Föremål för elakt skvaller....
Fick idag reda på lite av vad min blivande svägerska säger om mig. Och eftersom det inte var några snälla saker så blev jag jätteledsen.
Till saken hör att min svärfar ligger på sjukhus, med ett allvarlig sår på ena foten. (Han har diabets, som han inte sköter). Och min svägerska var då hemma hos sin mamma och skällde på henne. Sa att det var min svärmors fel att svärfar ligger på sjukhus eftersom han får göra allt hemma. (Min svärmor blev både arg och ledsen) Och dessutom la min svägerska till så skulle det gå likadant för min sambo, eftersom han får göra allt här hemma också. Jag är tydligen bara en lat fetknopp, som inte bryr mig om honom.
Det värsta är att hon alltid varit jättegullig mot mig när jag träffat henne. Och sagt massor om hur glad hon är över att ha mig som svägerska, osv.. Fast jag misstänkte ju att hon snackade skit bakom min rygg. Hon snackar ju massor med skit om sina väninnor bakom deras ryggar också.
Jag blir så ledsen, för jag avskyr när folk inte kan säga rent ut vad de tycker utan är lismiga och falska. Har hon problem med mitt och min sambos förhållande, så kan hon väl ta det med oss, istället för att snacka bakom ryggen på oss.
Det var meningen att hon och hennes man skulle fungera som värdpar vid vårat bröllop. Men det känns ju inte så där jättelockande nu. Jag vet ju att jag måste bita ihop, och vara trevlig när jag träffar henne, för familjefridens skull, men jag kommer aldrig känna likadant för henne igen.
Vi brukar fira jul hos dem, men i år tror jag nästan att jag hellre åker hem till mamma. Min sambo får göra som han vill, det är ok för mig om han vill fira med sin syster.
Jag undrar bara vad mer det är hon säger om mig...
Hade hon inte varit min blivande svägerska så hade jag antagligen aldrig någonsin velat träffa henne igen. Jag kan ta att folk inte gillar mig, men då ska de ta mig fan vara raka och ärliga med det...