• Kärleksmumsen

Vad gjorde ni med brudbuketten??

Efter bröllopet dvs

• Svar på tråden Vad gjorde ni med brudbuketten??
  • 20080719

Jag hade en som jag kastade och min stora bukett har jag på en hylla tillsammans med mitt diadem :)

• Hedebris

hade den på bordet framför mig. efter festen åkte limon till kyrkogården där den kom på min nyavlidne svärfar som ville närvara på bröllopet mest av allt.

• Hedebris

hade den på bordet framför mig. efter festen åkte limon till kyrkogården där den kom på min nyavlidne svärfar som ville närvara på bröllopet mest av allt.

• Hedebris

svärfars grav skulle det stå

• MimmiMama

Hade inte haft en tanke på detta med att lägga den på mammas grav men naturligtvis är det dit jag ska åka med buketten!
    Tack för ideén!

• Hedebris

igen orsak. För oss kändes det som en naturlig gest. Så han och fick "vara med".

• Corona

Själv älskar jag torkade blommor så det är givet att buketten blir kvar i vitrinskåpet hemma...

• Luucie
    jisberg skrev 2009-03-03 19:24:00 följande:
    Jag kommer att kasta min över axeln när vigsel och gratulationer på kyrktrappan är avklarat. Så att någon av våra ogifta vänner kan fånga den. Sen är det deras tur att gifta sig nästa gång.
    Så blev det för mig! Finns ett helt hysteriskt kort när jag slänger mig efter buketten och sen när jag står med den triumferande i handen
    And look at me now!!!Getting married soon
  • fru AM

Jag hade den på bordet under middagen, tog hem den och slängde den ganska snart. Såg till att bröllopsfotografen tog fina bilder på den (innan vigseln)- ni kan kolla i galleriet. Nu har jag ett av fotona uppförstorat och inramat. Så på ett sätt har jag den kvar ...

• EmMa09

Jag kommer att lägga min på min mammas grav dagen efter bröllopet!

• Pärlan2009

Jag kommer ha den i bröllopsviten efter festen och eftersom vi ska sova över där två nätter beror det på hur den ser ut då.

Om den är tillräckligt fräsch åker jag gärna och lägger den på min morfars grav. Underbar idé! Annars får den åka på komposten.

• nennesjuttioåtta

min ligger i frysen. Tanken var att vi skulle ta upp den till vår ettåriga bröllopsdag (tydligen en norsk tradition, ja se de där guttarna vad de hittar på) men då var vi i fjällen och året efter i New York så den ligger där fortfarande med fin frysbränna. Låter ju helkocko....

• Svanboet

inte mer kocko än att frysa tårtans översta våning...

• nennesjuttioåtta
    Svanboet skrev 2009-03-06 14:21:15 följande:
    inte mer kocko än att frysa tårtans översta våning...
    ja fast den kan man ju äta sen.

Det kanske var tårtan de menade?!?!
    Fast någon sån hade vi ju inte...
Svar på tråden Vad gjorde ni med brudbuketten??