• Gudvadspännande

    Brudgummens kläder...

    Äntligen nu är det dags att börja planera.

    Vad skall er kille ha på sig, vart handlade ni hans kläder. Vad tycker ni är snyggast, (Kostym, Frack, Smoking, Frockcoat, Jackett etc)
    JAG BEHÖVER TIPS :)

  • Svar på tråden Brudgummens kläder...
  • emelieochlinus

    Min ska ha Nehru! Jättesnyggt tycker jag och annorlunda.

    Vi hyr från "Uppklädd" kolla in uppkladd(punkt)se
    Han har massa snygga grejer, lite kul att han designat alla kläder sjäv. Man kan också köpa därifrån men det blev lite väl dyrt tyckte vi.

  • ozita

    Mannen min tänkte ha smoking. Men jag vill så gärna att han ska ha hatt... Kan man ha det till smoking eller måste han ha frack då?

  • emelieochlinus

    hela outfiten med väst, skjorta, byxor, nehru kostar 3600 att hyra. Men det är riktigt fina grejer och tyger i fina färger jag aldrig sett någon annan stans.

  • utvald

    Vi blev rekommenderade att ta med en hatt till fotograferingen...behöver inte ha den på vigseln!!Min blivande ser bäst ut i kostym..han är ganska liten och jag tycker iaf frockcoat ser roligt ut då men....kostymen har han ju användning för sen oxå....han vill ha svart vita gangster skor!!!Nån som ska ha det???

  • emelieochlinus

    Kan man beställa Nehru därifrån? Jag kan bara se på deras sida att man kan beställa kostymer.


    Chocladmonstret skrev 2009-03-13 22:09:05 följande:
    Vad kostar det att hyra Nehru? såg att det kostade 2000kr att köpa ifrpn www.suitopia.se
  • ozita
    utvald skrev 2009-03-13 22:23:30 följande:
    Vi blev rekommenderade att ta med en hatt till fotograferingen...behöver inte ha den på vigseln!!
    Smart! Ska fundera på detta och lägga fram det för mannen. Det är ju så snyggt! Men då kan man ha det på vissa bilder och så behöver det inte vara fel etikett på vigsel och fest. På vigseln får man väl ändå inte ha hatt oavsett iofs...
  • mamci

    Min man ska ha frack. Vi tänkte också "pingvin först men det blev jätte bra för han är 1,93 lång. Han är sååå snygg i den! Köpte den över nätet, blacktie.se till ett jätte bra pris!

  • Chocladmonstret

    Man bestaller tydligen som vanligt och sen mailar dem att det skall vara henru, frack, smoking istället för vanlig kostym

  • Wanipaij

    Alla Ni verkar ha bra smak och era blivande män!
    Jag har då en fundering.. Min sambo vill eller han säger att han ska ha sin Rättviksdräkt när han gifter sig vilket inte gör mig nåt för det tycker jag är fint! Men jag vill ju ha en pampig brudklänning..
    Är det bara jag som tycker man kan blanda så?
    Vi planerar bröllop till midsommar 2010... Bor ju trots allt i hjärtat av dalarna..

  • Luucie

    Man kan absolut blanda!
    Nu är ju inte det samma sak men...när min kompis gifte sig med sin man så gav hennes mamma bort henne och hon (mamman alltså) hade en svensk folkdräkt på sig medans brudparet hade traditionella bröllopskläder.

    Men det var väldigt fint när hon gick in med sin mamma! Kontrasterna mellan de olika stilarna och klänningarna var ju supercoolt!

  • MulleNuh

    Min karl köpte en Jaquette! Jag tycker den eller frockcoat är snyggast...

    Det var en tjej som tidigare haft en web-butik, men hon skulle just lägga ner den så vi köpte en SKIIITSNYGG, komplett jauqette för 1800:-!!

Svar på tråden Brudgummens kläder...