• SochK

Vart har ni beställt inbjudningskort ifrån?

Eller har ni gjort era inbjudningskort helt själva? Jag skulle kunna tänka mig att göra korten själv,men texten o det då? Kan ju inte skriva för hand! Hur har ni gjort....

• Svar på tråden Vart har ni beställt inbjudningskort ifrån?
  • LB5

Superfina!
    Beställde du själva korten först? Eller har du gjort dem också?

Hemlig2009 skrev 2009-02-17 12:13:56 följande:
    Tack tack! Skrev inlagan på ett halvtransparant papper som jag sen satte fast i övere hörnen med "glue dots". Jättesmidiga små klisterklumpar. Finns att köpa i pysselbutikerna.
  • Hemlig2009

Jag har gjort korten också.

LB5 skrev 2009-02-17 18:06:56 följande:
    Superfina!Beställde du själva korten först? Eller har du gjort dem också?
  • Fru Indosaurie
    Hemlig2009 skrev 2009-02-17 19:47:06 följande:
    Jag har gjort korten också.
    så himla fina!
    Texten på utsidan av korten hur är den gjord?
  • stinch

Hittade mina på Etsy.com, en tjej i USA som ska tillverka korten åt oss. Här är länken på modellen som vi valt, dock kommer vi ha svensk text och annan färgsättning som är lite mer höstig!

www.etsy.com/view_listing.php

• stinch

Glömde säga att vi kommer ha matchande svarskort med!

• Hemlig2009

Med hjälp av stämpel (som jag beställde av loggan jag gjort på datorn) och sedan embossing.

Fru Indosaurie skrev 2009-02-17 22:34:09 följande:

så himla fina!Texten på utsidan av korten hur är den gjord?
  • Alla Hjärtans Dag

Vi tog våra inbjudnings kort härifrån. Jätte fina var dom och var hel nöjda. Tog även bordsplacerings korten härifrån. Troligen beställer vi tack korten här med.

http://www.optimalprint.se/sv-SE

• Thecla

Gjorde allt själva. Har inte heller någon fin handstil, men det blev handskrivet på kuverten. Uppenbarligen dög det, då vi fått oväntade positiva reaktioner på själva inbjudans utformning.

• Soon and very soon

vi har såå fina inbjudningskort, har tyvär inte kort på dem då mannen tappat bort sladden...men ialla fall de kommer från invit.org tycker att de är ett riktigt bra pris! 25kr st inkl kuvert o tryck

• Josefin 2009

stinch skrev 2009-02-17 22:36:33 följande:
    Hittade mina på Etsy.com, en tjej i USA som ska tillverka korten åt oss. Här är länken på modellen som vi valt, dock kommer vi ha svensk text och annan färgsättning som är lite mer höstig!www.etsy.com/view_listing.php

Blir så glad när jag ser att det finns fler som köper från Etsy - tycker att de är såå bra!

• lolca

Vi gjorde våra inbjudningskort själva. Själva inlagan med datum, tid, osa och allt annat skrev vi i word och sedan skar vi till dem så att de blev rätt storlek. Sen köpte vi vanligt, lite tjockare A4 papper i en ljuslila färg som vi vek som ett altarskåp. I där satte vi inlagan med små häftklamrar. Tyvärr har jag ingen bild som jag kan hänvisa till. Men det var roligt och lite pyssligt att göra korten själva. Det blev mer vi då än om vi beställt från något företag.

• SimonCaro

Jag kan maila dej bilder på våra :) jag gjorde dom själv hemma, skrev ut och slapp skriva själv... nu e ju iofs våra ganska "moderna" och inte massa extra papper som en del har....

SochK skrev 2009-02-17 11:18:34 följande:
    Eller har ni gjort era inbjudningskort helt själva? Jag skulle kunna tänka mig att göra korten själv,men texten o det då? Kan ju inte skriva för hand! Hur har ni gjort....
  • bröllopsjessi

måste få fråga.. när ni beställt från kortdesign hur har ni fått me gästernas namn? för beställer 16 st kort tex så kan ju inte alla kort ha samma gäst

förstår ni vad jag menar?

• SochK

Tack så mycket! Men nu har vi beställt kort på optimalprint istället.

SimonCaro skrev 2009-02-20 10:06:00 följande:
    Jag kan maila dej bilder på våra :) jag gjorde dom själv hemma, skrev ut och slapp skriva själv... nu e ju iofs våra ganska "moderna" och inte massa extra papper som en del har....
Svar på tråden Vart har ni beställt inbjudningskort ifrån?