• Soon and very soon

så besviken på M2B just nu

vår tostmadame försöker fixa hippa för mig. hon skickar mail till min m2b. han skickar det till mig o tycker att jag får ju fixa fram nummrena om jag vill bli hippad...
    -du vet ju ändå att den planeras, är han resonemang.

sitter här med inflamation i livmodern o har haft det ett bra tag så e ganska tagen, kände att detta vart sååå trist!

Är jag en bridezilla eller skulle ni oxå blivit besvikna??

(Älskar ju honom o han är världen bästa för det mesta)

• Svar på tråden så besviken på M2B just nu
  • Soon and very soon

TACK! alla här, undrade om jag blivit en bridezilla helt plötsligt men vad skönt att det är normalt.

• passionsblomman

HA! Jag har sagt till en kille som köpte en förlåt bukett för hur mycket som helst, att det vore mer ekonomiskt och bättre valuta för pengarna med EN ros nån gång ibland INNNAN man har varit så dum att man måste säga förlåt!

I övrigt instämmer jag (som vanligt) till fullo i didis inlägg. DRUMMEL!

Förresten: Hoppas du kryar på dig din stackare! Det lät inte alls som någon rolig åkomma det där!

Soon and very soon skrev 2009-03-04 18:45:19 följande:

tyvär så är nog rosor kört, då vi hade varit tillsammans en månad(en evighet sedan)fick jag 20 röda rosor o då sa han att nästa gång jag kommer med rosor har jag varit otrogen...men kanske jag kan få lite tulpaner???
  • Joji

Hm, den där roskommentarer kan man ju också diskutera...

Men svaret på din fråga annars är ja - jag hade blivit besviken. Fast min blivande vet att jag hatar att få veta sånt som ska vara en överaskning. T ex saker som planeras, vad jag ska få i present etc. Han har anammat detta till den grad att han nu slår in paket på olika förvillande sätt, t ex lägger något litet i en stor ask, eller virar saker runt för att det ska verka som om det är något annat.

Låter som att din blivnade inte riktig förstått hur det brukar funka med möhippa - bruden ska ju inte behöva vara engagerad alls!

• Soon and very soon

kommentaren är ju lite fummlig tycker jag med, men han var ju 23... och nu har det blivit som en grej... han hänvisar till det för att "slippa" (de dör bara ialla fall säger han) ge rosor. tycker att det är helt ok nu faktiskt.

Men det trista är ju detta med hippan..... tog lixom bort en del av lusten...
    till helgen räknar jag med att han får ge tillbaka först med massage sedan ska jag köpa rosor på hötorget vid stängning till mig själv för hans pengar och på kvällen ska jag gå ut o ta en drink med en kompis så han får va hemma o passa barnen!

• älskarlivet

Fast här hemma kommer vi göra så att jag kommer lämna en lista med namn och telefonnummer till kompisar som är bjudna på bröllopet, till min blivande som vidarebefodrar till min tärna. Min blivande gör likadant och lämnar till mig och så vidarebefordrar jag det till hans marskalk.

Vi vet ju att det ska bli möhippa/svensexa, men vill så klart inte veta när det blir, men jag och min m2b vill veta så att alla blir inbjudna. Jag har ju inte nummer och mail till hans kompisar och vice versa.

• Birana

Nästa gång jag kommer med rosor har jag varit otrogen??? Hur reagerar man på det? I mina öron låter det absurt! Jag vill inte vara taskig men va betyder det egentligen?

• Soon and very soon

jag snodde mannens mobil för att få fram numren till kompisar. han anar INGET! det gör mig oxå lite extra less då jag verkligen fixar för honom...

• älskarlivet

Fast jag tycker inte det spelar någon roll om man ger varandra telefonnummer och så, min tärna berättar ju hejvilt om att det kommer bli möhippa och så, det är ingen hemlighet.. Hemligheten är NÄR den blir..

Varför gifter du dig med någon som säger att "nästa gång du får rosor, då har jag varit otrogen" och någon som inte fixar för dig utan beter sig så? OM det nu är så att han inte fixar, så det inte är som du har höga krav..

Soon and very soon skrev 2009-03-04 19:06:01 följande:

jag snodde mannens mobil för att få fram numren till kompisar. han anar INGET! det gör mig oxå lite extra less då jag verkligen fixar för honom...
  • Soon and very soon

jag gifetr mig emd honom för att jag älskar honom o han är världens finaste o snällaste för övrigt. han är dock otroligt o romantisk o tycker inte att blommor o sådant behövs för att visa att han älskar mig, som jag skrev förut var det 9 år sedan han sa den komentaren. jag har lixom accepterat hans oromantiska sida.

jag o andra sidan älskar paket blommor o romantiska middagar. köper gärna fredags presenter el dyl till familjen då JAG tycker att det är viktigt o trevligt.

alla är vi olika, men trodde ändå att han skulle skicka numren till henne. har ju allt på mobilen o några har han...

övriga saker fixar han med här hemma.

• mahlins

jag förstår att du blev besviken även om jag inte hade blivit det.

Jag är en sån som HATAR (med stora bokstäver) överraskningar. så jag skulle bli riktigt sur om mina vänner ens försökte överraska mig när de vet att jag inte vill. SÅ jag har själv gett alla nummer till Tärnan och bokat datumet med henne också så jag vet när det blir =)

men som sagt.. jag förstår att du blev besviken! JAg tycker som någon annan här.. kräv fotmassage! =)

• Birana

Det handlar inte så mycket om oromantiskt utan mer om betydelsen av att man säger nästa gång så är jag otrogen. Han nedvärderar sig själv om han inte planerar eller kan tänka sig vara otrogen och det är väl LITE speciellt om man ska uttrycka sig extra snällt.

Om man är oromantisk så göra man så här: Man gör ingenting!
    Om man är SPECIELL så säger man så här: När jag är snäll eller rar eller romantisk så vet du att jag inte menar något, inte bryr mig, krossar ditt hjärta, men men....

Jag tycker bara att det är otroligt korkat och omoget att säga så men det är klart att man kan vara det och vara älskad samtidigt! Han verkar ju ha tur den killen.

• Tooticki

Tråden ska knappast handla om denna lilla kommentar som fälldes för 9 år sedan, tycker vi kan lämna det nu!

Vad gäller möhippeplaneringen så tror jag att han gjorde det av obetänksamhet! Vad stod i mailet? Något om tid, plats och datum? Aktiviteter? Om inte så är ju ingen skada skedd. Sammanställ en lista med infon som efterfrågades och ge till sambon så han kan maila över den.

Krya på dig!

• paulaner

Oj vad jag känner igen mig. Jag får heller aldrig blommor!!! har fått det en endaste gång ,och det var också när vi träffats i ca en månad. Skönt att höra att det finns fler män där ute som är som min.
    Men den där kommentaren var ju väldans onödig...

Soon and very soon skrev 2009-03-04 18:45:19 följande:

tyvär så är nog rosor kört, då vi hade varit tillsammans en månad(en evighet sedan)fick jag 20 röda rosor o då sa han att nästa gång jag kommer med rosor har jag varit otrogen...men kanske jag kan få lite tulpaner???
  • shakynose

Äh, men kom igen! Vilka är ni att döma denne man för en kommentar som slapp ur honom för nio år sedan? Gör ni så med era respektive också?

• puma82

Släpp kommentaren. OT! Hon blir nog inte på bättre humör för att ni sitter och frågar varför hon skall gifta sig, HON älskar hon säger hon och det var 9 ÅR SEDAN!!

Som svar, jag skulle nog blivit lite besviken, men vet jag att sambon är lite obetänksam eller så , ja då får man kanske tänka en extra gång och anta att han inte menade något illa. Hoppas din hippa blir trevlig och rolig. Själv har jag svårt att släppa kontrollen istället.. men vet att våra tärnor kan klara det perfekt och att de planerar en.. men försöker lägga band på mig och inte säga så mycket.. typ: vill ha det så och så och inte så och så.. är svår då det gäller att släppa på kontrollen

• Kajsalisan

Ja, skit i kommentaren.. karlar är lite som barn ibland, säger de underligaste saker :). Men tycker du ändå att du ska få din massage ;P Sen är det antagligen som flera andra sagt, det var säkert inte av illvilja, men känner igen det på min egen karl, de är så förbannat rationella och praktiska. Allt ska fixas så snabbt och enkelt som möjligt, att han kanske inte ens tänkte på att du faktiskt ville att han la ner lite jobb för att det ska bli en överaskning för dig? Så länge det inte stod något avslöjande i mailet kanske det inte är så farligt. Men förstår din besvikelse..

• Aleta

Jag hade också blivit besviken.
    Min blivandes bror kontaktade mig och jag fixade fram alla telefonnummer och mail som behövdes, maken fick inte ana något.

Förutom allt som de andra har sagt så ska du ha lyxchoklad också (inte någon sort som kan köpas i vanlig affär).
    Säg att du tycker att han var för lat och att nu får han jobba lite så att han lär sig.

• Sååå lurade

Precis så gör vi med. Nu har vi gjort det och jag vet när det är svensexa och han har förmodligen koll på när möhippan sker. Men helt ok att bli lite besviken om man inte gjort upp om detta innan. Hoppas du kryar på dig föresten

älskarlivet skrev 2009-03-04 19:04:04 följande:
    Fast här hemma kommer vi göra så att jag kommer lämna en lista med namn och telefonnummer till kompisar som är bjudna på bröllopet, till min blivande som vidarebefodrar till min tärna. Min blivande gör likadant och lämnar till mig och så vidarebefordrar jag det till hans marskalk.Vi vet ju att det ska bli möhippa/svensexa, men vill så klart inte veta när det blir, men jag och min m2b vill veta så att alla blir inbjudna. Jag har ju inte nummer och mail till hans kompisar och vice versa.
  • Im yours

Du har säkert fått nog med svar. Jag vill bara säga; Krya på dig!

Svar på tråden så besviken på M2B just nu