• Birana

Present till gästerna

Nu sitter jag och tänker på vad man kan ge gästerna för present som ett litet minne från bröllopet. Undrar också om någon kan tipsa om fina presentaskar i benvit?

• Svar på tråden Present till gästerna
  • bongen80

min erfarenhet här från BT är att många helt skippar presenter till gästerna. De får ju förmodligen ett tackkort att spara om de vill.

vill man ändå ge någon är väl choklad en klassiker. ge bort champangeglas (brudskålen) med erat datum/monogram på, nyckelringar, hjärtformad magnet med datum. Vad har ni tänkt för prisklass?

• Mirfak

Man kan även (som min brudtärna tipsade om) ge bort fina ljus i present. Då går det även att använda dom som "bordsplaceringskort" och man har tid och ork att märka dom med namn till ägarna.
    Eller göra hjärtan i lera/gips och ge gästerna, även här går det utmärkt att använda dom till bordplaceringen.

• Luucie

Jag tänker säga som många andra sagt...men allvarligt talat så är ja inte det minsta intresserad av att ha nåt glas eller nån nyckelring etc med ingraverat namn. Jag kommer att stoppa det långt in i ett skåp och förmodligen aldrig ta fram det igen...Inte för att vara taskig men så blir det.

Ska det vara nåt alls får det gärna vara ätbart så att man kan tugga i sig det på en gång, vill inte heller ha något som jag måste bära omkring på hela kvällen.

• bongen80

Vi ska för övrigt inte ge några extra presenter förutom till tärnorna o släktingarna som hjälper till med maten. OM man nu är sån att man vill spara nåt så kan man väl ta hem fest/kyrkprogram, spara inbjudning, man får tackkort, för att inte tala om korten man tar. Vi har gjort bordsdekorationer själv o skrivit vårat datum på, de som vill får givetvis ta hem dessa.

• Birana

Jag håller med dig Luucie, jag skulle inte heller vilja ha nå nyckelring, no no! Jag har också tänkt mig chocklad men det finns säkert något annat som jag inte tänker på som är bra. Finns det nå bra ställe där man kan göra egna praliner? Det skulle ändå vara häftigt!

• mamci

Jag kanske är lite "knäpp" för jag förstår faktiskt inte det här med presenter till gästerna! Det handlar absolut inte om att vara snål eller så. Jag tror nog att mina gäster minns vårtat bröllop ändå, och dom vet att vi bjudit dem för att de är våra vänner och betyder ngt. för oss, och vi för dem.

• HurraViSkaGiftaOss

Strunta i presenter till gästerna.
    Lägg pengarna på en god champagne eller ett band i stället. Eller en bra fotograf.

• mamci

Vill också tillägga att det naturligtvis är upp till var och en hur man känner att man vill göra! Skrev bara hur jag kände för presenter till gästerna!

• Fröken Kumla

Jag har funderat lite på det där och det jag kom fram till är att jag nog ska göra små "kuvert" i vårt färgtema med våra namn och datum + en fin dikt/ordspråk på och stoppa in en After Eight att ha som sk favors. Perfekt efter maten till kaffet. :)

Tycker det är riktigt fint med alla olika favors som finns men å andra sidan skulle inte jag heller, som personer före skrivit, vilja ha en nyckelring eller dylikt med nån annans namn och vigseldatum på..

Tackkortetblir ju ett tillräckligt minne, tycker jag.

• Birana

Jo fast det är ju inget man ska göra om man inte känner att det finns en mening med det. Vi gör inte det bara för att utan för att vi vill ge våra gäster en lite trevig överraskning. Vi ska inte heller ha efterrätt utan bara bröllopstårta eftersom det är ju en efterrätt!!!!!! Så inget som görs bara för att utan allt ska ha ett syfte och kännas meningsfullt.

De där med dikten tyckte jag var en fantastisk present! Absolut något som man kan använda! Tack

Svar på tråden Present till gästerna