• paulaner

Är ni ute på krogen utan era blivande/män?

Hej alla blivande brudar och ni som redan är gifta!

Jag har en nyfiken fråga. Hur ofta är ni ute på krogen utan era blivande/män? Dvs går ut med tjejkompisar eller blandade gäng och har kul. Dansar, har skoj, dricker drinkar och kommer hem sent??

Jag har alltid gjort det då och då, och tror väl inte att det skall bli någon skillnad bara för att man är gift. Men jag är ändå lite nyfiken på att höra hur ni andra har det och hur ni resonerar!

• Svar på tråden Är ni ute på krogen utan era blivande/män?
  • J D

I princip aldrig, enbart om det är ngt som rör skola/jobb där partner ej är inbjuden. Han är min bästa kompis, jag vill ha med honom jämt. Kan tilläggas att vi har typ samma musiksmak och båda gillar att dansa ungefär lika mkt så det funkar bra att gå ut ihop.

Det är säkert bra att göra saker utan varandra om man känner för det men ibland tycker jag att det är en enorm hets om att man absolut måste vara ifrån varandra för att förhållandet ska hålla. Det tror jag inte riktigt på, allt är individuellt.

• Lina_K

På krogen har jag inte varit på evigheter. Däremot går jag gärna ut med en tjejkompis och äter mat och dricker vin och kan då komma hem senare. Sen sysslar jag också både med pärlor och scrapbooking och de träffarna kan dra lååångt in på natten men det är ju inte samma sak. Maken är ute ca 3-4 ggr per år med sina kompisar men då hamnar de i en snookerhall, skjuter lite bollar, dricker några öl och beger sig hemmåt när det stänger vid ettsnåret. Ni hör så tråkiga vi är...

Nu ska vi dock ha första knodden snart så då blir vi väl ännu värre... men vi trivs bra hemma i varandras sällskap och bjuder hellre hem vänner till långt in på natten än dansar på lokal.

• AnnBo

Jag går även jag ut rätt ofta, inte varje helg som innan min M2b, men nån gång i mån..ibland är min m2b med ibland inte..man måste hitta en balans..men klart man ska kunna festa på olika håll

• På rosa moln

Jag går väldigt sällan ut och festar, men de gångerna jag är ute och tar en cider eller två så sker det nästan alltid tillsammans med min själsfrände. Är efter drygt ett och ett halvt år fortfarande så kär så de gångerna jag är ute utan honom så längatar jag hem alldeles för mycket för att det ska vara riktigt kul =)

• Anciii

Under sju år tillsammans har vi inte varit ute o festat så mkt tillsammans, har mest gått med kompisar o d brukade vara väldigt ofta men sen både jag o han har börjat jobba på krogen är det inte lika kul att gå ut där längre.. men när jag väl gör det är jag ute med kompisar..

• JustMeAndMyLove

Vi är alltid ute tillsammans men då går vi bara ut nån gång er år då vi inte haft råd :)
    Men inte skulle det vara nå konstigt att gå själv heller

• passionsblomman

Vi har levt ihop i tio år. Att vi flyttade från stan ut på landet och valde småbarnstid hade rätt mycket att göra med att exempelvis krogen hörde till det vi båda var rätt mätta på när vi träffades.

Visst gör vi saker utan varandra ibland, men för egen del tar jag hellre en bit mat med en väninna i en lokal där man hör vad man säger, då PRATA med henne är det jag mest längtar efter utan "Mamma mammaaaaaa" och åker hem i sådan tid att jag inte måste lägga 700 spänn på taxi...

Även när vi gör saker tillsammans är god mat högt upp på listan, både med sonen , på tu man hand och med andra par/familjer....

...vilket syns i midjemåttet vid det här laget

Gifta är vi inte än, men det kommer knappast förändra läget.

• MulleNuh

jag ´är väl ute nångång varannan månad och då är jag alltid ensam med kompisar..

• ario

kanske nångång varit ute..men sällan utan honom

• ElinPierre

Vi gör i stort sett ALLT tillsammans. Har väl varit ute själv ett par gånger de sista åren.
    Har varit ett par i 8 år, men vi trivs i varandras sällskap och som någon sa- han är min bäste vän.

Sen kan man väl tillägga att de flesta vänner bor på annan ort, så vi får väl se om det blir annorlunda när vi flyttar till stan till hösten!

Vi är förresten ute väldigt sällan tillsammans också. Så det verkar som vi alla i denna tråd är ungefär lika tråkiga

Svar på tråden Är ni ute på krogen utan era blivande/män?