• JochD4ever

Vi med TEMA Grönt/Natur!

ÄR DET NÅGON MER SOM SKA HA GRÖNT?

Vi ska gifta oss på landet och kommer ha festen på en loge.
    Vi kommer ha vit och grönt som färgtema.

Det kommer bli mycket björkar och blad.
    Som placeringskort kommer vi vira vasblad runt servetten som vi skriver namnen på, vi fäter bladen med en dekorationsnål.
    På bordet kommer det vara cylindervaser med gröna blommor och mycket ljus, kanske lite ormbunkar om det ser tomt ut. Vi kommer ha vitt tyg hängande i taket.

Jag kommer ha grön hortensia i brudbuketten.
    Ni kan titta på mina bilder.

Fler tips behövs absolut!

• Svar på tråden Vi med TEMA Grönt/Natur!
  • djurö 09

Ha, ha, tack, vad roligt att höra! Jag köpte dem på Åhléns alldeles nyss, de passar perfekt och hade helt rimlig prislapp- de första skorna jag provade!!! :) Så skönt.

20090822 skrev 2009-03-18 21:45:47 följande:
    djurö 09: Vilka otroligt snygga skor du har i ditt galleri! Helt OT, jag vet... Förlåt jag var bara tvungen!
  • djurö 09

Någon av er tjejer som har tips på nåt snyggt med grönt i att ha som löpare? Vad har ni andra som löpare (om ni har nån).

• Tindragull

Vi ska inte ha löpare, men sizoflor kan vara snyggt.

• djurö 09

kan nog bli jättefint! Ska ta med lillasyster som är florist på stan idag och leta lite. Roligt!!! :)

• EmMa09

Vi ska ha grön löpare, har kollat tyg från Jotex, har även beställt tygprover från Sykompaniet...får se vad det blir...andra tips??

• MyStyle

Hej tjejer!

Vi gifte oss förra sommaren, vi hade tema grönt/brunt/vitt/beige
    Ni får gärna kolla i mitt galleri efter ideér!
    Har försökt välja ut ett antal bilder. Det blev lite olika nyanser på grönt då det var svårt att hitta just den nyansen på tyg jag ville ha.
    De bilder som är tagna på gästerna tänkte jag at ni kunde titta på detaljerna.

Vi hade olika dekorationer på varje bord.
    Vi klädde i pricip hela lokalen med mest vitt tyg,
    alla borden hade vitt tyg med grönt band runt kanterna,
    mycket ljus och kandelabrar och flytande ljus,
    festprogrammen var gröna,
    i entrén hade vi en stor ram där folk kunde skriva lyckönskningar. Vi ska sätta ett foto i svartvitt på oss i mitten. Plus en gästbok.
    Chokladfontän.
    På var sida om honnörsbordet stod det två kandelabrar med gröna ljus.

Sen alla överraskningar:
    Guldregn
    Pappas gamla band spelade (vi hade bokat dj trodde vi...)
    Alla tal
    En film från möhippa/svensex
    Foto på väggen bakom oss
    fotoalbum+ souvenirer
    Skoleken!

Och mycket mycket mer!
    Och mina tärnors klänningar 2 gröna och huvudtärnan i brunt men skimrade i grönt!

Ååh jag önskar vi kunde göra det igen! Jag har säkert glömt något! Men om ni undrar något eller vill ha tips och idéer så bara fråga. Svarar jag inte så inboxa mig, så jag säkert får frågan! Jag är sällan härinne nämligen.
    Fotona börjar med inbjudan!

Lycka till på era bröllop!!!

• djurö 09

Hej, frågade efter sizoflor i en blomsterbutik igår, fick med mig en hel rulle av ett annat, tunnare material, ser lite ut som dekorväv/filtväv- blandat. :) Köpte 25 m för 200:-, ska klippa den i 2 delar, den var så bred. Ljusgrön med lite vitt stänk i, jättefint! Ska lägga upp en bild när jag får tid!

• pysselbruden

Hej alla!

Hoppar in i denna tråd eftersom vi ska ha vitt tillsammans med grönt i olika nyanser av grönt som färgtema.

Vi har inte hunnit fixa så mycket dekorationer än, men vi har i alla fall vita dukar och servetter (släktgods), genomskinliga ljushållare (som vi fått ärva från svågerns bröllop) som vi ska ha gröna flytljus i.

Har också tänkt ha gröna löpare av sizoflor eller organza - ser fram emot att få se dina bilder djurö99.

• Tindragull

Idag fick jag hem 25 meter pistachgrön organza som jag ska ha som löpare! Jättefint! Hittade på ebay för dryga hundralappen!
    Dessutom kom mina gröna engångskameror med vita hjärtan på hem i lådan idag! De hittade jag också biligt på ebay!

• Fenixx

nån som kan ge mig lite inspiration med dekoration? vi har ju grönt/vitt/brunt/guld som färgtema,

vi har mörkbruna jättefina träbord och kommer ha grön murgröna. sen matt guldfärgade fat där det står ljusstakar på.
    men nu är det så att på gästernas bord finns det fortfarande tomt utrymme för dekoration. och då det är ganska mörk lokal så behövs det nog nåt med vitt...(inget med ljus) någon som kan komma på något bra? ska inte vara för modernt heller då vi har medeltid/LOTR tema.

• Tindragull

Vaser med trollhassel som det är virat vita satinband runt?
    Eller för den delen trollhassel som är spraymålad vit?

Fenixx skrev 2009-04-06 20:59:16 följande:
    nån som kan ge mig lite inspiration med dekoration? vi har ju grönt/vitt/brunt/guld som färgtema, vi har mörkbruna jättefina träbord och kommer ha grön murgröna. sen matt guldfärgade fat där det står ljusstakar på.men nu är det så att på gästernas bord finns det fortfarande tomt utrymme för dekoration. och då det är ganska mörk lokal så behövs det nog nåt med vitt...(inget med ljus) någon som kan komma på något bra? ska inte vara för modernt heller då vi har medeltid/LOTR tema.
Svar på tråden Vi med TEMA Grönt/Natur!