Vad ska ni önska er?
Vad önskar/önskade ni er i bröllopspresent?
Är ute efter lite tips (bortsett från tallrikar, glas och bestick och sånt vanligt)
Vad önskar/önskade ni er i bröllopspresent?
Är ute efter lite tips (bortsett från tallrikar, glas och bestick och sånt vanligt)
Om någon ger pengar som "måste" du ju ge samma summa till de personerna när de gifter sig, eller hur? Då finns det inget sätt att komma undan.
Och igen, det är INTE fel att önska sig pengarm, jag tycker bara att man kan ge några alternativ för dem som inte vill ge pengar. Och man kan önska sig handdukar och vin och annat som inte är fula vaser och såssnipor eller som kräver ett nytt vitrinskåp.
Det ligger ju något i att det är svårare att ge pengar av den anledningen att det lätt kan bli lite pinsamt om man inte vill lägga så mkt. Jag tror att folk känner att de måste lägga mer när de lägger pengar eftersom brudparet då kan se exakt hur mkt man gett för. Köper man ngt kan man komma undan med ngt på rea eller så.
För oss är penagr inget alternativ, vår släkt vill absolut inte ge penagr utan ngt som vi kan och minnas dagen med. Därav min fråga efter lite tips, är faktiskt inte alltid så lätta tt komma på passande saker....
Det ligger ju något i att det är svårare att ge pengar av den anledningen att det lätt kan bli lite pinsamt om man inte vill lägga så mkt. Jag tror att folk känner att de måste lägga mer när de lägger pengar eftersom brudparet då kan se exakt hur mkt man gett för. Köper man ngt kan man komma undan med ngt på rea eller så.
För oss är pengar inget alternativ, vår släkt vill absolut inte ge pengar utan ngt som vi kan och minnas dagen med. Därav min fråga efter lite tips, är faktiskt inte alltid så lätta tt komma på passande saker....
För oss är pengar inget alternativ, vår släkt vill absolut inte ge pengar utan ngt som vi kan och minnas dagen med. Därav min fråga efter lite tips, är faktiskt inte alltid så lätta tt komma på passande saker....
OJ, råkade nog trycka ngr gånger eftersom datorn var så slö
Jag som har önskat mig en sån. Trodde i min lilla värld att om de funits så länge måste de vara bäst
vi har avsagt oss presenter, så vill man inga pengar ge så behöver man inte-- alltså det bkymret löst. men jag tror säkert det beror på i vilka kretsar man har valt detta, och hur stort det är o.s.v.
De flesta vi har bjudit är redan gifta så vi behöver inte ge tillbaka
Men jag tycker absolut att om man har behov av en del saker, så ska man önska sig det. men man ska nog passa sig för att göra en lista med de dyraste prylarna man vill ha, DET skapa ångest!
Vi har en Kitchen Aid mixer, och älskar den! Den fick bäst betyg på prestanda i alla test vi läste, det som drog ner var priset...
Vet dock inte hur hushållsassistenten är...
Att gästerna sätter in en slant hos barncancerfonden, eftersom vi är en drabbad familj.
Jag hämtade en broscyr i en "Verner & verner"-affär, en hel del pryttlar att köpa till- hade ingen aning om det innan... Rivjärn av olika slag, köttkvarn, glassmaskin (kommer inte ihåg mer)
Har haft Kitchen Aid på några jobb, och tyckt att den fungerat alldeles utmärkt, och så gillar jag designen...
Nu när vi får besök i helgen insåg jag att jag saknar riktigt snygga handdukar- DET kan vara en bra grej att önska sig!
IKEA-handdukar i olika färg och form är inte så kul att hänga fram, plus att det är ganska trist att köpa själv
Vi kommer önska oss pengar till bröllopsresa och när gästerna anmäler sig kommer den som tar emot anmälan tala om att det är vårt önskemål och att vi tänker ha en "låda" där de kan stoppa ett kuvert med eventuella pengar utan kort och så ställer vi kort från gästerna på ett bord så vet vi vem vi fått bidrag ifrån men inte hur mycket. Tycker att det känns helt ok att önska pengar för det är bara en önskan och vill någon ha med sig en present så kommer vi li glada för det!
Önskar man sig handdukar kan man passa på att önska såna av ekologisk bomull Det gör vi
vi önskar oss pengar till en bröllopsresa. men vi tar inte för givet att vi bara får pengar. de som känner sig obekväma med att ge pengar ger säkert nån fin present istället!
de som jag har pratat med har iallafall tyckt att det är bra att vi önska ross pengar. då slipper de leta present plus att de får vara med och bidra till en sån viktig grej som vår bröllopsresa! vad kan bli mer minnesvärt än det!?