Present till gästerna
Nu sitter jag och tänker på vad man kan ge gästerna för present som ett litet minne från bröllopet. Undrar också om någon kan tipsa om fina presentaskar i benvit?
Nu sitter jag och tänker på vad man kan ge gästerna för present som ett litet minne från bröllopet. Undrar också om någon kan tipsa om fina presentaskar i benvit?
Presenter känns onödigt när man bjuder på hele festen. Som många skrivit så lägger nog gästerna bara bort presenten och glömmer av den. Jag och min sambo ska bjuda våra gäster på en show efter middagen. Vi ska göra ett roligt dansnummer för dem! Riktigt överraska dem och framföra vårt dansnummer! Det tror jag många kan tycka är roligt!
Jag har köpt present påsar och köpt ckoklad i som jag bytte papper på för att följa färgtemat, sammanlagt har påsar och ckokladen kostat 280kr, det är ju inte mkt alls och påsarna lyfter också bordsdekorationen, så kan man göra det billigt är det ju bra, men jag säger som dom andra att övriga presenter tror jag bara blir bökigt.
Byta papper på choklad låter som något som jag kommer att behöva göra. Vart hittade du papper som passar? Jag har olivgrön färgtema och vill gärna att pappret ska vara i den färgen.
Nu har jag i alla fall bestämt mig att jag ska ha presenter där jag ska lägga en speciell chokladbit i (rätt stor) som är från ryssland och med den ska jag skriva en liten kärlekscitat. Alla får olika citat i sina askar. Nu gäller det bara att hitta askarna, beställa chokladen och skriva ner citaten. Tack för era tips och ideer!
Vi tänkte först ha presenter, eller nja present o present, vi tänkte ha några goda chokladbitar i en varsin organzapåse på varje plats.
Men det kändes verkligen inte som "vi" så nu blir det organzapåsar iaf men med ett tuggummi, en kondom och en ipren i ist, Barnen får russin =)
Jag skickade tack-kort men så gjorde jag även små knyten med dyrare choklad och en etikett på där mitt och makens namn står och datumet (finns i mitt album)
Jag vet, visst är det kul, och det passar verkligen våra gäster. Alla är väldigt lättsamma med massa humor vilket är otroligt skönt för så är vi med.
har små askar med röda stora godis hjärtan i har en lapp med gästens namn på som bordsplacering/present så kan de äta upp den under kvälle. choklad tog vi ej om det skulle vara varmt o smälta inte så kul
Jag köpte vanligt presentpapper, som går att ta i utan att det går sönder=)
det finns ju i alla möjliga färger så något hittar du nog=)
Hahaha det var en rolig idé!! Dock inte något vi skulle kunna göra då min M2B är italienare och hälften av alla våra gäster är katoliker.......... Guuuuuuud TÄNK om vi skulle lägga en sån påse på varje tallrik!!! Det skulle bli sååååååååå pinsamt!
I Italien har man "bonboniera" på bröllop vilket är en liten minnespresent till alla gäster. Tyckte förut att det var totalt onödigt eftersom man faktiskt bjuder på hela middagen + festen. Men nu känns det viktigt ändå, för vi blandar ju svenska och italienska traditioner på bröllopet och då känns det dels viktigt att ha med sånt som för italienarna är viktigt, dels är det ett annorlunda och roligt inslag för de svenska gästerna.
Vi har beställt vinflaskunderlägg (litet fat) i keramik + en kork med keramiktopp från en keramikfabrik i M2B:s hemstad. På undersidan av faten står våra namn + bröllopsdatumet.
Vi ska även ha organzapåsar med confetti (mandelkarameller) i med ett placeringskort fäst på påsen som vi lägger på tallrikarna.