• paulaner

Är ni ute på krogen utan era blivande/män?

Hej alla blivande brudar och ni som redan är gifta!

Jag har en nyfiken fråga. Hur ofta är ni ute på krogen utan era blivande/män? Dvs går ut med tjejkompisar eller blandade gäng och har kul. Dansar, har skoj, dricker drinkar och kommer hem sent??

Jag har alltid gjort det då och då, och tror väl inte att det skall bli någon skillnad bara för att man är gift. Men jag är ändå lite nyfiken på att höra hur ni andra har det och hur ni resonerar!

• Svar på tråden Är ni ute på krogen utan era blivande/män?
  • valkyriana

Vi går inte ut så ofta, är mest hemma med familjen. Men det är klart att man går ut utan varandra. Vi brukar gå på fester tillsammans och så går jag på tjejkvällar, ut med jobbet mm själv och han på sitt håll då och då. (vi går ut var för sig ca 3-4 gånger om året)

• Sesamy

Vi går mest på hemmafester och då är vi iregel på samma fester. Det betyder dock inte att det är honom jag pratar mest med, eller umgås mest med på festen.... Vi brukar skiljas åt och mingla, prata och greja och sedan sammanstråla då och då....
    Går sällan ut. Överhuvudtaget. När jag gör det är det iregel med mina gamla tjejkompisar på annan ort. Det blir ofta sent och fullt och galet.... Och på vägen hem längtar jag iregel som en tok efter min älskling, för femte gången den kvällen, och känner mig tvungen att ringa och väcka honom för att berätta hur fin han är.... Typ halv tre på morgonen.
    Som tur är älskar han mig så han tycker det är sött.

Fast har aldrig varit mycket av en partymänniska. Festar dock gärna med honom och utan honom oxå.... Han är ju trots allt min bästa vän och jag vill nästan inte göra nått utan honom. =P

• Taaanja

Vi har varit tillsammans i 7½ år och går inte ut så ofta utan varandra, men visst händer det. Men i och med att vi har mest gemensamma vänner så blir det oftast att vi går ut ihop.

• FiaoJonny

Det är väldigt olika. Går inte ut så där värst ofta. Händer någon gång i månaden. Går jag ut med ett gäng tjejer så tycker jag mest synd om honom som inte kanske får sådär jättestort utbyte av sällskapet (i alla fall när det bara är mina vänner). Då är det bättre att han partajar för sig och jag för mig. Sedan brukar vi ses på hemvägen.

Det blir mestadels hemmafester och då går vi alltid tillsammans, även när det är pubkvällar - att ta en öl eller så.

• anne på grönkulla

Går väldigt sällan på krogen sådär rent allmänt men visst går både jag o maken ut en del var för sig med kompisar eller arbetskamrater. Tjejkvällar, afterwork, öl med lumparkompisarna etc är ju inte ovanligt...

• Sebastiána

Ja någon enstaka gång men mina kompisar - min fästman är också ute utan mig, fast vi bor 140 mil ifrån varandra så det är inte så konstigt. Han är också ute och dansar en gång i veckan (foxtrot och bugg). Det är helt OK. Vi litar helt på varandra.

...ska tillägga att min kille dansar på ställen dit folk endast går för att dansa, inte ragga.

• passionsblomman

OM något roligt dyker upp går vi såklart, även utan varandra, inte minst är det ju en eller annan möhippa ibland

• Fenixx

klart jag gör! ibland är det kul att bara gå ut med tjejerna och tjöta och ha skoj.

är viktigt att man gör saker isär ibland även om det är kul att göra ihop med.

• Hannaz

Jag går nästan aldrig på krogen över huvudtaget så inte mkt drinkdrickande och dansande för min del. Däremot har jag mina egna intressen som gör att jag ibland åker bort hela helger + att det går mkt tid på vardagkvällar och helger.

• paulaner

Oj! Det var väldigt vad många svar jag fått nu, kul att råden vaknat igen! Intressant att höra lite om hur ni andra resonerar kring detta

• chokladflingan

Vi går nästan alltid ut utan varandra, mest för att vi har våra egna kompisar och vill göra olika saker.

• lecaroline

Vi är nästan aldrig ute längre, men det är väl åldern tror jag
    Men de gånger jag går ut så är det oftast med arbetskamraterna och då är inte m2b med och vill inte det heller...
    Jag vill inte följa med om han ska ut osv.

Fast ibland går man ju på de traditionella festerna man träffas hos några och går ut. Och då är vi tillsammans ibland där inne

• Vid havet

Både och här.
    När vi har våra barnfria helger när vi gör sånt tillsammans, fast då är det mest att vi går ut och äter. Men ibland blir det mer party också.

Han går ut med sina jobbarkompisar eller med sina killkompisar, och jag går ut m mina tjejkompisar. Händer kanske någon gång i månaden beroende på.

Annars är vi mest på fester/middagar hemma hos gemensamma vänner.

Svar på tråden Är ni ute på krogen utan era blivande/män?