• freddy­73
    Äldre 6 Mar 23:29
    4359 visningar
    15 svar
    15
    4359

    Lyx och flärd

    Hej,
    Jag och min m2b tycker det är lite tråkigt att det bara pratas om att göra saker så billigt som möjligt. Är det någon mer därute som liksom vi har valt att satsa ganska ordentligt på ett stort bröllop med guldkant?

    Vi ska ha 120 gäster och fest i tre dagar under Valborgshelgen.

  • Svar på tråden Lyx och flärd
  • lottis­77
    Äldre 7 Mar 09:33
    #1

    Kolla på den här tråden!

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3312013.html

  • 200807­19
    Äldre 7 Mar 10:51
    #2

    Vi hade bröllopet utomlands för 300 pers :)

  • Im yours
    Äldre 7 Mar 11:08
    #3
    Vi slår till med ett hejdundrande bröllop, i dagarna tre. Nyårsafton- 2010. Ha en bra dag!
  • 200807­19
    Äldre 7 Mar 11:10
    #4

    Härligt med nyårsafton :) Grattis och lycka till

  • freddy­73
    Äldre 10 Mar 12:08
    #5

    Hoppas att ni får ett vackert vitt bröllop med en massa gnistrande snö. Själv håller jag tummarna för att det inte regnar 2 maj så vi kan dricka brudskål utomhus på borggården.

  • HurraV­iSkaGi­ftaOss
    Äldre 11 Mar 21:37
    #6

    Äntligen!!
    Håller med om att allt ska vara så billigt så billigt så billigt när det pratas om saker här.

    Vi hade ett underbart bröllop på en herrgård där vi bjöd på middag, vin, vickning, fri bar, lunch på dagen innan för de som ville, levande band.
    Allt var peferkt!
    Vi köpte de kläder blommor etc allt som vi ville.

    Visst kostade det lite, men det var värt det!!

  • suamac­a
    Äldre 11 Mar 21:54
    #7

    Vi satsar en hel del på vårt bröllop och det är vi oerhört glada för att vi kan göra MEN att säga att alla vill ha det "så billigt så billigt så billigt här" DET känns billigt om något. Alla gör sina val efter sina förutsättningar och man kan faktiskt vältra sig i lyx och flärd utan att kritisera andras nivåer.

  • HurraV­iSkaGi­ftaOss
    Äldre 11 Mar 22:18
    #8

    Likväl som att alla klagar på att allt är dyrt kan väl jag få säga att jag är trött på att många vill ha allt så billigt.

  • Lady o Lufsen
    Äldre 11 Mar 22:21
    #9

    Vi hade också 120 gäster på vårat bröllop!
    Tycker inte att det är något som helst fel på att satsa mycket pengar på sitt bröllop men att guldkanten sitter i det...näe, det håller jag inte med om!!!

  • Svanbo­et
    Äldre 11 Mar 22:36
    #10

    Jag får väl vara lagomt svensk och säga att pengar satsar där det är värt pengarna. En duktig kock, provsmakning av menyn och klänningen jag vill ha. Detsamma gäller ringarna. Att däremot hålla kostnaden nere för t.ex. transporter och levande band - ja det är ju en smakfråga. "Perfekteheten" ligger ju inte hur många kronor det kostar utan vad man gör av dagen.

  • freddy­73
    Äldre 11 Mar 23:50
    #11

    För mig betyder det t.e.x att kunna välja ringar som jag vill bära resten av livet, jag är inte ett dugg intresserad av att "byta upp" min förlovningsring i framtiden. Men framförallt så vill jag inte behöva stressa hela veckan innan bröllopet med att köpa in mat, dryck, fixa blomuppsättningar, duka, städa m.m Jag ser så fram emot att få verkligen njuta av min bröllopsdag och veta att floristen, cateringfirman, konditorn, bandet etc. kommer att göra sitt jobb och varken jag eller min familj och vänner behöver göra något mer än att dyka upp finklädda, glada och redo för fest.

  • freddy­73
    Äldre 11 Mar 23:59
    #12

    Till Suamaca, alla har vi olika budgetar och just den här tråden handlar om bröllop som kostar lite mer precis som det finns en massa trådar som handlar om hur man bakar sin egen tårta, fixar en dukning med sånt man har hemma etc.

    Jag tycker att det är underligt att du tolkar det som kritik av någon annans bröllop eller budget bara för att jag vill utbyta inspiration med andra brudar med "stort" bröllop.

  • suamac­a
    Äldre 12 Mar 05:59
    #13

    Jag tar det absolut inte som kritik, kom ju in i tråden för att diskutera lite hur andra gjort (vi ska själva inte ha ett enormt bröllop men däremot skulle väl en stor del av våra val ses som tämligen exklusiva) MEN jag vill gärna och tycker att man kan göra det UTAN något suckande över "billighetsnivån" som andra här har. Vi och flera andra här har uppenbarligen förmånen att kunna välja nivå på bröllopet - de som vill ha det "så billigt, så billigt, så billigt" kanske inte kan välja alls och då kanske vi (även jag) kan tänka lite på hur man uttrycker sig. För MÅNGA läser ju trådar som inte ligger direkt i den egna intresseramen. Tycker som jag skrev i tidigare inlägg att man absolut kan vältra sig i lyx och flärd och byta tips, idéer och inspiration hur mkt som helst, utan att för den sakens skull sucka över dem som kanske inte har samma möjlighet.

  • Rebeck­aJ
    Äldre 14 Mar 20:41
    #14

    Man kan alltid lyxa till det med att ha ett helt slott för sig själv, med vagnkörning med victoria vagn upp till slottet. levande musik. 1700tals kläder etc. Vi fick tips om att man kan lägga mycket pengar på olika teman. när vi gifte oss undersökte vi möjligheten att hyra ett eget slott. Ni som har råd kolla med grandtripsweden eller classic world.
    Vi drömmer fortfarande..om eget slott

  • Estell­e
    Äldre 25 Feb 19:55
    #15

    Hej!


    Vi tänker också slå till stort med ca. 150 pers


    Festen ska vara i tre olika länder... (släktproblem)


    Och bröloppet ska kosta ca. 230 000 SEK (!!!vi tror det blir mer!!)


    Det här är en dag att minnas för resten av livet så vi satsar stOrt.

Svar på tråden Lyx och flärd