Bröllopskrock
Vi har planerat vårt bröllop sen i somras och nu kommer ett syskon och berättar att de ska gifta sig två veckor före oss... Är det ok?
Vi har planerat vårt bröllop sen i somras och nu kommer ett syskon och berättar att de ska gifta sig två veckor före oss... Är det ok?
Nee tycker faktiskt det är lite dumt att lägga ett bröllop precis 2 veckor innan någon annans som man vet om... tycker ist de kunde tagit en månad eller två månader efter... eller så kunde ni kört dubbelbröllop *tror inte på skrock* tror absolut det hade varit roligast..
Vårt bröllopsdatum 26/9-09 har varit känt för de flesta av gästerna sedan vår förlovning (feb 08). I somras började sambons syster+sambo att tänka på om de skulle gifta sig (de har tidigare alltid sagt att de inte vill gifta sig). Vi tycker det vore jätteroligt med ett bröllop till men då de frågade oss om det var ok att för dem att gifta sig i augusti 09 sa vi faktiskt nej. Mkt beroende på att både vårt och deras bröllop kommer bli ganska små och många av gästerna kommer att vara på både deras + vårt. Vi sa att det skulle vara ok för dem att gifta sig tidigare under sommaren men allra bäst vore det om de ville fira bröllop efter oss. Jag har dåligt samvete för att vi sa nej, men samtidigt känner jag att det var skönt eftersom de kommer att ha vårt "drömbröllop" (3-dagars med nära och kära ute i skärgården) som vi inte har råd till. Vårt bröllop kommer nog bli jättefint men det hade nog känts lite jobbigt att gå på deras precis innan vårt, jag är rädd att jag skulle bli besviken på vårt då och det vill jag verkligen inte! Vad tycker ni om att vi sa nej?
alltidvi! Jag tycker det var helt ok att du sa nej. De var ju vänliga nog att fråga, just för att de ville veta vad ni tyckte. Vilket datum valde de sedan då?
Tycker det var väldigt bra gjort av dom att de frågade om de fick ha det för er.. och att det är helt ok att säga nej i en sån situation för då kände de säkert redan innan att det kanske inte var helt ok...
Vad skönt att ni tycker så! Jag är fortfarande lite orolig att det är bridezilla varning på mig. De har inte valt ngt annat datum jag vet faktiskt inte om det är aktuellt med bröllop just nu - även om jag hoppas att det är det! Vore väldigt roligt om de gifte sig. (Fast efter oss )
Ps. TS - Sorry att jag snott tråden!
För att svara på TS frågan.JAG tycker det är helt ok.Egoism är det fulaste och värsta jag vet, gläds med era anhöriga/vänner då deras bröllop betyder mest för dom precis som ert betyder mest för er.Som gäst hade jag gillat det, bröllop är kul.
Det ÄR bridezilla varning på att bli arg över att nån annan vill ha ett datum nära. Hela värden kretsar liksom inte runt ens bröllop.
Men jag förstår att det kan bli praktiska problem med pengar, resa osv. Men jag tror att det mesta av dessa problem går att lösa om man bara är ute i god tid och har lite god vilja. Det finns hundra anledningar till varför man väljer ett specifikt datum som andra inta har en aning om och som man kanske inte ska värdera.
Med det sagt är det ju bara naturligt att man får bli lite ledsen när nåt går emot en.
Man kan ju inte bli ARG för att någon ska gifta sig - men man kan känna sig lite ledsen och besviken.
För oss kändes det ok att säga "nej" (snarare "helst inte i augusti") till sambons syster eftersom vi vet att det inte är så viktigt för dem med bröllop och att det inte var så viktigt vilket datum det blev. Hade det varit fråga om ett speciellt datum eller liknande hade det ju varit en annan sak. För som sagt bröllop är faktiskt alltid roligt!
med tanke på att dem visste om erat datum så känns det faktiskt lite fult att då lägga det 2veckor FÖRE erat.
ok om det skiljer nån månad hit eller dit, men det där kändes lite för medvetet val att lägga det så före ert.
Vi ska gifta oss den 23 maj, våra vänner den 4 juli. De hade bestämt sitt datum före oss men vi valde ändå att lägga vårt bröllop i maj. Det kändes som om det var nu eller aldrig som vi ska gifta oss. Vi vill skaffa familj och jag vill gärna vara gift innan barnen kommer.
Min syster och min kusin gifte sig med en veckas mellanrum. Min syster skickade ut inbjudningarna före min kusin som hade tänkt samma datum för bröllop som min syster. Nu valde de att gifta sig veckan innan, kändes helt ok. Pratar man bara med varandra och alla är med på det är det ok tycker jag.
Ja, det är ju uppenbart att alla tycker olika i den här frågan. Ville bara ha lite objektiva kommentarer. TACK!