• Vita kallor

Blombukett vid borgerlig vigsel

Sambon undrar om det verkligen finns folk som har blombuketter vid borgerlig vigsel? Hade nog tagit för givet att jag ändå skulle ha en. Men nu blev jag osäker.

Men finns det någon som ska gifta sig borgerligt som ska ha bukett?

• Svar på tråden Blombukett vid borgerlig vigsel
  • Vita kallor

Tack tjejer för era svar, det lutar åt blomhållet men det lutar åt det enklare hållet. Utan blommor känns det tomt.

• litetbröllop09
    Stjärnblomma skrev 2009-01-17 09:48:03 följande:
    Jag hade bukett trots att vi hade ett jättelitet bröllop (bara vi och två vittnen). Älskar blommor så den möjligheten ville jag inte missa. Det kändes helt naturligt.
    jag kommer oxå ha en liten bukett, o vi ska inte ens ha egna vittnen

..men jag tänkr mig nog mer åt tärnbukettshållet kanske, ingen stor vräkig sak men ändå ngt o ha i handen o få fundera lite över klart man ska ha en blomma i handen när man gifter sig!?
  • Vita kallor

Hej! Vi ska inte heller ha egna vittnen. Ett litet bröllop med endast våra barn och brudparet förstås.

• trampetroll

Vi hade en fantastisk borgerlig vigsel med lång vit matta och en fin brudbukett. Titta gärna i mitt galleri!

• litetbröllop09

Vita kallor skrev 2009-01-17 18:09:58 följande:

Hej! Vi ska inte heller ha egna vittnen. Ett litet bröllop med endast våra barn och brudparet förstås.
    ...skönt o höra att man inte är ensam om det då
  • Vargtassa

Ska gifta mig borgligt och tänker ha bukett.. Egentligen helt onödigt och bortkastade pengar men det känns rätt

• Westmans

Strunta i vad andra tycker, vill du ha blommor så är det klart att du ska det! Det är ju din vigsel och ingen annans!!

• Tant Doris
    Vargtassa skrev 2009-01-18 22:32:32 följande:
    Ska gifta mig borgligt och tänker ha bukett.. Egentligen helt onödigt och bortkastade pengar men det känns rätt
    Precis som jag känner/tänker göra
  • lillP

Vi gifte oss borgerligt och jag hade en bukett - jätteviktigt för mig eftersom jag äääälskar blommor

• nightrose

Vi ska gifta oss borgerligt och jag sitter och tänker på en stor bukett! Kör på det som känns bäst och är finast för dig. Det är din dag :)

Svar på tråden Blombukett vid borgerlig vigsel