Era mammors klädsel?
Nu är jag mycket nyfiken på vad era mammor skall ha för klädsel. Har förstått via dottern att det är ett mycket viktigt val ;)
Var hittar man denna typ av kläder. Inget tantigt dock
Nu är jag mycket nyfiken på vad era mammor skall ha för klädsel. Har förstått via dottern att det är ett mycket viktigt val ;)
Var hittar man denna typ av kläder. Inget tantigt dock
Kanske någon som har tips på någon bra sida med kläder för över stl 42?
Vad är "tantigt" för dig? Jag kan tycka att det är snyggt med hattar, men för mig är det även förknippat med tanter! På samma sätt tycker jag att Gunilla Pontén har mycket snygga och fräsiga kläder, men det är många tanter som köper dem...
Vad gäller röd färg på klädseln skriver etikettgurun Magdalena Ribbing detta:
nått sånt här vill mamma ha!
www.therosedress.com/shop/products/itemPE.asp&vendorid=PE
Min mamma får lov att ha vad hon vill, något som hon känner sig bekväm i, bara hon kommer till bröllopet.
Tack för länken Heloise. Där fanns ju hur mycket som helst till jättebra priser. Har sparat sidan ;)
Har du beställt från dem?
Enligt Ribbing är detta en myt. Rött går utmärkt.
Brudens mamma skrev 2009-03-14 12:37:34 följande:
Mamma satsar stort på att vara vackrast på festen med undantag för bruden Tycker att det är kul, det visar att hon engagerar sig mycket i firandet även om hon blir överklädd jämfört med klädkoden. Vi kommer även att ha matchande smycken för att "visa att vi hör ihop", mamma är min bästa väninna och viktigaste gästen
Mamma kommer nog ha en ganska enkel klänning i en sommarfärg, hon kommer sy den själv och hon passar i allt så jag oroar mig inte :)
turbojennys.blogg.se
Min mamma gjorde precis samma sak. Hon är väldigt duktig på att sy och efter min klänning sydde hon en lång kjol och en kort kavaj i blått thaisiden (som jag hade köpt till henne i Thailand samtidigt som jag köpte mitt tyg) och en top till det i matchande blått med silverpaljetter. Vackrast förutom mig helt klart