• Prazze­n
    Äldre 2 Jan 12:45
    2466 visningar
    18 svar
    18
    2466

    Nu börjar det nya tänket inför bröllopet - någon som är med?

    Om lite mindre än 8 månader så är det äntligen dax att få gifta mig med min älskling.
    Självklart vill man ju vara så fin på bröllopet som möjligt så därför måste det nu ändras om lite på kroppen.
    Mindre fett och mer muskler tack

    Idag är första dagen på resten av bröllopslivet.
    Jag har dock bestämt mig för att inte säga någon vikt på hur mycket jag ska gå ner då det handlar om hur man känner sig och hur kroppen förändras.
    Jag kommer inte banta utan träna mera, äta bättre och precis som barn hålla mig till lördagsgodis (en stor last annars).

    Någon som vill vara med?????
    Kan behöva massor med stöd när jag krampaktigt sitter framför soffan och suktar efter godis

  • Svar på tråden Nu börjar det nya tänket inför bröllopet - någon som är med?
  • Äldre 2 Jan 13:06
    #1

    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3178794.html

    Å, vi är en hel hög som vill vara med! Ska du inte komma och vara med i den här tråden?

  • Anki82
    Äldre 2 Jan 13:55
    #2

    Jag har oxå tänkt som du. ska försöka att byta godis mot Färsk pressad frukt juice när suget blir som värst, dags att använda den där "fancy" juice maskinen som står i skåpet....

  • Maliin­ka
    Äldre 3 Jan 22:52
    #3

    Jag vill vara med! Personligen vill jag bara hålla den vikt jag har men bli nyttigare och t.ex. bara äta "lördagsgodis" även jag. Vill även få lite muskeltonade överarmar och bättre kondition. Detta på bara drygt fyra månader! Färskpressad juice låter bra, fick en mixer i julklapp och den måste ju invigas snart Äpplen, päron, ananas och melon skurna i bitar är också gott och bra att ta till när suget kommer! Speciellt ananas faktiskt, det har ju en speciell stark och lagon söt smak och kan lätt skäras i lagom stora munsbitar

  • Prazze­n
    Äldre 3 Jan 23:03
    #4

    Frukt och juice ska bli mitt nya liv.
    Tråkigt bara att det ska vara så dyrt med färsk frukt.
    Är tyvärr ofta så att det som är nyttigt kostar mer.

  • Malmöb­rud 2009
    Äldre 4 Jan 21:51
    #5

    jag har inte heller någon speciell vikt som jag ska ner till utan jag vill bara komma igång med träningen och äta lite mer varierad kost. Gifter mig 9 maj i år.

    Jag börjar varje morgon med en smoothie av lätt yoghurt, fryst mango och en matsked Mivitotal. Känns alltid lite lättare att börja dagen så än med en macka...Fräscht på något sätt! Dricker det även på kvällen om jag är gottesugen...

    Det jag behöver hjälp mot är min blivande make, han är såå gottesugen jämt, svårt att undvika hans gotteätande på kvällen

  • Prazze­n
    Äldre 4 Jan 21:55
    #6

    Malmöbrud 2009 skrev 2009-01-04 21:51:39 följande:


    jag har inte heller någon speciell vikt som jag ska ner till utan jag vill bara komma igång med träningen och äta lite mer varierad kost. Gifter mig 9 maj i år.Jag börjar varje morgon med en smoothie av lätt yoghurt, fryst mango och en matsked Mivitotal. Känns alltid lite lättare att börja dagen så än med en macka...Fräscht på något sätt! Dricker det även på kvällen om jag är gottesugen...Det jag behöver hjälp mot är min blivande make, han är såå gottesugen jämt, svårt att undvika hans gotteätande på kvällen
    fryst mango? Du fryser alltså själv in mangon för att det blir bäst så? Och vad är mivitotal?
  • Äldre 4 Jan 22:01
    #7

    Mivitotal är en flytande vitamincoctail du köper på hälsokosten! tar du det har du fått i dig allt du kan tänkas behöva!

    Mango går att köpa fryst och tärad i frysdisken! jag kör förövrigt samma , men med frysta hallon! brukar plocka nässlor, torka och smula till pulver på våren. det är kanon att ta en msk av i smoothies. Innehåller massor av järn och andra nyttigheter.

  • Malmöb­rud 2009
    Äldre 4 Jan 22:03
    #8

    Jag köper fryst mango på Ica...jättesmidigt att plocka ur frysen och bara köra ihop med stavmixer och yoghurt. Finns andra frukter oxå=)

    Mivitotal är ett kosttillskott som är flytande. Finns att köpa på ICA, hälsokost osv. Dricker det för att det innehåller alla vitaminer och mineraler som behövs.

    När jag blir av med min förkylning då ska jag sätta igång med träningen igen.

    Prazzen: Vad tränar du? Hur ofta?

  • Prazze­n
    Äldre 4 Jan 22:09
    #9

    Jag styrketränar på friskis o svettis.
    Försöker att träna 3 gånger iveckan men tiden har tyvärr inte räckt till på sistonde så det har blivit ca 2 gånger i veckan.
    Sedan blir det även en del promenader med hunden.

    Men nu har jag inte kommit igång med friskis efter julen så fy på mig

    Själv då Malmöbruden, vad tränar du?

  • Malmöb­rud 2009
    Äldre 4 Jan 22:13
    #10

    Jag erkänner att jag inte är ute med huden så ofta som jag borde...

    Styrketränar mest på Fitness24/7, cirka 3 gånger i veckan. Nu till våren ska jag börja gruppträning någonstans så jag får in 3-4 pass i veckan totalt. För att tona kroppen ska man köra konditionspass och det är det jag ska göra i vår.

  • Prazze­n
    Äldre 4 Jan 22:17
    #11

    Jag försöker få in min konditionsträning tillsammans med hunden ute på promenad.
    Känner att få in ett pass till hinns inte med och vovven behöver ju ha sin motion ändå.
    Det bästa med träningen är att min sambo och jag gör det tillsammans så det blir kvalitetstid samtidigt som träning

  • Luucie
    Äldre 4 Jan 22:19
    #12
    passionsblomman skrev 2009-01-04 22:01:01 följande:
    Mivitotal är en flytande vitamincoctail du köper på hälsokosten! tar du det har du fått i dig allt du kan tänkas behöva!Mango går att köpa fryst och tärad i frysdisken! jag kör förövrigt samma , men med frysta hallon! brukar plocka nässlor, torka och smula till pulver på våren. det är kanon att ta en msk av i smoothies. Innehåller massor av järn och andra nyttigheter.
    Den är ju bara så rasande äcklig
  • Prazze­n
    Äldre 4 Jan 22:25
    #13
    Luucie skrev 2009-01-04 22:19:45 följande:
    Den är ju bara så rasande äcklig
    Usch då jag som är känslig för smaker.....
  • Malmöb­rud 2009
    Äldre 4 Jan 22:37
    #14

    he he, det är därför jag blandar ut den i smoothien

  • Äldre 4 Jan 23:24
    #15

    Ja, men jag har lärt mig att helt enkelt bara köra den som en shot! Schupp bara så är den slut!
    Förut blandade jag den med apelsinjuice.


    Luucie skrev 2009-01-04 22:19:45 följande:
    Den är ju bara så rasande äcklig
  • Prazze­n
    Äldre 6 Jan 19:55
    #16

    Ska absolut prova detta.
    Blir dock ingen shot för mig utan det ska blandas ner så det går att dricka

  • D 13
    Äldre 6 Jan 20:05
    #17

    Hej hej jag är gärna med... jag behöver lite motivation att komma igång. Mitt problem är att ta sig utanför dörren och in i bilen och iväg... hjälp..? =)

  • Prazze­n
    Äldre 6 Jan 20:09
    #18

    D 13 skrev 2009-01-06 20:05:31 följande:


    Hej hej jag är gärna med... jag behöver lite motivation att komma igång. Mitt problem är att ta sig utanför dörren och in i bilen och iväg... hjälp..? =)
    Det problemet är vi nog många som delar.
    Jag har upptäckt att det bästa för mig är att gå direkt från jobbet till träning. Går jag hem emellan är det lätt att fastna inne i värmen och den sköna soffan.
Svar på tråden Nu börjar det nya tänket inför bröllopet - någon som är med?