• sopox

För oss som INTE vill ha ett stort bröllop

Har kikat runt på sidan och känner mig allmänt ensam om att inte vilja ha en gigantiskt prinsess bröllop.. Är det bara jag som känner att det är mysigare med ett litet intimt och enkelt bröllop med endast de närmaste närvarande?? :) Häng gärna på om ni delar mina tankar :D

• Svar på tråden För oss som INTE vill ha ett stort bröllop
  • BlivandefruGustavsson

Vi ska inte heller ha något stort bröllop, endast släkt och 3 av mina närmaste kompisar med familjer. Dessutom hemligt, men börjar nästan ändra mig på den punkten då det kommer bli mycket jobb med att se till så att alla är lediga och kan komma...iof blir det på min m2b:s 40-års dag så de flesta lär väl komma ändå

• Emmeli o Markus

BlivandefruGustavsson:
    Jaag ville oxå ha hemligt men det ville inte sambon=( Ville ta det i samband med dotterns dop men det blev skriiii.. Haha.. Hoppas ni får underbara reaktioner och en underbar dag!

Längtar efter vår stora Dag:)
  • lillabruden

tjenis

Det låter jättefint!! Tips från mig är att söka lite på tradera efter dekorations och dukar osv. Man kan ju hitta såna fynd!

fromheretoeternity skrev 2009-01-01 11:08:48 följande:
    Hej igen fast på en annan tråd Vi ska ha etet stort tält i trädgården och duka fint där inne med dukar på borden och blir ljus och kanske lite stenar men annars blir det nog inte så mycket dekoration. Ingen brudbåde eller nåt sånt i alla fall Mitt motto är att hålla det så avslappnat och otraditionellt som möjligt men samtidigt så trevligt för gästerna som möjligt.
  • Prommis

Alltså vi blir nog ungefär 50 st men vi har ändå gjort det hela lite enklare men en buffé och tårta efteråt och ingen stor fest på kvällen. Vi har ingen tärna, ingen bestman, toastmaster eller så... Blev stärre än vi från början tänkte...

• Vlora

Skönt att se att andra finns som väljer att göra det enklare. Håller med om att det finns många som tänker på minsta detalj och lägger ut mycket pengar på sitt bröllop.

Vi kommer ha mellan ca 40 och 50 gäster inräknat alla barn och satsar på catering med inhyrd personal. Alla får göra som de vill med sitt bröllop och vi lägger ju olika värderingar i det. För mig är det mina vänner och min familj som kommer vara där och de som jag om sommaren kan sitta och grilla med i trädgården och nästan ta i maten med fingrarna framför, skulle kännas lite märkligt att de helt plötsligt skulle bli nervösa för vilka bestick som ska användas till vilken måltid. För mig sitter det fina i att de vill vara där och hedra vår vigsel!

Sen vill vi också ha en avslappnad tillställning efteråt. Förstår att det är en högtidsdag för många men lagom funkar bäst för oss. Jag känner mig som en prinsessa (och kanske kommer se ut som en) även om mitt bröllop inte kommer kosta 100 000kr eller mer...

• fromheretoeternity

Jag håller med dig!

Vlora skrev 2009-01-02 16:33:35 följande:
    Skönt att se att andra finns som väljer att göra det enklare. Håller med om att det finns många som tänker på minsta detalj och lägger ut mycket pengar på sitt bröllop.Vi kommer ha mellan ca 40 och 50 gäster inräknat alla barn och satsar på catering med inhyrd personal. Alla får göra som de vill med sitt bröllop och vi lägger ju olika värderingar i det. För mig är det mina vänner och min familj som kommer vara där och de som jag om sommaren kan sitta och grilla med i trädgården och nästan ta i maten med fingrarna framför, skulle kännas lite märkligt att de helt plötsligt skulle bli nervösa för vilka bestick som ska användas till vilken måltid. För mig sitter det fina i att de vill vara där och hedra vår vigsel!Sen vill vi också ha en avslappnad tillställning efteråt. Förstår att det är en högtidsdag för många men lagom funkar bäst för oss. Jag känner mig som en prinsessa (och kanske kommer se ut som en) även om mitt bröllop inte kommer kosta 100 000kr eller mer...
  • sopox

va sköntmed flera som kör avslappnat :D Vi kommer gifta oss borgeligt sen kommer vi gå ut och äta på en mysig restaurang med bra mat.. Jag kommer ha en väldigt enkelt klänning och en enkelt bukett och frisyr..

Men en sak slog mig helt plöstligt jag bokade min sminkning före min uppsättning, så jag går först och fixar sminket och sen håret.. Kanske borde ha gjort tvärtom??? Eller vad tror ni?

Ska ni köra tiara och slöja och grejer? Funderar på tiara men jag vet inte :)

• fromheretoeternity

Jag vet inte riktigt vilket som är bäst. Hör med frisören vad hon/han tycker. Jag sminkade mig efter uppsättningen när jag skulle på studentbalen.

Jag vill ev ha en liten slöja men jag vet inte om det skymmer frisyren för mycket. Jag tycker inte att det är så snyggt när slöjan kommer ut underhåret och hänger ner, jag vill i så fall att det ska sitta fast mitt på huvudet och sen falla bakåt.

Jag kommer nog fixa sminket själv och ev göra brudbuketten själv. Men håret vill jag ha hjälp med

sopox skrev 2009-01-03 14:40:33 följande:
    va sköntmed flera som kör avslappnat :D Vi kommer gifta oss borgeligt sen kommer vi gå ut och äta på en mysig restaurang med bra mat.. Jag kommer ha en väldigt enkelt klänning och en enkelt bukett och frisyr.. Men en sak slog mig helt plöstligt jag bokade min sminkning före min uppsättning, så jag går först och fixar sminket och sen håret.. Kanske borde ha gjort tvärtom??? Eller vad tror ni?Ska ni köra tiara och slöja och grejer? Funderar på tiara men jag vet inte :)
  • Vlora

Ja, fråga frisören vet nog. När jag skulle boka ville de göra frisyren först.

Vet inte om det är vi tjejer (?) som stressar upp oss lite över detaljer i bröllopet och färdiga koncept som finns i många värderingar, restaurangförslag etc och som påminner oss om hur vi borde vara och ska va men i alla fall så sade vi, min blivande och jag, återigen att Bröllopet är ju vår tillställning, vi presenterar oss själva och vem vill vi vara..? (det var nog snarare jag som tänkte på detta...) Så då kom jag på att om inte tackkortet matchar inbjudan eller ve fasa inte heller dukningen...så går inte världen under och dina äkta vänner kommer fortfarande tycka att det är så roligt att du funnit din äkta make/maka. Men jag säga att jag absolut inte vill dömma andra som har det stort, vi tänkte också på det...

Sen ska det självklart vara en högtidsdag, ett tillfälle för oss och andra att känna oss extra glada, fina och lyckliga. Min poäng är väl bara att vi inte ska börja må för dåligt av planering och detaljer...det ska väl vara kul att gifta sig!

Tycker det är så fint att läsa om er som har mindre bröllop och ändå ska göra er så fina. Visar bara tydligare varför ni vill gifta er...

• Juni2009

Vi vill inte ha storbröllop.
    Vi bjöd totalt 65 gäster plus oss o barnen och prästen så vi blir 71 personer om ALLA gäster tacka ja.

Bara familjer/släkter är vi på 17 personer för pappa är omgift och sambos lillebror har en familj.

Så resten är gäster. Få se om alla tacka ja, o.s.a är den 1 april så det kan hända mycket fram tills dess.

• Red Danger

vi vill inte ha så stort bröllop heller, helst mindre än 50personer om jag själv får välja, men bara min släkt som jag MÅSTE bjuda mer eller mindre är 45 personerså det e ganska kört på den punkten tror jag

• Boomtown
    sopox skrev 2009-01-03 14:40:33 följande:
    va sköntmed flera som kör avslappnat :D Vi kommer gifta oss borgeligt sen kommer vi gå ut och äta på en mysig restaurang med bra mat.. Jag kommer ha en väldigt enkelt klänning och en enkelt bukett och frisyr.. Men en sak slog mig helt plöstligt jag bokade min sminkning före min uppsättning, så jag går först och fixar sminket och sen håret.. Kanske borde ha gjort tvärtom??? Eller vad tror ni? Ska ni köra tiara och slöja och grejer? Funderar på tiara men jag vet inte :)
    Jag ska ha en tiara, den är redan inköpt
  • ILU

jag håller med er här man vill dela med sig av denna dag med de man står närmast, vi har gjort så att vi har i första hand haft vårt eget lille bröllop ensamma vid en strand i medelhavet med förtids smekmånad, nu planerar vi hålla ett litet bröllop med 70 gäster här i sverige då är det bara familjeoch närmaste vänner ingen marskaler eller likadana det är helt enkelt fest och fira kärlek, och vi kommerohc hålla till en middag i min M2B hemland enkelmiddag för hans sida av släkt och vänner ... på så sätt blir det litet och stor samtidigt.

• puma74lady

här e två till som inte vill ha något gigantiskt bröllop.. vi har nu bjudit ca 60 st med alla barnen inräknade o då är det många barn som kommer typ 25 st tror jag.. vi gör maten själv enklare bufe kallskuret och jag kommer att sixa smink o hår på egen hand en vän kommer att göra tårtan vi försöker dra ner så mycket vi vill o kan... pengar kommer vi dock att lägga på våra egna kläder...

• Idefixen

Här är en till som tänker ha ett litet bröllop.
    Vi blir nog bara 15-20 pers.
    Då är de våra föräldrar, syskon m. familjer, och min mormor som är bjudna.
    Nog kommer säkert mina vänner bli lite sura för att dom inte får komma.
    Men ja känner inte för att ha större bröllop än så. De får dom acceptera.
    Kan tänka mig ha en liten fest sen med bara dom.
    För på bröllopet blir de nyktert. Ingen fest efteråt.

• litetbröllop09

oj.. o vi ska bara vara vi!! så här snackar vi litet...
    annars blir jag nog aldrig gift... men det kommer nog bli bra detta med tror jag minsann!! vi kommer gifta oss, o sen åker vi nog iväg någonstans över helgen o käkar gott o lyxar på hotell

• sopox

va mysigt!! Att bara vara ni två :D

Nu har jag hittat ringen jag vill ha iaf :D så i morgon beställer jag den :D

• litetbröllop09
    sopox skrev 2009-01-08 21:06:01 följande:
    va mysigt!! Att bara vara ni två :DNu har jag hittat ringen jag vill ha iaf :D så i morgon beställer jag den :D
    åå, grattis!! (får man se bild?) jag har kikat runt lite men hittar ingen våra förlovningsringar (som jag skulle vilja kasta pga den lilla lilla rundningen som är på) är i titan... tror jag ska be hon som har guldsmedsaffären här i stan göra en ring till mig istället.. hon är jätteduktig!!! kanske går o ta lite rakare modell på vigselringen fast den ändå passar till den andra? hmmm... mkt o tnka på även med ett minibröllop
  • hummle

en t som sluter upp sej
    vi blir 30 person inkl oss samt allas barn (vi har 3 barn i åldrarna 1år-6år o kompisars barn mellan 3månader-14år)
    vi blir d allra närmsta. våra separerade familjer o 3 nära kompispar som e typ familj. kommer ha middag hos min mor o sambo, nästan som familjemiddag.
    ibland känns det dock som att d blir mer o tänka på när d e litet typ att detaljerna syns mer på nått sätt.

själv har vi 57 dagar kvar!!!

Svar på tråden För oss som INTE vill ha ett stort bröllop