• Brudens mamma

Era mammors klädsel?

Nu är jag mycket nyfiken på vad era mammor skall ha för klädsel. Har förstått via dottern att det är ett mycket viktigt val ;)
    Var hittar man denna typ av kläder. Inget tantigt dock

• Svar på tråden Era mammors klädsel?
  • Frukenob

Kanske någon som har tips på någon bra sida med kläder för över stl 42?

• Celeste97

Vad är "tantigt" för dig? Jag kan tycka att det är snyggt med hattar, men för mig är det även förknippat med tanter! På samma sätt tycker jag att Gunilla Pontén har mycket snygga och fräsiga kläder, men det är många tanter som köper dem...

Vad gäller röd färg på klädseln skriver etikettgurun Magdalena Ribbing detta:

(..) som jag nyss har sagt i TV4:s Nyhetsmorgon så är det där med att kvinnor som har rött som bröllopsgäster så otroligt löjligt att jag inte förstår hur någon normalt tänkande person kan tro på det. Det skulle alltså signalera att den rödklädda har haft ett förhållande med brudgummen. Ack ja. Hur dum får man vara, undrar jag, så kallad praxis eller etikett ska grundas i förnuft och det kan man ju inte påstå att den där tanken är. Vilken kvinna visar frivlligt upp sitt kärleksliv genom att välja en viss klänningsfärg? Glöm det!
  • Nippran

Min mamma får lov att ha vad hon vill, något som hon känner sig bekväm i, bara hon kommer till bröllopet.

• Brudens mamma

Tack för länken Heloise. Där fanns ju hur mycket som helst till jättebra priser. Har sparat sidan ;)

• Hemlig2009

Enligt Ribbing är detta en myt. Rött går utmärkt.

Brudens mamma skrev 2009-03-14 12:37:34 följande:

Oj va ni har hunnit med. Jag skulle gärna vilja ha något i rött men fick höra att det var en av färgerna man inte skulle ha. Det skulle visst signalera att man varit med brudgummen.Jag har hittat några sidor från USA och jag måste erkänna att oftast var det lite för mycket, men jag gillar hattarna ;)Jag drar st 42 men har all övervikt just på magen så det blir inget tajt. Tyvärr......är i Skåne
  • Corona

Mamma satsar stort på att vara vackrast på festen med undantag för bruden Tycker att det är kul, det visar att hon engagerar sig mycket i firandet även om hon blir överklädd jämfört med klädkoden. Vi kommer även att ha matchande smycken för att "visa att vi hör ihop", mamma är min bästa väninna och viktigaste gästen

• SimonCaro

Mamma kommer nog ha en ganska enkel klänning i en sommarfärg, hon kommer sy den själv och hon passar i allt så jag oroar mig inte :)

turbojennys.blogg.se

• feministbrud

Min mamma gjorde precis samma sak. Hon är väldigt duktig på att sy och efter min klänning sydde hon en lång kjol och en kort kavaj i blått thaisiden (som jag hade köpt till henne i Thailand samtidigt som jag köpte mitt tyg) och en top till det i matchande blått med silverpaljetter. Vackrast förutom mig helt klart

Corona skrev 2009-03-14 16:57:42 följande:
    Mamma satsar stort på att vara vackrast på festen med undantag för bruden Tycker att det är kul, det visar att hon engagerar sig mycket i firandet även om hon blir överklädd jämfört med klädkoden. Vi kommer även att ha matchande smycken för att "visa att vi hör ihop", mamma är min bästa väninna och viktigaste gästen
Svar på tråden Era mammors klädsel?