Liljekonvalj
Jag tänkte ha liljekonvalj i min blombuktett och undrar hur många stjälkar liljekonvalj man skulle behöva ifall man bara skulle ha en bukett med liljekonvalj? Vill inte ha så stor bukett.
Jag tänkte ha liljekonvalj i min blombuktett och undrar hur många stjälkar liljekonvalj man skulle behöva ifall man bara skulle ha en bukett med liljekonvalj? Vill inte ha så stor bukett.
Ha ha! Nä, verkligen inte!
i blommornas värld, finns det hur mycket som helst att lära sig...fråga farbror Linné som i blomsterhimlen är, får du se...
Men tack, jag tar det som en komplimang.
Lady o Lufsen skrev 2009-02-25 21:23:25 följande:
Ja, det var verkligen en komplimang- jag tycker att du är superduperduktig!!!
Liljekonvajler finns vist i skogen, jag plockar alltid där fast dom är fridlysta (visslar o tittar upp i taket)
Men dom brukar ju i stort sett ha hunnit blommat ut innan skolavslutningen nu för tiden om man inte hittar dom på en skuggig plats i skogen då står dom sig längre.
Vi har lagt bröllopet den 29 maj just för att jag ska kunna få liljekonvaljer till ett så bra pris som möjligt
Jag ska ha liljekonvaljer och mörkt vinröda rosor i min bukett
Ja jag svarade ju på frågan om de finns i skogen i JULI, -det gör de inte....
Vart bor du där de är fridlysta? Det är de inte där jag bor.
www.nrm.se/sv/meny/faktaomnaturen/vaxter/frovaxterfanerogamer/vaxterpaforsommaren/vaxterijuni/junivaxter/liljekonvalj.6248.html
Nu hittade jag vart de är fridlysta! De ÄR visst det i Stockholm Tur att jag plockat mina flesta i Jämtland då!
Visste bara att det är förbjudet att plocka för försäljning. Där ser man!
Tur att man inte bor någonstans där de är fridlysta
Ja! Verkligen! Hemma i Jämtland gjorde vi ju alltid det, så jag har inte ens reflekterat att de kunde vara ffförbjudna ngn annanstans!
Ha! tur också att jag har dem på min tomt då!
Perfekt ju!
Fint!!
Later underbart.
Funderar pa att rosorna kanske inte ska vara for morka... For da blir det ju inte sa farg. Asch, du kommer ju kolla in det innan. Later ur-tjusigt!
Tanken är att de ska matcha det vinröda i min klänning Så de ska vara mörkt vinröda, men inte så mörka att de blir svarta eller så...
Men får se vilken sort o så det blir när vi kommer närmare!
Jag hade hel-vinrod klanning. Inga blommor dock. Men pa brollopsfesten i sommar ska jag nog ha vita blommor i haret, samma klanning. Verkar ju inte som det blir liljekonvalj dock...