• Maliinka

Hur få in datorskrift i inbjudningskorten?

Ja... Som frågan lyder... Ni som gör inbjudningskorten själva, hur gör ni för att det ska kunna bli datorskrift inuti korten? Läste i någon tråd för längesen att det fanns något transparent papper som man kunde skriva ut på och sen klistra in, men hur funkar det? Tips mottages gärna! Lite jobbigt att skriva alla inbjudningskorten för hand, plus att det blir ont om plats!

• Svar på tråden Hur få in datorskrift i inbjudningskorten?
  • skille

Jeg har mall til invitsjoner i A& som du bare kan bytte ut texten og skrive ut hjemme, det har vi gjort:)

• Hemlig2009

Och jag betalade 130 (inkl frakt) kr för vår stämpel, 7 x 3 cm.

• Villesmamma

Jag gjorde mallen i Word. Kopierade på jobbet på trans papper. har köpte en papper skärare. Guld värd! Och klistrat in det i inbjudan. Fint!

• KayM

En kompis till oss skrev ut på smörpapper som hon sen klippte ut och fäste inuti kortet. Det blev jättesnyggt!

• EhjärtarE

Annars kan man ju bara lägga korten i skrivaren. Men det beror ju på hur tjockt papper man har. Vi ska skriva ut på vitt papper och klistra in, själva kortet är rött. Det blir fint.

• JustMeAndMyLove

Det finns skrivare som klarar av de flesta tjocklekar etc. Se till att ha rätt inställningar på skrivaren.
    Skulle du inte hitta någon så kan kanske jag hjälpa dig? Har en laserskrivare som kan skriva ut det mesta från foton till visitkort. Även banderoller så länge kortsidan inte överskrider A4 :)

Bara skriva en rad i gästboken om du vill ha min mail eller msn:)

• tintilade

Jag skrev ut en text på dator och klistrade in den i kortet. Mitt kort är off-white och textens papper med. Såg till att texten inte blev större än 15x15 som kortet var.

Blev väldigt bra.

Sedan skickade jag med ett vanligt A4 utskrivet med utförlig information.

• JochD4ever

Låter som ni gjort hur fina kort som helst, har ni bilder?

• Maliinka

*puffar tråden och hoppas få se lite bilder också *

• hjärtat mitt

Gärna bilder!
    är på gång att göra kort också.

Svar på tråden Hur få in datorskrift i inbjudningskorten?