Jasmina E skrev 2009-01-12 16:50:33 följande:
Svårt att rent praktiskt hinna med alla romantiska utflykter och långa frukostar där man kan sitta och titta varandra i ögonen. Men det är klart det finns vissa tillfällen om man prioriterar rätt.
Jo, just på den fronten är vi lite priviligierade - jag jobbar deltid, mannen inom vården, långa pass när han jobbar men långa ledigheter emellan, och inga småbarn har vi. Det underlättar mycket tidsmässigt.
Fast egentligen tycker jag inte det är de romantiska utflykterna som är den största grejen, utan just den där omsorgen i vardagen. Ett litet exempel: varenda gång min man ser att jag diskat/tvättat/dammsugit osv så tackar han mig för det. Och jag gör detsamma till honom. Dag ut och dag in. Att ge varandra en komplimang när det minst förväntas. En kram hinner man alltid med. Ett gulligt sms. Och att man tar upp saker man går och tänker på, inte släpper kommunikationen.
Mycket handlar om inställning - att ett förhållande aldrig är klappat och klart utan man måste skapa det på nytt varje dag. Ingen vet hur morgondagen ser ut.