• Mrs Mommy

Vilket "HETT" ämne?

I detta forum har vissa diskutioner och ämnen en förmåga att hätta till lite extra och det blir lätt ett lag för och ett emot{#lang_emotions_demon}

Vilket ämne brukar engagera dig mest och varför{#lang_emotions_dreamer}

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket "HETT" ämne?
  • marsros
    passionsblomman skrev 2009-02-06 18:49:10 följande:
    FÖRVÅNAD blir jag över att så många tycker att alla hantverkare och yrkesmän runtomkring bröllop tar överpriser. Vad har man för konstig uppfattning om vad människor behöver ha betalt för sin tid?Eller tror man att det är så hedrande att få sy/fota/binda buketter/frisera/sminka/laga mat/baka tårta/sjugna/spela/eller vad det nu är, så att man borde hoppa jämfota och sedan glatt göra det gratis?
    Håller oftast med dig till 100% men inte på detta. Just därför att det finns folk som tar betalt för bröllop. Jag tog offerter på catering på flera ställen där de hade festpriser och bröllopspriser. När jag frågade vad det jag ville ha kostade fick jag alltid svar som bröllopspriser även om det jag ville ha var fest arrangemang. Ex festpriset för en buffé var 160 och bröllop startade vid 270. När jag bad om paketet för 160 fast till bröllop så kostade det ändå 270. Frågade varför och hon sa bara att det var ju bröllop och då var lägsta priset 270.
  • F A M E

Röstar på annat.

Men jag har inget speciellt som är "hett" för mig. Utan att de alternativen som står bryr jag mig inte i märkbart mycket. De jag har märkt i vår familj när man pratar om bröllop så är presentöppning lite jobbigt om de inte sker på samma dag.

• passionsblomman

Det var en konstig motivering av dem?
    Då undrar man ju såklart...

marsros skrev 2009-02-08 17:23:01 följande:
    Håller oftast med dig till 100% men inte på detta. Just därför att det finns folk som tar betalt för bröllop. Jag tog offerter på catering på flera ställen där de hade festpriser och bröllopspriser. När jag frågade vad det jag ville ha kostade fick jag alltid svar som bröllopspriser även om det jag ville ha var fest arrangemang. Ex festpriset för en buffé var 160 och bröllop startade vid 270. När jag bad om paketet för 160 fast till bröllop så kostade det ändå 270. Frågade varför och hon sa bara att det var ju bröllop och då var lägsta priset 270.
  • Humlan66

Ja av frågan så är det väl mest det här med barn som verkar vara en het potatis.. fattar inte varför egentligen
    Menar HAR man bestämmt som brudpar att ha barnfri fest så vad finns det att diskutera, som gäst får man ju bara acceptera detta eller stanna hemma eller ? Sen spelar det ingen roll vad orsaken till valet av barnfri fest är

• Tooticki

Brudöverlämning, om det var någon som missat det

Sen håller jag med Brudgummarna också, väldigt konstigt att det lever kvar!

• MulleNuh

whaaaat?? Nej nu skojar du???!

Tooticki skrev 2009-02-13 19:05:22 följande:
    Brudöverlämning, om det var någon som missat det Sen håller jag med Brudgummarna också, väldigt konstigt att det lever kvar!
  • Comfortably numb

håller med...

passionsblomman skrev 2009-02-06 18:49:10 följande:
    Jag blir ARG i alla trådar där folk kallar varandra dumma i huvudet, mer eller mindre inlindat i tjusigare eller förfärligare formuleringar.FÖRVÅNAD blir jag över att så många tycker att alla hantverkare och yrkesmän runtomkring bröllop tar överpriser. Vad har man för konstig uppfattning om vad människor behöver ha betalt för sin tid?Eller tror man att det är så hedrande att få sy/fota/binda buketter/frisera/sminka/laga mat/baka tårta/sjugna/spela/eller vad det nu är, så att man borde hoppa jämfota och sedan glatt göra det gratis?
  • Kajsalisan

Egentligen är väl inte något så hett så länge brudparet är överrens med varandra och prästen. Det är mitt mantra för detta bröllopet, är det något någon av gästerna inte tycker om har de full frihet att inte göra så på sitt bröllop. Hett känns det som det blir när bruden och brudgummen har olika önskemål eller önskningar som inte prästen kan gå med på?

• passionsblomman

Att döma av vika inlägg som senaste tiden fått ett ANTAL medlemmar avstängda på kortare eller längre sikt så är det tveklöst religion som är det som är hetast!

• Red Scarlet

Ojoj.. jag kan säga att innan jag började surfa runt på BT hade jag VÄLDIGT bestämda åsikter om de flesta av de här ämnena, jag hade blivit uppfostrad på ett speciellt sätt om vad som var 'fint' och 'rätt' och inte. Jag ansåg tex att det över huvud taget var fult att önska sig något, speciellt pengar (hua), det var fult med kuvertavgift och konstigt med brudöverlämning.

Men nu när jag i snart ett år har läst i trådarna har jag förstått lite mer hur folk tänker. Det gör att jag inte längre blir så upprörd utan har insett att mycket av det här är vanligt för svenssons. Och är det 'vanligt' nuförtiden att önska sig pengar osv så är det väl inget ettikettbrott och då får jag väl ge mig då ;)

Däremot tycker jag fortfarande att det är dåligt att inte bjuda med respektive på bröllop! Så det gör mig upprörd! Lite iaf..eftersom vi har fått stryka vänner för att ha plats/råd med allas partners vi aldrig träffat haha..;P

• Sommarfia
    MrsCoverdale skrev 2009-02-25 15:52:42 följande:
    Annat nämligen..Att folk orkar ha så mycket åsikter om vad andra väljer att göra!
    Eller hur! Håller med... Det blir så lätt för och emot, som om nån åsikt ska "vinna". Det är väl ett fritt land! :)
  • MarianneL
    MrsCoverdale skrev 2009-02-25 15:52:42 följande:
    Annat nämligen..Att folk orkar ha så mycket åsikter om vad andra väljer att göra!
    Jag trodde poängen med forumet var att man VILLE höra andras åsikter. Ananrs behöver man ju inte va här inne alls... eller?
  • passionsblomman

Där har du en poäng min vän!

Själv förvånas jag alltmer över hur vanligt det är med en fråga som tråsdstart, fast det inte ÄR en fråga, utan bara en önskan om medhåll. "kan man göra så här?" typ. Om någon inte tycker det, så är den snabbt elak eller vill bestämma över folks liv.
    Jaha. "Fråga inte då!" kan jag ju känna...

MarianneL skrev 2009-04-23 20:24:27 följande:
    Jag trodde poängen med forumet var att man VILLE höra andras åsikter. Ananrs behöver man ju inte va här inne alls... eller?
Svar på tråden Vilket "HETT" ämne?