och med "vett och etikett" experten Marianne Ribbing (som iblad kan bli lite för mycket) avisar det där med rött som nonsens. Om du passar i rött är det klar du ska ha det! Det är ju kärlekensfärg.

Brudens mamma skrev 2009-03-14 12:37:34 följande:

Oj va ni har hunnit med. Jag skulle gärna vilja ha något i rött men fick höra att det var en av färgerna man inte skulle ha. Det skulle visst signalera att man varit med brudgummen.Jag har hittat några sidor från USA och jag måste erkänna att oftast var det lite för mycket, men jag gillar hattarna ;)Jag drar st 42 men har all övervikt just på magen så det blir inget tajt. Tyvärr......är i Skåne
  • MissieA
    Nippran skrev 2009-03-14 13:23:18 följande:
    Min mamma får lov att ha vad hon vill, något som hon känner sig bekväm i, bara hon kommer till bröllopet.
    Håller helt klart med dig. Min mamma har däremot köpt en jättefin kjol som hon sedan ska matcha med någon finare överdel och ha en sjal. Min svärmor har däremot en balklänning i vinrött så det har helt olika stilar men båda känner sig bekväma i sina kläder, vilket är viktigast för oss.
  • bride 2be

min mamma hade tänkt ha sin egen brudkläning först (den är blå och det synns inte att det är en brudkläning alls så det var ok). Men nu har hon tänkt om och köpt en (mycket läckrare) kläning i blått siden (hon älskar blått) som hon var jätte snygg i och sen efter att ha råd frågat mig köpt en limegrön kavaj att ha uppe på, anledningen att hon rådfråga mer än om det passa var att vårt tema är vitt och lime. Men det tycker jag bara var en kul grej att det passa så bra med det.

Svärmor har inte ens börjat kolla på kläder visserligen är det 1 aug så hon hinner men lite skillnad i hur man ser på saken där.

• Clavi

Min mamma får ha precis vad hon vill på sig, svärmor skulle jag aldrig drömma om att fråga.

• MulleNuh

Oj jag bryr mig inte det minsta vad min mamma har på sig! Varför skulle jag det??

• BelleA

Min mamma har sett en klänning i Hemmets Journal som finns på Åhlens. Hon klippte ut bilden och skickade till mig på posten för att jag (som inte bor på landet) ska se om jag hittar den i stan. =)

• feministbrud

Om du hade som jag en mamma som är galen i kläder så skulle du bry dig för hennes skull Min mamma hade varit välkommen i jeans om hon hade önskat!

MulleNuh skrev 2009-03-23 13:31:27 följande:
    Oj jag bryr mig inte det minsta vad min mamma har på sig! Varför skulle jag det??
  • Hemlig2009

Klart jag vill att mamma ska känna sig fin. Sedan har jag inga synpunkter på hennes val, men jag tycker det är roligt att hon tänker så mycket på det. Och klart att det är speciellt att vara brudens mor en sånhär dag.

Min blivande svärmor pratar också mycket om hennes klädsel och att hon springer i butiker och letar. Känns jättekul! Sedan letar hon ju klart kanske mer till min blivande svägerskas bröllop i augusti då det är hennes tur att vara brudens mor.

• MulleNuh

Njae hon är vuxen och jag litar på att hon tar på sig något passande..
    Och hon är väl intresserad av kläder som "normala" är.

feministbrud skrev 2009-03-23 13:39:47 följande:
    Om du hade som jag en mamma som är galen i kläder så skulle du bry dig för hennes skull Min mamma hade varit välkommen i jeans om hon hade önskat!
  • Hemlig2009

Något liknande kommer antagligen min mamma ha, också i rött! Hon får den uppsydd här hemma och så har hon köpt en beige bolero till.

• feministbrud

Jag ska väl tillägga att jag menade bry sig som i att hon tjatar om vad hon ska ha på sig och jag tvingas bry mig och ha åsikter.

MulleNuh skrev 2009-03-23 13:55:11 följande:
    Njae hon är vuxen och jag litar på att hon tar på sig något passande..Och hon är väl intresserad av kläder som "normala" är.
  • MulleNuh

jättefin!

Känner jag min mamma rätt så kommer hon ha något blått på sig!

Sååå lurade skrev 2009-03-23 13:59:38 följande:

www.littlecoral.com/kp015-off-shoulder-tea-le...Den här klänningen har vi beställt till min mamma, sägs ju att man inte ska bära rött på bröllop, men det här är verkligen min mammas färg. Hoppas den passar.
  • Sååå lurade

JA det var inte lätt att hitta nåt som inte var tantig men samtidigt inte axelbandslöst. Men den här modellen tror jag blir jättefin

• MulleNuh

Ja jag tycker den ser passande ut till en "äldre" mamma!
    Sååå lurade skrev 2009-03-23 14:29:35 följande:

JA det var inte lätt att hitta nåt som inte var tantig men samtidigt inte axelbandslöst. Men den här modellen tror jag blir jättefin
Svar på tråden Era mammors klädsel?