Vi kan inte jobba in den tiden någon annan gång.. Vikarie behövs ju för mig på mina lektioner, det är inget jag kan jobba in senare..
Visst hade jag tagit ledigt om det vore någon nära anhörig (läs; familj) eller någon nära vän som skulle gifta sig en fredag, men för någon kusins skull skulle jag aldrig ta ledigt..
Rosenpetunia skrev 2009-02-25 19:13:06 följande:
Vill man vara ledig så gör det ingenting om det kostar, anser jag. Och även om man arbetar som lärare kan man få en dag ledigt genom att arbeta in den tiden på något sätt. Har man en schyst chef så brukar sådant lösa sig, om det handlar om någonting särskilt (som ju t.ex. ett bröllop är). Jag ska på studentfest en vardag i juni och redan nu vet jag att det blir inga problem med att få ledigt utan löneavdrag. Trots att jag inga semesterdagar har.Jag tycker framförallt att vi inte ska måla upp en massa svårigheter, det mesta i livet går att lösa på ett eller annat sätt. Vare sig det kostar eller inte. De som ska gifta sig ska inte behöva bekymra sig om andras svårigheter med att ta ledigt...