• Fjosok

    Erfarenhet av plastikoperationer?

    Har ganska länge nu funderat på att lägga en del av mina besparingar på att försöka göra något åt mitt hemska yttre, något som i hela mitt liv varit i vägen för mycket. Handlar inte om att "bli vacker", den tanken är sedan länge bortglömd, men snarare att försöka se mindre anskrämlig ut.

    Handlar framförallt om näsa, öron och haka i mitt fall. Ev viktminskning ska nog gå att fixa på naturlig väg, tack och lov.

    Ni som har erfarenheter av liknande. Vad kan det, på ett grovt ungefär, tänkas kosta? Pratar vi hundratuseltals kronor? Hur var folks reaktioner efteråt? Dömande? Positiva?

    Tacksam för feedback.

    / Fjosok

  • Svar på tråden Erfarenhet av plastikoperationer?
  • Brudgummarna

    Om man ser så ovanlig ut att man ständigt får kommentarer för det så finns det ibland i vissa landsting möjlighet att få det gjort inom den skattefinansierade sjukvården.

    Jag har gjort ett par plastikoperationer landstingligt och har eventuellt ett par kvar innan jag är färdig där.

    Jag har hört att det finns mkt bra plastikkirurger i Thailand men att man måste vara försiktig så man hittar någon som verkligen är bra. Om man hittar rätt så kan man komma ner i 1/4 av kostnaderna för själva sjukvården och så bara flygresor på det. Har en kompis som gjort så och det var verkligen strålande bra resultat.

  • Fjosok

    Tänkte också kolla in Spanien och ev Storbritannien.

    Kanske Brasilien där det också finns bra kliniker sägs det. Ofarligt att kolla in dom iaf

  • Mörk Ängel

    Nej du, försök inte utomlands. Om du gör det, kolla försäkringar och sådant så att det är samma som du kan få i Sverige.
    Jag själv hade aldrig i hela mitt liv opererats utomlands, då ser jag hellre ut som en groda

  • Luucie

    Om du ska operera dig utomlands vill jag tipsa dig om att du kollar upp hur smittspridningen av tex MRSA och VRE ser ut i det landet och på det sjukhus där du ska opereras...annars kan du komma hem med en otrevlig överraskning! Mycket värre än ett osympatiskt utseende...

  • Tooticki

    Jag ska inte predika för dig, alla gör det som de tycker känns bäst!

    Jag undrar dock om du tagit med i beräkningen vilka risker det finns med främst näsplastik? Näsan är svår att operera och risken för broskbildning, andningssvårigheter etc är överhängande. Det är även så att en opererad näsa sällan går att rätta till (varför vet jag inte) om resultatet inte blir det önskade.

  • shakynose

    Jag skulle inte rekommendera utländska kliniker, men det främsta skälet är inte pålitlighet eller säkerhet utan ÅTERBESÖKEN Det är ju inte klart när man vaknar upp ur narkosen, utan man ska träffa läkaren flera gånger efteråt för att kolla att allt går bra. Hur praktiskt är det om kliniken ligger i Rio de Janeiro?

    Tyvärr är det inte längre lika lätt att få plastikoperationer genom landstinget. Men jag kan tänka mig att det är lättare om det man vill ändra sitter i ansiktet eftersom det inte går att dölja. Helt klart värt ett försök ändå!

  • Fjosok

    Kan inte blir värre än vad det är, men tack för omtanken

    mailat runt lite förfrågningar nu

  • Pentan

    Jag tror att en operation kan vara något riktigt bra om man har de förväntningarna som du verkar ha, det låter sunt det du skriver. Bara du vet vad som är rätt för dig!


    Fjosok skrev 2008-12-27 11:01:52 följande:
    Kan inte blir värre än vad det är, men tack för omtanken mailat runt lite förfrågningar nu
  • Pentan

    Alltså det du skriver lite tidigare i tråden om dina förväntningar. Inte "kan inte bli värre"...


    Pentan skrev 2008-12-27 13:00:16 följande:
    Jag tror att en operation kan vara något riktigt bra om man har de förväntningarna som du verkar ha, det låter sunt det du skriver. Bara du vet vad som är rätt för dig!
  • Pentan

    Här har vi det...


    Fjosok skrev 2008-12-25 12:06:10 följande:
    Är inte ledsen, snarare realistisk. Efter 12 år av utanförskap p.g.a det, och mycket p.g.a ett skrämmande ansikte, så är det kanske dax att försöka göra något. Är såpass positiv att jag tycker livet är långt och värt att leva. Vill dock inte att mitt yttre ska behöva vara ett hinder längre.
  • Fjosok

    Nä, det handlar ju inte om att göra om något för att se ut som en annan Ken, spänna isg på en badstrand i Florida och gå hem med en massa blondiner i rosa lackbikinis ... typ.

    Det handlar ju om att kanske slippa några av alla nackdelar som mitt yttre ställer till med nu.

    Men som sagt, ska kolla runt först nu efter helgerna.

  • Fjosok

    Har varit i kontakt med olika kliniker i Stockholmsområdet nu. Känns verkligen bra. Ska fundera lite till innan jag bokar något dock.

    Tvekar samtidigt om att låna pengar ...

Svar på tråden Erfarenhet av plastikoperationer?