• MimmiMama

Någon mer som blir fru nr 2?

Hur känner du/ni inför det?

• Svar på tråden Någon mer som blir fru nr 2?
  • bongen80

fanken va skönt med fler som sitter i liknande sits som jag, har ingen annan att fråga o fundera med

• MimmiMama

sitter i samma båt som dig bongen80
    ibland gungar båten lite och ibland glider den fram sakta och fint på öppet hav på väg mot nya äventyr

• Millie84

Det är verkligen sant det, man vill ju inte att det ska likna hans tidigare bröllop. Det har varit en liten skräck hos mig tidigare att man ska bli en (sämre) kopia... Men som tur är ju varje bröllop unikt

bongen80 skrev 2009-01-23 21:35:55 följande:
    nej men va bra att han berättar hur dom gjorde, då vet ju du hur ni INTE ska göra....man vill ju undvika en been there done that känsla
  • bongen80

men å andra sidan får vi väl känna oss väääldigt speciella eftersom våra m2b ändå ger äketnskapet en chans efter att ha kraschat...guuud va bra så tänker jag se på saken från o med nu. tack till mig själv

• MimmiMama

jag tror inte det blir en blek kopia.
    Varje bröllop är känslosamt och unikt.
    För mig är känslan viktig.
    Jag vill att han ska känna starkt för mig på bröllopsdagen så starkt att hans tankar inte hamnar i någon jämförelse.
    Jag är övertygad om att han kommer att vara här och nu.

• Millie84

Ja såklart, vi är väldigt speciella! Man får tänka positivt, är ju här och nu som gäller, han vill ju göra detta med just MIG.
    Sen underlättar det ju om man har en god relation till ex-frun och slipper känna "att vi ska göra det bättre, mer minnesvärt" osv som jag tror kan vara fallet ibland...

• MimmiMama

att jag känner så har nog mer med mig själv att göra det har inte med exfrun att göra. Vi har en relativt bra relation faktiskt.

• Millie84

Ja, det underlättar livet det

• MimmiMama

absolut! mannen har ju barn sen tidigare och vi har ett gemensamt nu så jag är van att han gjort saker tidigare.
    Jag har ju också barn sen tidigare så just det har vi båda upplevt med någon annan.

• bongen80

ja jag behöver inte ha nån relation alls till henne för de fick inga barn tillsammans. jag kan inte jämföra deras vigsel med våran överhuvudtaget. deras var i det närmaste borgerlig i vanliga kläder av praktiska skäl.

jag vill gifta mig i kyrkan för att den är så speciell för mig o så vill jag ha "hela sagan"

Svar på tråden Någon mer som blir fru nr 2?