Vilket "HETT" ämne?
I detta forum har vissa diskutioner och ämnen en förmåga att hätta till lite extra och det blir lätt ett lag för och ett emot
Vilket ämne brukar engagera dig mest och varför
I detta forum har vissa diskutioner och ämnen en förmåga att hätta till lite extra och det blir lätt ett lag för och ett emot
Vilket ämne brukar engagera dig mest och varför
Röstar på annat.
Men jag har inget speciellt som är "hett" för mig. Utan att de alternativen som står bryr jag mig inte i märkbart mycket. De jag har märkt i vår familj när man pratar om bröllop så är presentöppning lite jobbigt om de inte sker på samma dag.
Det var en konstig motivering av dem?
Då undrar man ju såklart...
Ja av frågan så är det väl mest det här med barn som verkar vara en het potatis.. fattar inte varför egentligen
Menar HAR man bestämmt som brudpar att ha barnfri fest så vad finns det att diskutera, som gäst får man ju bara acceptera detta eller stanna hemma eller ? Sen spelar det ingen roll vad orsaken till valet av barnfri fest är
Brudöverlämning, om det var någon som missat det
Sen håller jag med Brudgummarna också, väldigt konstigt att det lever kvar!
whaaaat?? Nej nu skojar du???!
håller med...
Egentligen är väl inte något så hett så länge brudparet är överrens med varandra och prästen. Det är mitt mantra för detta bröllopet, är det något någon av gästerna inte tycker om har de full frihet att inte göra så på sitt bröllop. Hett känns det som det blir när bruden och brudgummen har olika önskemål eller önskningar som inte prästen kan gå med på?
Att döma av vika inlägg som senaste tiden fått ett ANTAL medlemmar avstängda på kortare eller längre sikt så är det tveklöst religion som är det som är hetast!
Annat nämligen..
Att folk orkar ha så mycket åsikter om vad andra väljer att göra!
Ojoj.. jag kan säga att innan jag började surfa runt på BT hade jag VÄLDIGT bestämda åsikter om de flesta av de här ämnena, jag hade blivit uppfostrad på ett speciellt sätt om vad som var 'fint' och 'rätt' och inte. Jag ansåg tex att det över huvud taget var fult att önska sig något, speciellt pengar (hua), det var fult med kuvertavgift och konstigt med brudöverlämning.
Men nu när jag i snart ett år har läst i trådarna har jag förstått lite mer hur folk tänker. Det gör att jag inte längre blir så upprörd utan har insett att mycket av det här är vanligt för svenssons. Och är det 'vanligt' nuförtiden att önska sig pengar osv så är det väl inget ettikettbrott och då får jag väl ge mig då ;)
Däremot tycker jag fortfarande att det är dåligt att inte bjuda med respektive på bröllop! Så det gör mig upprörd! Lite iaf..eftersom vi har fått stryka vänner för att ha plats/råd med allas partners vi aldrig träffat haha..;P
Där har du en poäng min vän!
Själv förvånas jag alltmer över hur vanligt det är med en fråga som tråsdstart, fast det inte ÄR en fråga, utan bara en önskan om medhåll. "kan man göra så här?" typ. Om någon inte tycker det, så är den snabbt elak eller vill bestämma över folks liv.
Jaha. "Fråga inte då!" kan jag ju känna...