• sopox

För oss som INTE vill ha ett stort bröllop

Har kikat runt på sidan och känner mig allmänt ensam om att inte vilja ha en gigantiskt prinsess bröllop.. Är det bara jag som känner att det är mysigare med ett litet intimt och enkelt bröllop med endast de närmaste närvarande?? :) Häng gärna på om ni delar mina tankar :D

• Svar på tråden För oss som INTE vill ha ett stort bröllop
  • gotlandsulrika

Vi ska ha ett familjebröllop, det blir kanske 20 vuxna och några barn. Vi kommer att bjuda alla bekanta till vigseln istället. Det känns otänkbart för oss att bjuda folk som man egentligen inte vill bjuda, eller känner särskilt väl. Nu blir det som du skrev litet och intimt!

• Boomtown

Jag vill nog hänga på här, men inte dom runt mig. Jag vill bara ha dom närmaste med. Max 30 st - många barn. Det är våra föräldrar och syskon med barn, punkt.
    Men mina kompisar är redan sura. Dom vill komma på fest och härja. Jag vill gifta mig i en fin klänning och allt som hör till på en herrgård i parken. Sen vill jag att dom som vill får följa med och äta i restaurangen.

• fromheretoeternity

Jag vill gärna hänga på denna tråden!
    Min festmans familj och många av kompisarna är frikyrkliga och han har bara varit på stora traditionella bröllop med honörsbord, 200gäster, bordsplacering, klänningar stora som bakelser och allt det där...
    Nu kommer vi som de svarta fåren och vill ha ett litet avslappnat bröllop i mina föräldrars trädgård utan tärnor och bestman, med en lätt sommarbuffé och med bara de närmaste familjemedlemmarna och kompisarna.
    Vi är supernöjda med vår idé och vad de kommer säga struntar vi i!

Jag hör gärna fler idéer till vad man kan göra för att få stämningen att vara mer avslappnad och lättsam.

• Fenixx

jag har sett flera som planerat/planerar små bröllop här inne, har sett alla varianter. så tror inte du är ensam.

själva ska vi ha ett med 40gäster, är lagom för oss.

• sopox

Härligt :D Vi kommer ha det ännu mindre :P Vi kommer bara bli 8 personer, 9 med våran son :P Både jag och min sambo har stora släkter så skulle vi bjuda dom närmaste släktingarna så skulle det bli närmare 70 pers samt att vi gärna skulle vilja ha våra närmaste vänner med då också vilket gör att det blir närmare 100.. Så därför valde vi att göra det så litet som möjligt, så vi kommer viga oss i stadshuset borgeligt sen tar vi med familjen och åker ut och äter på en jättefin restaurang nära mälaren :D Jag är även gravid så ännu en anledning till att hålla det smått för att inte behöva förklara sig för alla varför bruden inte dricker :P Gott nytt år!!

• Aikmansgirl

Vi ska också ha ett litet, vi blir totalt 10 personer inklusive oss=)
    Men vi vill inte ha det stort, utan har bjudit våra familjer.

• lillabruden

vi bjuder 50 men vet redan att inte alla kan komma. Vi vill ha ett litet bröllop, men vi kom på att vi har många som betyder så mycket för oss så det blev lite större än tänkt. Däremot blir det ingen bakelse-klänning, frack osv. Inte många traditioner vi följer faktiskt...

Hur planerar ni? Ska ni hyra lokal eller?
    jag vet du redan svarat FromHereToEternity Mysigt det låter!! ska ni dekorera nått i trädgården eller?

• Emmeli o Markus

Vi ska oxå ha ett liitet bröllop. inte lika litet som ni som bara "behöver" ha ca 10 pers men, vi bjuder bara våra mammor, syskon med familjer och 3 vänner var.  så vi blir ca 45-50 pers. (många syskon )

Längtar efter vår stora Dag:)
  • fromheretoeternity

Hej igen fast på en annan tråd
    Vi ska ha etet stort tält i trädgården och duka fint där inne med dukar på borden och blir ljus och kanske lite stenar men annars blir det nog inte så mycket dekoration. Ingen brudbåde eller nåt sånt i alla fall

Mitt motto är att hålla det så avslappnat och otraditionellt som möjligt men samtidigt så trevligt för gästerna som möjligt.

lillabruden skrev 2009-01-01 02:46:32 följande:
    vi bjuder 50 men vet redan att inte alla kan komma. Vi vill ha ett litet bröllop, men vi kom på att vi har många som betyder så mycket för oss så det blev lite större än tänkt. Däremot blir det ingen bakelse-klänning, frack osv. Inte många traditioner vi följer faktiskt...Hur planerar ni? Ska ni hyra lokal eller?jag vet du redan svarat FromHereToEternity Mysigt det låter!! ska ni dekorera nått i trädgården eller?
  • fromheretoeternity

Hej igen fast på en annan tråd
    Vi ska ha etet stort tält i trädgården och duka fint där inne med dukar på borden och blir ljus och kanske lite stenar men annars blir det nog inte så mycket dekoration. Ingen brudbåde eller nåt sånt i alla fall

Mitt motto är att hålla det så avslappnat och otraditionellt som möjligt men samtidigt så trevligt för gästerna som möjligt.

lillabruden skrev 2009-01-01 02:46:32 följande:
    vi bjuder 50 men vet redan att inte alla kan komma. Vi vill ha ett litet bröllop, men vi kom på att vi har många som betyder så mycket för oss så det blev lite större än tänkt. Däremot blir det ingen bakelse-klänning, frack osv. Inte många traditioner vi följer faktiskt...Hur planerar ni? Ska ni hyra lokal eller?jag vet du redan svarat FromHereToEternity Mysigt det låter!! ska ni dekorera nått i trädgården eller?
Svar på tråden För oss som INTE vill ha ett stort bröllop