• minimia

    Riktigt ont i magen efter sex

    Jag och min pojkvän skulle ha sex i duschen, jag kände ganska snabbt att det gjorde lite, mycket lite ont i sidan om magen asså på höften ungefär. Vi provade igen, men tänkte att nej, vi skiter i det nu. Sen efter 30 sekunder fick jag en fruktansvärd smärta i magen. Jag har fått detta tidigare också men då varade det inte så länge. Jag fick krypa ut ur duschen och lägga mig på mattan. Kunde inte ta på mig kläder eller något. Min pojkvän fick hjälpa mig upp till sängen för jag kunde inte gå ordentligt. Var riktigt nära på att ringa ambulans, men lugnade mig lite eftersom jag haft samma smärta innan så tänkte att det kanske går över. Jag la mig på sidan och min pojkvän pratade med mig fast jag svarade knappt, jag hade så jävla ont. Sen nu någon timme efter är det bättre men känner fortfarande lite smärta. Undrar om det kan vara kramp?

  • Svar på tråden Riktigt ont i magen efter sex
  • mamci

    Ok, är ingen expert men jag täker om det är så att du ska till och ha mens, eller precis haft, för då kan man vara väldigt öm. Eller så kan det bero på vilken ställning ni använder. I vissa ställningar som tex. bakifrån eller sittandes ovanpå honom, tränger "snorken längre in, djupare, och det kan kännas rejält i äggstockarna. Men i vilket fall som helst du bör kontakta din gynläkare och prata med honom/hennne! Det kan vara något annat! Lycka till!

  • minimia
    mamci skrev 2009-02-28 00:17:54 följande:
    Ok, är ingen expert men jag täker om det är så att du ska till och ha mens, eller precis haft, för då kan man vara väldigt öm. Eller så kan det bero på vilken ställning ni använder. I vissa ställningar som tex. bakifrån eller sittandes ovanpå honom, tränger "snorken längre in, djupare, och det kan kännas rejält i äggstockarna. Men i vilket fall som helst du bör kontakta din gynläkare och prata med honom/hennne! Det kan vara något annat! Lycka till!
    Hehe, jag skulle haft mens igår så det kan vara därför också som du skrev. Och vi gjorde bakifrån, stående. Haha, tur jag skriver annars hade jag blivit generad. Men det är mycket bättre nu och jag har haft samma smärta innan så tror inte det är något konstigt.
  • mamci

    Ja se, då kan det vara därför :) Men det är bra att ta smärta på allvar!

  • anna197904

    det kan va äggledarinflammation. det hade jag o jag hade oxå så ont att jag inbte kunde röra mig. kolla upp det för säkerhetsskull!!!!!!!!

  • MulleNuh

    Jag fick precis så förut. Då hade jag cystor som livmodern som sprack vid sex. Trodde jag skulle DÖ av smärta.
    Kanske är något sådant du hade??

  • Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-03-06 21:03:45 följande:
    Jag fick precis så förut. Då hade jag cystor som livmodern som sprack vid sex. Trodde jag skulle DÖ av smärta. Kanske är något sådant du hade??
    Men fyyyy... nu blev jag jätterädd när du sa så där. (Har haft cystor på äggledarna osv)

    Jag har haft ont förut när det blivit alldeles för pang på och djupt, då har det känts som en krampande smärta som hållit i sig 5-30min för att sedan gå över. Det är ju speciellt jobbigt om man har/precis har haft mens då hela livmodern är känsligare. Men jag trodde att det berodde på kraftiga stötar mot livmodern som 'sa ifrån' och krampade sig i och med det. Man måste ju vara tillräckligt uppvärmd för att allt ska ha töjt sig ordentligt osv när man har sex.. men hmm.. kan nog vara cystor också, men är det farligt?
  • MulleNuh

    Nej det är inte farligt. Inte de jag hade. Och jag vet MÅNGA som haft så och det har varit ofarligt.

    Red Scarlet skrev 2009-03-06 21:47:15 följande:


    Men fyyyy... nu blev jag jätterädd när du sa så där. (Har haft cystor på äggledarna osv)Jag har haft ont förut när det blivit alldeles för pang på och djupt, då har det känts som en krampande smärta som hållit i sig 5-30min för att sedan gå över. Det är ju speciellt jobbigt om man har/precis har haft mens då hela livmodern är känsligare. Men jag trodde att det berodde på kraftiga stötar mot livmodern som 'sa ifrån' och krampade sig i och med det. Man måste ju vara tillräckligt uppvärmd för att allt ska ha töjt sig ordentligt osv när man har sex.. men hmm.. kan nog vara cystor också, men är det farligt?
  • Humlan66

    Tycker ABSOLUT du ska kolla upp detta !!! inget snack om saken
    better safe than sorry.smärta har man för att kroppen meddelar att nått är FEL. vad kan det skada att kolla ??

  • AnnBo

    Tycker också att det låter som äggledarinflammation, jag fick sjukligt ont, nästan så det svartnade för ögonen.

    Det gick så långt att jag blev inlagd i 5 dar.
    Sen har jag opererat bort 2 cystor på äggstockarna med, men jag upplevde att ä-inflammation gjorde sinnesjukt mkt ondare

    Mitt råd är ändå att du kollar upp det!

  • MulleNuh

    Fast det är man i regel dålig av hela tiden. Alltså inte bara vid sex.
    När jag hade äggledarinflamation låg jag i TOKHÖG feber och kunde inte röra mig på ett par dagar innan jag åkte in akut.


    AnnBo skrev 2009-03-06 21:52:05 följande:
    Tycker också att det låter som äggledarinflammation, jag fick sjukligt ont, nästan så det svartnade för ögonen.Det gick så långt att jag blev inlagd i 5 dar.Sen har jag opererat bort 2 cystor på äggstockarna med, men jag upplevde att ä-inflammation gjorde sinnesjukt mkt ondareMitt råd är ändå att du kollar upp det!
  • Vita kallor

    Har själv haft det ett par ggr och de första gångerna fattade jag inte varför men nu känner jag min kropp så pass bra att jag kan koppla det till att det är när jag har ägglossning som jag blir extra öm och kan få jäkligt ont. Fick så en gång när jag var gravid, visste inte det då men då var vi nära att ringa ambulans faktiskt för det gjorde fruktansvärt ont. Antagligen är man öm i äggstockarna. Men är du orolig är det klart att du ska kolla upp det.

  • AnnBo
    MulleNuh skrev 2009-03-06 21:53:56 följande:
    Fast det är man i regel dålig av hela tiden. Alltså inte bara vid sex.När jag hade äggledarinflamation låg jag i TOKHÖG feber och kunde inte röra mig på ett par dagar innan jag åkte in akut.
    Ja, det såklart, men efter ett par års problem i det området har man högre smärttröskel innan man söker hjälp, tyvärr.
    Jag hade feber till och från..
    Det var inte förns den tippade precis över 40 och jag hade så ont så jag svamlade (kan varit av febern ) som jag sökte hjälp och belv inlagd, kommer inte ihåg något av de 2 första dagarna på sjukan.
  • MulleNuh

    Jo så är det. Jag har varit sån med uvi:er ca 7-9 ggr/år. Och denna gång var det just en uvi som hade vandrat upp i mina äggledare...


    AnnBo skrev 2009-03-07 00:50:52 följande:
    Ja, det såklart, men efter ett par års problem i det området har man högre smärttröskel innan man söker hjälp, tyvärr.Jag hade feber till och från..Det var inte förns den tippade precis över 40 och jag hade så ont så jag svamlade (kan varit av febern ) som jag sökte hjälp och belv inlagd, kommer inte ihåg något av de 2 första dagarna på sjukan.
Svar på tråden Riktigt ont i magen efter sex