• Jasmina E

Hur håller ni gnistan vid liv?

Tänkte passa på att höra med er andra hur ni gör för att hålla gnistan vid liv i er relation vare sig det är ett äktenskap eller samboskap?

Vad gör ni tillsammans med er älskade på fritiden?

Kan man vara förälskad även efter de första åren, vad är er erfarenhet? Eller övergår förälskelsen i djupare kärlek och respekt, med andra ord kan man säga adjö till fjärilarna i magen efter bröllopet?

Berätta, vad tror ni eller vad har ni erfarit (alltid kul att höra hur det gått för andra)

• Svar på tråden Hur håller ni gnistan vid liv?
  • rosesarered

Hu, insåg att jag framställde mitt förhållande som väldigt tråkigt! men så är det inte, jag är bara helt enkelt inte så himla "puttenuttig" som person

• Jasmina E
    rosesarered skrev 2009-01-12 20:31:16 följande:
    Hu, insåg att jag framställde mitt förhållande som väldigt tråkigt! men så är det inte, jag är bara helt enkelt inte så himla "puttenuttig" som person

Det måste man inte vara, hihi!
  • rosesarered

Jasmina E skrev 2009-01-12 20:39:08 följande:

Det måste man inte vara, hihi!
    vilken tur då!
  • Jasmina E

Det jag tänkte lite på när jag ställde frågan här var just detta med skilsmässor. Kanske inte direkt vad vi helst vill fokusera på härinne på BT men i egenskap av en som redan gått altaret ner och 6 år senare blivit skiljd, vill man nog gärna försäkra sig om att man inte upprepar sina misstag the next time around

Det är ju förstås en mycket privat fråga egentligen och ingen sitter ju inne med facit men kul är det att höra hur ni upplever er "gnista"

• DiamondLover

Alla upplever, uppskattar o värderar Kärleken olika....
    Min blivande är 7år yngre än mig o vi har haft ett väldigt stormigt o känslofyllt förhållande från början. Med tanke på att jag har två barn sen tidigare och många nära o kära har försökt allt i sin makt för att slita oss från varann.
    Men Nu efter 4.5 år så har vi bevisat att Kärleken övervinner ALLT o de ska firas med ett bröllop..

Trots att vi förlorat många vänner på vägen så ser vi inte det som en förlust. Snarare insåg att de inte va vänner o desto mer energi kunde vi lägga på varann!
    Trots jobb, barn o hushållssysslor så hittar vi ofta på små o stora utflykter, många kvällar prioriteras till mys, med god mat, tända ljus, skriver små söta lappar, sms, köpa liten lr stor present osv
    Vi försöker prioritera varann högt, med o utan vänner o barn. Vi tar på varann o ger varann en flirtig blick, säger ofta till varann vad den andre betyder och uppskattar den andres försök till en bättre vardag!

Allt handlar om uppskattning proritering o värdering.. Glöm inte bort att det är Ni Två, ta hand om varann o var ärlig om ALLT. Han kommer ALDRIG kunna förstå Dig annars eller läsa dina tankar, för att Du sa en grej o mena en annan!

Ena dagen Nykär pirrig galen glad ivrig o andra dagen nöjd, tillfreds, förälskad, kärleksfull, respekterad. Sällsynta dagar är man frustrerad, irriterad o rädd, men då brukar Jag sätta mig ner, tänka efter riktigt noga o försöka vända dagen för att göra nåt positivt av den!

Tänk på vad Du kan göra - Inte han!
    Lycka till alla blivande brudar!

• Kela2

Jasmina E, precis som du funderar jag en del kring det här. Jag har också varit gift tidigare, har dessutom separerat från ett kortare samboförhållande och är nu förlovad med min nuvarande sambo. Jag älskar verkligen honom, men det går ju upp och ner i förhållandet och ibland blir jag nervös inför att gifta mig igen och hur man ska kunna hålla ihop resten av livet, hur mycket jag än vill det. Fast visst känner jag det där pirret ibland.

Jag tror på det som du själv skrev ovan- att prata, skratta och knulla!

Det vi gör som är positivt i vardagen är att vi pussas och kramas mycket, skickar gulliga sms, ringer och säger att vi älskar varandra, pratar med varandra om jobbiga saker och berättar positiva saker först för varandra. Det jag däremot saknar är att vi tyvärr inte gör så mycket kul tillsammans i vardagen, typ gå på bio, gå ut och äta eller fika, etc. Jobbigast är att vårt sexliv inte fungerar, vilket jag verkligen hoppas ändrar sig.

• Jasmina E
    Kela2 skrev 2009-01-12 21:55:39 följande:
    Jasmina E, precis som du funderar jag en del kring det här. Jag har också varit gift tidigare, har dessutom separerat från ett kortare samboförhållande och är nu förlovad med min nuvarande sambo. Jag älskar verkligen honom, men det går ju upp och ner i förhållandet och ibland blir jag nervös inför att gifta mig igen och hur man ska kunna hålla ihop resten av livet, hur mycket jag än vill det. Fast visst känner jag det där pirret ibland. Jag tror på det som du själv skrev ovan- att prata, skratta och knulla!Det vi gör som är positivt i vardagen är att vi pussas och kramas mycket, skickar gulliga sms, ringer och säger att vi älskar varandra, pratar med varandra om jobbiga saker och berättar positiva saker först för varandra. Det jag däremot saknar är att vi tyvärr inte gör så mycket kul tillsammans i vardagen, typ gå på bio, gå ut och äta eller fika, etc. Jobbigast är att vårt sexliv inte fungerar, vilket jag verkligen hoppas ändrar sig.
    Åh vad jag känner igen mig! Man blir nästan bestört när man läser hur de andra härinne lyckas hinna med alla möjliga romantiska förehavanden i vardagen. Själv blir jag glad som f*n om vi kommer iväg på bio någon gång! Fast våra lediga dagar spenderar vi oftast tillsammans och försöker hitta på nåt kul.
  • Jasmina E

Usch vad jag snokar nu, men jag är sån.. det du säger om sexlivet, vad beror det på tror du? Stress eller vad?

Som vanligt är det valfritt att svara på mina närgågna frågor

• Kela2

Det undrar verkligen jag också...! Det är något jag funderat på att be om råd kring här...men har känt att det varit för intimt, men jag skulle gärna höra om andra i liknande situationer.

Det är min sambo som har "kommit av sig", men kan inte riktigt svara på varför. Det är jättejobbigt, för jag saknar det verkligen. Ibland blir jag så frustrerad och försöker få svar eller ta initiativ eller förklara hur mycket jag vill, men det stressar honom och förvärrar situationen.

Jasmina E skrev 2009-01-12 22:06:03 följande:

Usch vad jag snokar nu, men jag är sån.. det du säger om sexlivet, vad beror det på tror du? Stress eller vad? Som vanligt är det valfritt att svara på mina närgågna frågor
  • hujjedamejj

Nått jag är rädd för är att gnistan försvinner när man har fått barn... Stämmer det?

• Jasmina E
    Kela2 skrev 2009-01-12 22:49:58 följande:
    Det undrar verkligen jag också...! Det är något jag funderat på att be om råd kring här...men har känt att det varit för intimt, men jag skulle gärna höra om andra i liknande situationer. Det är min sambo som har "kommit av sig", men kan inte riktigt svara på varför. Det är jättejobbigt, för jag saknar det verkligen. Ibland blir jag så frustrerad och försöker få svar eller ta initiativ eller förklara hur mycket jag vill, men det stressar honom och förvärrar situationen.Jasmina E skrev 2009-01-12 22:06:03 följande:
    Inboxa mig om du vill prata mer privat, jag vet vad du snackar om och jag tycker visserligen att det är intimt men det är skönt att prata med någon ibland
  • Jasmina E
    hujjedamejj skrev 2009-01-12 23:49:28 följande:
    Nått jag är rädd för är att gnistan försvinner när man har fått barn... Stämmer det?
    Mycket bra fråga. Förmodligen är det väl individuellt som allt annat här i världen, men vore kul om någon annan kunde komma med ett magiskt svar på det.
  • Tooticki

Vi har snart varit gifta i ett år och vi har inget problem med att hålla gnistan vid liv. Jag tror att det beror på tre saker, 1. vi prioriterar att göra saker ihop 2. vi har ingen TV 3. vi har inga barn.

Sen hjälper det nog att vi har ganska samma intressen, t ex resor, dykning och friluftsliv. Det gör att vi har samma förväntningar på gemensam ledig tid och resor. Har man väldigt olika intressen måste man nog jobba hårdare för att mötas, men då kanske man får börja utforsaka vad man skulle gilla tillsammans. Gå en fotokurs, danskurs, vinprovning, börja i en kör el liknande.

• DiamondLover

Självklart försvinner det både tid, lust och ork till att hålla gnistan vid liv när man skaffar barn! Just därför ska man känna sig trygg, säker och bekväm med sin partner innan man skaffar barn! Aldrig skaffa barn i tro om att de ska bli bättre... Det är en prövning som antingen krossar eller stärker era band!

Glöm inte bort vem Du blev kär i o att han faktiskt inte förändras lika mkt som Du!

• 090208

Som oss da, funkar hur bra som helst!

Men jag trodde att om man inte har tv, sa blir det barn... Sager dom om Indien dar dom ar sa jakla manga.

Tooticki skrev 2009-01-13 11:30:08 följande:
    2. vi har ingen TV 3. vi har inga barn.
  • Tooticki
    090208 skrev 2009-01-13 18:21:49 följande:
    Som oss da, funkar hur bra som helst!Men jag trodde att om man inte har tv, sa blir det barn... Sager dom om Indien dar dom ar sa jakla manga.
    Tror inte att det funkar om man skyddar sig, men vem vet...
  • EllaMa

haha sex vad är de?
    När man har en liten som ligger mellan oss hela nätterna

Nae..man ska då aldrig skaffa barn för man tror de ska bli bättre. Däremot har man ju alltid nån att prata om, skratta åt och det är alltid roligt hemma.

Men visst ändras sexlivet. Men när de väl är..ja då ni

• Jasmina E
    EllaMa skrev 2009-01-13 22:48:43 följande:
    haha sex vad är de?När man har en liten som ligger mellan oss hela nätterna Nae..man ska då aldrig skaffa barn för man tror de ska bli bättre. Däremot har man ju alltid nån att prata om, skratta åt och det är alltid roligt hemma.Men visst ändras sexlivet. Men när de väl är..ja då ni
    Haha

Tycker iofs inte att det gör något om sexlivet försämras lite rent tillfälligt när man får småknoddar, de är ju så himla underbara och värda en hel del sexuell frustration!
Svar på tråden Hur håller ni gnistan vid liv?