Någon mer som blir fru nr 2?
Hur känner du/ni inför det?
Hur känner du/ni inför det?
Ja precis. Min m2b har 2 sedan tidigare och så har vi fått ett gemensamt nu. De kommer bli tre underbart söta näbbar till sommaren Viktigt för oss att hela familjen blir delaktig...
låter som en bra idé!
delar din tanke millie84...vi förenar 2 familjer nu, mina 2 barn ,hans dotter o så våran gemensamma son. det är lika mycket deras bröllop som vårt o de är delaktiga allihop på ett eller annat sätt
jag blir fru för 2dra gången, men det va jag som skillde mig då jag träffade m2b nu.Då hade jag levt i ett dåligt äktenskap en längre tid. Det är min m2b's 1a gång ,men jag har vart tveksam till ännu ett kyrkbröllop
Ja det är ju precis så som du beskriver det! Mina bonusar blev glada då vi berättade om bröllopet och frågade om de skulle få vara med då, för de ville de gärna. Och det var ju en självklarhet för oss!
våra barn har väntat på detta länge både hans mina och det gemensamma!
Åh vad kul Hemska tanke om barnen skulle motsätta sig det! Kan ju vara känsligt ibland, även fast barnen tycker om nya partnern.
Humlan66....hur vill din m2b göra då? och varför är du tveksam?
Jag är också i sitsen att sambon har varit gift förut. Det äktenskapet kraschade pga otrohet från hennes sida.
Det kan tycker är mest jobbigt är att han vill inte bli påmind om henne på något vis och därför får jag inte veta något om deras bröllop och han är inte direkt intresserad av att planera något. Det mesta ligger på mig och sen kommer han in med åsikter efter hand.
Det finns lite saker som retar mig när det gäller bröllopet dock. Jag vet att hans systrar deltog på hans förra bröllop, men på vårat kommer de inte pga de hellre åker på semester (dit de reser varje år) samt att hans föräldrar bekostade det förra bröllopet i stort sätt helt och vi får inte ens ett bidrag... De har inte ens frågat om de kan hjälpa till med något.
I övrigt har jag inga betänkligheter mot hans förre detta. Han hatar henne och jag vet att jag inte är i närheten av något som hon står för. Vi lever ett helt annat liv i en ny lägenhet och planerna på barn i framtiden finns.
Jag är den i vår relation som varit gift förrut. Han har dock ett långt samboförhållande bakom sig som resulterade i 2 barn - med henne ville han aldrig gifta sig...
M2b har inga betänkligheter pga att jag varit gift tidigare, det har däremot jag haft. Det har kännts jobbigt att det här inte är första gången för mig och jag oroat mig lite för vad mina föräldrar ska tycka "är de lika glada den här gången eller tänker de mer "jaja vi får se hur länge det håller..."". Det har börjat släppa - och folk ÄR glada - men fortfarande är det så att det är väldigt viktigt för mig att göra saker annorlunda. Jag ville tex absolut inte ha en solitär som vigselring.
För mig är det nu viktigare att vi gifter oss, att det är han och jag, än att bröllopet blir på ett visst sätt, jag nojjar inte så. Servetternas färg är väldigt oviktig och jag hade gärna gift mig på Arlanda innan en resa. Att vi ändå har ett riktigt bröllop beror på att m2b vill ha vissa saker. Den här gången är äktenskapet så oändligt mycket viktigare än själva dagen. Även om jag självklart längtar!
Jag gifter mig för andra gången (det var jag som skilde mig) och har ett barn från det tidigare förhållandet..min m2b är "oskuld" när det gäller båda ovanstående "punkter"...tampas väl också lite med känslan vad andra (min släkt,hans släkt osv) tycker och tänker om att jag har har varit gift tidigare osv...dock var ingen av min släkt med då jag bodde utomlands (Sydamerika) när jag gifte mig första gången..så den här gången känns det "mer riktigt" för mig iom all planering osv och att jag faktiskt är älskad av min M2B.
Det första äktenskapet ("ung & dum"-kategorin) var inte så genomtänkt på många punkter och där var det exets famlij som styre och ställde..
Det där är min värsta mardröm att någon ska tänka, jag gifter mig också för andra gången.
Mina föräldrar bidrog till det förra bröllopet och de bidrar nu också, för dem är det självklart just för att visa att de stöttar mig till 100% att jag gifter mig denna andra gång.
För mig är det också viktigt att göra det mesta annorlunda, samtidigt som vi har kommit så långt med denna planeringen att jag inte längre tänker på "förra gången". Nu är det bara fokus på detta och det känns jättebra.
är de försiktiga av sig då? de kanske inte vill tränga sig på ert bröllop? Vet dom om att ni vill ha dem delaktiga?
Vad skönt att det inte bara är jag
Jag har också släppt det mesta av det där nu - det hjälper också att att alla i familjen + vännerna vet hur mycket mer rätt det är nu och hur mycket lyckligare jag är. Det är ju ändå huvudsaken
Min m2b har varit gift innan. Jag har varit sambo och har tre barn från det förhållandet. Jag bryr mig inte alls. Stör mig mer på hans senaste ex, tjejen han hade mellan mig och första frun som inte vill fatta att det blev vi och inte dem.