• Gudvadspännande

    Brudgummens kläder...

    Äntligen nu är det dags att börja planera.

    Vad skall er kille ha på sig, vart handlade ni hans kläder. Vad tycker ni är snyggast, (Kostym, Frack, Smoking, Frockcoat, Jackett etc)
    JAG BEHÖVER TIPS :)

  • Svar på tråden Brudgummens kläder...
  • Miss Moneypenny

    Smoking blir det! Verkar inte vara särskilt vanligt om man läser ovan, eller? Det blir klassisk "james-bond" outfit med plisserad skjorta, gördel och fluga. Och så troligtvis en blomma i knapphålet som matchar brudbuketten. Handlade på rean på NK för två veckor sen, fantastiska priser!

  • Karl1970

    Jag beställde idag en smoking ifrån www.suitopia.se
    Vi skall ha kostym på mitt bröllop men skall på ett bröllop i sommar dar alla kommer ha smoking..

  • Josefin 2009

     


    Miss Moneypenny skrev 2009-01-21 08:29:22 följande:
    Smoking blir det! Verkar inte vara särskilt vanligt om man läser ovan, eller? Det blir klassisk "james-bond" outfit med plisserad skjorta, gördel och fluga. Och så troligtvis en blomma i knapphålet som matchar brudbuketten. Handlade på rean på NK för två veckor sen, fantastiska priser!

    Miss Moneypenny, får man fråga vad det var för märke på smokingen? Min m2b vill också ha smoking men vill inte hyra utan precis som ni köpa sin så att han kan få den skräddarsydd. Vi håller på att jämföra kvalitén på olika märken men jag har ingen aning om vilka som är bra och vilka som inte är det...

  • Josefin 2009

     


    Petrailondon skrev 2009-02-09 12:09:38 följande:
    Smoking verkar vara inne i ar :) Coolt

    Ja visst är det! Både sexigt och klassiskt!

  • Kajsalisan

    Min karl envisas med frack, inget fel i det kanske, även om jag tycker det känns "pingvinit". Men vi ska ta en rajd i affärerna och prova lite olika tror jag, min klänning och tärnorna ser ut att gå på mycket mindre än vad som var väntat så vi har råd att kosta på oss lite mer när det gäller hans och marsalkens kläder. Jag hoppas på en frockcoat eller en mörk kostym. Men jag tror vi hyr om det blir frack eller frockcoat.

  • Sussii

    Hahahaha så tycke rjag me dkänns "pingvinit" hahahaaha skönt at jag inte är ensam haha sen är vi "korta" så det skulle se så kontigt ut med frack på honom


    Kajsalisan skrev 2009-02-09 20:44:01 följande:
    Min karl envisas med frack, inget fel i det kanske, även om jag tycker det känns "pingvinit". Men vi ska ta en rajd i affärerna och prova lite olika tror jag, min klänning och tärnorna ser ut att gå på mycket mindre än vad som var väntat så vi har råd att kosta på oss lite mer när det gäller hans och marsalkens kläder. Jag hoppas på en frockcoat eller en mörk kostym. Men jag tror vi hyr om det blir frack eller frockcoat.
  • Chocladmonstret

    Gud vad svårt.... Vi har beställt kostym ifrån www.suitopias.se men nu vill jag kanske oxa att vi skall ha Frack. hmmmm
    Tydligen sa kan man beställa Frack därifrån nu med så om den vi beställde sitter bra kanske det blir en Frack också :) kostar ju bara 2000kr och en kostym har han ju alltid användning för, det är ju trots allt en hel del bröllop just nu..

Svar på tråden Brudgummens kläder...