• litetbröllop09

iiiiiihhhhh han har "friat" :-d

jaa... tillslut så... på julaftons kväll när jag satt o kissade kom han in på toa, föll på knä, tog min hand i sin o sa:
    nu har jag bestämt mig, vill du gifta dig med mig?

..inte det mest romantiska i en del personers ögon kanske? men i mina blev det bra såhär
    ..vi har pratat hit o dit om hur vi ska göra, han har alltid sagt att vi kan gå till stadshuset imorn, medans jag har velat ha ngt mer än så..
    tillslut har jag insett att näe, jag vill vara gift inte ha bröllop så nu så.. tillslut hamnade vi på samma våglängd o han tog initiativet precis som jag ville... nu ligger resten på mig
    vi tänker inte ha några närvarande utom ev barnen.. vi kommer inte berätta för någon innan.. (möjligen min mamma) men vi vill såklart ändå ha en speciell dag att minnas!!

..det är där detta forum kommer in i bilden överös mig med tips o idéer tack!

• Svar på tråden iiiiiihhhhh han har "friat" :-d
  • Mrs D to be

min faster har bearbetat mig de senaste 20 åren med att inte göra misstaget att gifta sig i hemlighet. Hon har ångrat sig så fruktansvärt säger hon. jag skulle nog inte villja det heller

• litetbröllop09

Mrs D to be skrev 2009-01-08 16:21:29 följande:

min faster har bearbetat mig de senaste 20 åren med att inte göra misstaget att gifta sig i hemlighet. Hon har ångrat sig så fruktansvärt säger hon. jag skulle nog inte villja det heller
    varför?
    vi vill inte ha med våran familj för båda tycker det känns jobbigt o för mkt press.. sambon vill helst inte ens ta några kort!! dessutom drar det då med sig en ev middag där det skulle bli tryckt jobbig stämning då min sida av familjen gärna tar lite vin till maten (o så skulle vi vilja ha det isåfall)o hans sida är nykterister nästan allihopa av kristna anledningar o skulle känna sig obekväma.. ingen skulle prata mer än min pappa o sambons syster o vi, alla andra skulle sitta knäpptysta hela middagen näe fy!!! det ville vi INTE!! o vi kan ju inte välja o ha med bara min sida av familjen på bröllopet haha...
    o en vigsel som slutar i kyrkan känns snopet... näe, blir lättast o göra det själva o göra en egen fin dag av det känner vi!! det kan ju fortfarande var speciellt även fast man gör det hemligt?
  • Mrs D to be

tråkigt att ni känner så.. jag och min sambo är i samma sitts. men min del är nykterister. Men vi tänker ha vin trots att jag vet hur de kommer tänka om mig och prata om att bruden var alkoholberusad. Jag skiter faktist i det jag har gjort mina val och om dom vill förstöra våran dag med sådan stämmning så behöver de inte komma. men jag förstår hur ni känner. Det är så tråkigt att ens familj ska förstöra för en på det sättet. Och man kan ju inte diskutera det för då kommer kommenatern men det är bara för at du vet att det är fel att leva så. det är för att ditt hjärta säger det.

• litetbröllop09

Mrs D to be skrev 2009-01-08 20:12:18 följande:

tråkigt att ni känner så.. jag och min sambo är i samma sitts. men min del är nykterister. Men vi tänker ha vin trots att jag vet hur de kommer tänka om mig och prata om att bruden var alkoholberusad. Jag skiter faktist i det jag har gjort mina val och om dom vill förstöra våran dag med sådan stämmning så behöver de inte komma. men jag förstår hur ni känner. Det är så tråkigt att ens familj ska förstöra för en på det sättet. Och man kan ju inte diskutera det för då kommer kommenatern men det är bara för at du vet att det är fel att leva så. det är för att ditt hjärta säger det.
    nä för oss blir det bäst o göra en egen dag av det hela.. hade vi bestämt oss för o ha med familjen så hade dom ju såklart fått gilla läget!! värre hade det vart för min sambo som ALDRIG skulle kunna dricka ngt med sin familj närvarande... (inte för att det är det bröllopet går ut på såklart men...)
    är såklart inte bara detta som avgjort, utan andra saker som att han inte vill stå i centrum på det sätt man gör på bröllop, han är rädd att man målar upp så stora förvaäntningar o så mkt som göra tt man kan bli besviken i slutändan... jaa... sen när vi pratat om det har vi helt enkelt kommit fram till att båda kan tänka sig denna modellen o då blir det helt enkelt bäst så...
    hoppas du får en fin bröllopsdag o att alla håller humöret uppe
  • JosieJose

litetbröllop: Om ni väljer att gifta er i Thailand tror jag det blir kanon mysigt! De är så trevliga och enkla där. Ni kanske får dela en middag med lokalborna! :) Om ni vill ha några gäster kanske ni kan åka med några vänner?! Då vet man ju i alla fall att man kommer överrens och tycker om att umgås!
    Vi kommer bjuda endast närmaste familjen och sen våra vänner. Inga fastrar, farbröder eller kusiner..

litetbröllop09 skrev 2009-01-08 20:25:37 följande:
    Mrs D to be skrev 2009-01-08 20:12:18 följande:
    nä för oss blir det bäst o göra en egen dag av det hela.. hade vi bestämt oss för o ha med familjen så hade dom ju såklart fått gilla läget!! värre hade det vart för min sambo som ALDRIG skulle kunna dricka ngt med sin familj närvarande... (inte för att det är det bröllopet går ut på såklart men...)är såklart inte bara detta som avgjort, utan andra saker som att han inte vill stå i centrum på det sätt man gör på bröllop, han är rädd att man målar upp så stora förvaäntningar o så mkt som göra tt man kan bli besviken i slutändan... jaa... sen när vi pratat om det har vi helt enkelt kommit fram till att båda kan tänka sig denna modellen o då blir det helt enkelt bäst så... hoppas du får en fin bröllopsdag o att alla håller humöret uppe
  • litetbröllop09
    JosieJose skrev 2009-01-09 09:38:08 följande:
    litetbröllop: Om ni väljer att gifta er i Thailand tror jag det blir kanon mysigt! De är så trevliga och enkla där. Ni kanske får dela en middag med lokalborna! :) Om ni vill ha några gäster kanske ni kan åka med några vänner?! Då vet man ju i alla fall att man kommer överrens och tycker om att umgås! Vi kommer bjuda endast närmaste familjen och sen våra vänner. Inga fastrar, farbröder eller kusiner..
    oj! nä thailand är inte på kartan för oss, men du kanske läste cialovesandreas inlägg o blandade ihop oss??
  • CiaLovesAndreas

Hej tjejer!
    Har räknat lite på bröllop i Thailand och som det ser ut nu så har vi inte den ekonomiska möjligheten att gifta oss där, ialla fall inte om vi ska gifta oss i år. Kanske om x antal år...
    Så nu vet jag inte riktigt hur jag vill göra.
    Självklart vill jag bli hans fru, helst igår

• Mrs D to be

Hur mycket går ett bröllop på ca jag har ingen aning..

CiaLovesAndreas skrev 2009-01-10 11:55:08 följande:
    Hej tjejer!Har räknat lite på bröllop i Thailand och som det ser ut nu så har vi inte den ekonomiska möjligheten att gifta oss där, ialla fall inte om vi ska gifta oss i år. Kanske om x antal år...Så nu vet jag inte riktigt hur jag vill göra. Självklart vill jag bli hans fru, helst igår
  • CiaLovesAndreas

Mrs D to be skrev 2009-01-10 14:04:59 följande:

Hur mycket går ett bröllop på ca jag har ingen aning..
    Vi räknade med ca 65-70 000:-
  • Mrs D to be

inte så stro skillnad mellan att ha det där och hemma då +?

• CiaLovesAndreas

Mrs D to be skrev 2009-01-11 01:13:51 följande:

inte så stro skillnad mellan att ha det där och hemma då +?
    Nja, lite billigare blir det väl att ha det borta. För nu kommer ju bröllopsresan med "på köpet"

Får börja snåla nu
Svar på tråden iiiiiihhhhh han har "friat" :-d