• Lööve

Infobladet till inbjudan

Vi tänkte skicka med ett informationsblad i samband med inbjudan.
    Där tänkte vi skriva lite praktisk information om hur man smidigaste tar sig till vigselplatsen/lokalen.

Är det ofint eller tom strikt förbjudet att nämna bröllopsgåvor?
    Vi önskar oss lite extra pengar till vår bröllopsresa, där vi även ska ha en andra ceremoni för mannens familj.
    Har fått hjälp med ett rim för detta..

Hur gör ni ang bröllopsgåvorna?
    Nämner ni det någonstans??

Eller kan man skicka ut infobladet efter erhållet svar, och då med bättre samvete skriva i önskemål om ev bröllopsgåvor?

• Svar på tråden Infobladet till inbjudan
  • JustMeAndMyLove

Haha, ja det gör vi nog men färöingarna slår oss med hästlängder när det gäller konstiga språk :P
    Även Älvdalingar, jisses, hade en tjej där förut, fatta inte ett ord hennes familj sa vid matbordet :P

MulleNuh skrev 2009-02-02 10:44:36 följande:
    haha.. Ok.. Det enda jag vet om islänningar är att ni pratar roligt!
  • MulleNuh

Ja det är lustigt va många olika språk det finns i världen!
    Oj snacka om OT!!
    JustMeAndMyLove skrev 2009-02-02 11:15:01 följande:
    Haha, ja det gör vi nog men färöingarna slår oss med hästlängder när det gäller konstiga språk :PÄven Älvdalingar, jisses, hade en tjej där förut, fatta inte ett ord hennes familj sa vid matbordet :P
  • Vill nu

Jepp! Var inne på kuvertavgft först, då min släkt är VÄLDIGT förtjust i att köpa otympliga fruktfat och miljarders vinglas, men så kändes det så konstigt att mamam och pappa osv skulle betala, så då gjorde vi så i stället!

MulleNuh skrev 2009-02-02 09:35:05 följande:
    Alltså bidrag till bröllopsfesten??Vill nu skrev 2009-02-02 09:25:30 följande:
  • Twixiee

Jag har nu efter många om och men lyckats knåpat ihop ett litet infoblad som vi tänkte skicka med i inbjudan.
    Finns det någon snäll själ här ute som skulle vilja titta på det och ge lite tips på vad jag bör ändra eller omformulera.
    Det är än så länge ett ganska "grovt" utkast men en början i alla fall

Bild finns mitt galleri.

• Hemlig2009

Vi skrev föst också ut vad vi skulle bjuda på, men sen insåg vi att det måste få bli en överaskning. Så det är väl det enda jag har att "anmärka" på, att ni inte behöver vara så detaljerade.

• Twixiee

Såg en hel del stavfel nu sker i spargrisar ska det stå, inte ser i spargrisar

Twixiee skrev 2009-02-05 13:55:19 följande:
    Jag har nu efter många om och men lyckats knåpat ihop ett litet infoblad som vi tänkte skicka med i inbjudan. Finns det någon snäll själ här ute som skulle vilja titta på det och ge lite tips på vad jag bör ändra eller omformulera.Det är än så länge ett ganska "grovt" utkast men en början i alla fall Bild finns mitt galleri.
  • Mrs4ever

vi har tänkt ha en liten dikt
    om hur gästernas närvaro är det vi önskar mest
    men vill man ge en gåva, så önskas
    pengar till vår bröllopsresa.

Detta tycker jag är ett bra sätt..... =)

• Twixiee

Okej, tack tack Vi vet inte riktigt vad det kommer att bli för mat än heller, ska iväg imorgon och titta på olika menyförslag
    Då kan jag ta bort meningen med att dricka ingår i maten också då? Det ser ju lite fånigt ut som det står kvar

Hemlig2009 skrev 2009-02-05 13:57:41 följande:
    Vi skrev föst också ut vad vi skulle bjuda på, men sen insåg vi att det måste få bli en överaskning. Så det är väl det enda jag har att "anmärka" på, att ni inte behöver vara så detaljerade.
  • Brud-08

Kan man inte hänvisa till Toastmaster och toastmadam när det gäller presenter?

• you and I both

I vårt infoblad kommer lite diverse info där en av rubrikerna är "Presenttips":

Vi värderar allra högst en underbar dag med nära och kära. Önskas ändå presenttips föreslår vi kontakt med mamma Ann 0000-00000 eller mamma Elionor 0000-00000.
    Tycker det är bra att det finns tips om någon önskar det!

Lycka till!

• Anna  Henrik

varför börja infobladet med tid för vigseln? Det står ju på inbjudan..

• Twixiee

Vi kommer inte att ha någon toastmaster/madame, fast såhär i efterhand så skulle det ju vara bra med en
    Efter att ha kikat runt här på BT och hittat trådar på vad folk önskar sig så har det där problemet med önskelistan släppt. Och att önska sig tapeter är ju bra för oss, men känns ändå inte så himla roligt.. Och någon bröllopsresa blir det inte för våran del, i alla fall inte nu så då är det bättre med prylar. Så vi har nu påbörjat en önskelista

Jag tog din början, you and I both, och börjar present-rubriken med "Vi värderar allra högst en underbar med nära och kära!" och under det står det om var önskelistan finns. Det var en jättebra början, tack tack

Att veta tid för vigseln är väl 'bra att veta' Jag visste inte riktigt hur jag skulle börja på infobladet och skrev bara ut rubrikerna, och då följe den med

Tack för all hjälp

• Lööve

Idiotfråga
    Ska man skriva
    Information inför Annas och Addes bröllop
    eller
    Information inför Anna och Addes bröllop

Alltså mitt problem är s:n

• Hemlig2009

Vi kallade bladet för "Praktisk information". Problem löst.

• Lööve

det var enkel o problemfritt.
    Men vi önskar att skriva datumet igen, ser så fint ut.
    Eller så är det inte jag som har fattat vi gifta oss..

• Lööve

Fel fel..
    Eller så är det jag som inte har fattat att vi ska gifta oss

Lööve skrev 2009-02-11 15:02:28 följande:
    det var enkel o problemfritt.Men vi önskar att skriva datumet igen, ser så fint ut.Eller så är det inte jag som har fattat vi gifta oss..
  • jojoånick09

vi hade också tänkt att vi ville ge ut i informationen om att vi gärna vill ha pengar som gåva än kökssaker som vi vet aldrig kommer att använda... många ger ju bort espressomaskiner, min syster har en som hon fick på sitt som hon andvänt kanske max 5ggr...
    men som TS sa hur skriver man det på ett bra sätt,bidra gärna till våran bröllopsresa?

Svar på tråden Infobladet till inbjudan