• litetbröllop09

iiiiiihhhhh han har "friat" :-d

jaa... tillslut så... på julaftons kväll när jag satt o kissade kom han in på toa, föll på knä, tog min hand i sin o sa:
    nu har jag bestämt mig, vill du gifta dig med mig?

..inte det mest romantiska i en del personers ögon kanske? men i mina blev det bra såhär
    ..vi har pratat hit o dit om hur vi ska göra, han har alltid sagt att vi kan gå till stadshuset imorn, medans jag har velat ha ngt mer än så..
    tillslut har jag insett att näe, jag vill vara gift inte ha bröllop så nu så.. tillslut hamnade vi på samma våglängd o han tog initiativet precis som jag ville... nu ligger resten på mig
    vi tänker inte ha några närvarande utom ev barnen.. vi kommer inte berätta för någon innan.. (möjligen min mamma) men vi vill såklart ändå ha en speciell dag att minnas!!

..det är där detta forum kommer in i bilden överös mig med tips o idéer tack!

• Svar på tråden iiiiiihhhhh han har "friat" :-d
  • litetbröllop09
    CiaLovesAndreas skrev 2009-01-07 19:55:33 följande:
    ts,Åh Sälen låter jättemysigt! Sambon verkar mer inne på Thailand nu. Det som ag tvekar över är den långa flygresan....tillsamman med en 1½-åring.
    ja thailand hade inte vart fy skam! min kusin gifte sig där i höstas! hur fint som helst o garanterat bra väder
    men just nu totalt ekonomiskt omöjligt för oss..
    jag är f-ledig o har vart det i tre år
    men jag kan tänka mig o bara gå till fjällkyrkan där i sälen o gifta mig en förmiddag o sen åka pulka o äta ngt gott på kvällen när barnen somnat! mer behöver det inte vara för min del..
    klart ni ska åka til thailand!!!! ta med en resväska med nya leksaker bara o håva upp en efter en på resan ..många plan går väl nattetid dit med så ert barn kanske sover mkt med av resan?
  • Mrs S 2B

har inget supertips men vill ändå kika in och säga GRATTIS!

• jojanna
    litetbröllop09 skrev 2009-01-07 19:38:19 följande:
    av ngn särskild anledning?
    Mest pga av resan faktist. Fick två veckor med start 4.2 förmånligt. Och när vi inte kan gifta oss i kyrkan så tänkte vi att why not samma dag som vi far. Behöv ju inte vara en lördag
  • CiaLovesAndreas

ts,
    Det låter ju supermysigt. Hur gamla är dina barn?

Åh, nu blir jag ju nästan sugen på Thailand trots flygresan.
    Dock vet vi ännu inte om det är möjligt ekonomiskt, vi vill ha hjälp med i stort sett allt. Men för att få prisförslag gissar jag att man måste betala en avgift för att sedan få en bröllopskoordinator.

• jojanna
    litetbröllop09 skrev 2009-01-07 20:03:08 följande:
    jag är f-ledig o har vart det i tre år men jag kan tänka mig o bara gå till fjällkyrkan där i sälen o gifta mig en förmiddag o sen åka pulka o äta ngt gott på kvällen när barnen somnat! mer behöver det inte vara för min del..
    Åh.. Kom på det när du nämnde fjällkyrka. Iskyrkan i Jukkasjärvi!!!! www.icehotel.se/Winter/Icehotel/Ice_church/
    I och för sig är den mega populär så vet inte hur det är med lediga tider och så.. men om datum inte är sådär super viktigt kan man ju alltid kolla. + att då kanske det kan bli en kall bröllopssemester oxå
  • nennesjuttioåtta

åååh fjällkyrkan i Sälen är ju hur fin som helst. Å den i tandådalen med för den delen. Eller ta vigselförättaren med ut till Storfjällsgraven, kanske?

• stellajsj

Kikar in här lite bara..
    Mizz Sunshine: som svensk är det lite krångligt att gifta sig på en grekisk ö, men prästen i svenska kyrkan i Pireus, Athen har vigselrätt. Annars finns möjligheten att gifta sig borgeligt (ex på Santorini där många par gifter sig). Och då är det en del papper som behövs, bla ditt födelsebevis, ett papper som visar att du är singel och inte redan gift. Och allt måste sedan översättas till grekiska och ha Apostille stämpel.

Lycka till !

Mizz Zunzhine skrev 2009-01-07 18:40:56 följande:

Vi fundera på oxå att gifta oss hemligt i sommar.. men kan man gifta sig på en grekisk ö? Förlåt om jag tjuva till mig lite svar TS=)
  • JosieJose

CiaLovesAndreas: Du borde kunna få prisuppgifter från olika "bröllops fixare" utan att betala något först. Jag har gjort det med flera från grekland. Ofta har de standard paket på hemsidan men de borde kunna ge priser på vad du än vill. Jag har mailat en lista med saker jag vill ha inkluderat och fått priser för det.
    x

• litetbröllop09
    CiaLovesAndreas skrev 2009-01-07 20:23:08 följande:
    ts,Det låter ju supermysigt. Hur gamla är dina barn?Åh, nu blir jag ju nästan sugen på Thailand trots flygresan. Dock vet vi ännu inte om det är möjligt ekonomiskt, vi vill ha hjälp med i stort sett allt. Men för att få prisförslag gissar jag att man måste betala en avgift för att sedan få en bröllopskoordinator.
    våra barn är tre och ett så dom lär ju inte direkt sitta stilla i bänken o titta på om mamma o pappa gifter sig
    ska nog ta o kolla upp fjällkyrkan, o är det inte ledigt kan jag ju slå det hur hågen lixåm
    kika vidare på thailand du!!
  • Mizz Zunzhine

Stella: Tack för svaret=9 Men det blir nog mallorca, där fanns en svensk jättefin kyrka=)

Svar på tråden iiiiiihhhhh han har "friat" :-d