• Maliinka

Hur få in datorskrift i inbjudningskorten?

Ja... Som frågan lyder... Ni som gör inbjudningskorten själva, hur gör ni för att det ska kunna bli datorskrift inuti korten? Läste i någon tråd för längesen att det fanns något transparent papper som man kunde skriva ut på och sen klistra in, men hur funkar det? Tips mottages gärna! Lite jobbigt att skriva alla inbjudningskorten för hand, plus att det blir ont om plats!

• Svar på tråden Hur få in datorskrift i inbjudningskorten?
  • Maliinka

Hallå, var är alla händiga och pyssliga BT:are ikväll? Ho hoo *ekar* Please help me...

• 27juni2009

jag kommer skriva vår inbjudningstext i calligrafi stil o sen lämna in för att få gjort en stämpel m texten
    Annars kan man väl skriva ut på ett vanligt pappae ri samma färgtema o klistra in?

• Maliinka

Aha, så finurligt! Vad kostar en sådan stämpel?

Jo, vi har också tänkt på att skriva ut texten och klistra in, men det känns som att det skulle se lite "b" ut... Om du förstår? Vill ju att det ska se fint ut

• sarahmissy

Jag printade texten på ett halvtransparant papper som sedan bands fast i inbjudningskorten. Blev bra!

• Hemlig2009

Nej, det ser inte B ut. Finns en masa olika lösningar för att fästa pappret; lim, små clips, kuddar, band mm. Gå till en bokhandel eller pysselaffär för scrapbooking. Där finns allt!

När man skriver ut i datorn kan man ju verkligen få texten som man vill och i det typsnittet man vill.

• totte38

har samma problem som ts. Hur göra?? Tror det kan bli dyrt att trycka en stämpel med inbjudningstexten i...Gjorde en till vårt monogram, den gick på 300kr. (de tog betalt per kv cm)

hmm lutar nog att jag får skriva för hand ändå...undrar hur det kommer se ut i slutändan??

• shakynose

Jag tycker att det ser väldigt "classy" ut om man skriver ut texten på ett tunt papper (antingen lite transparent eller i färg) och sedan antingen lägger det inuti korten, binder fast dem med band eller snöre eller fäster i ett hörn med något fint clips.
    Lim brukar inte bli så fint tycker jag.

• Hemlig2009

Som sagt, ett snyggt papper i skrivaren och sedan är det klart. Fäst på ett snyggt valfritt sätt.

• Hemlig2009

Finns dubbelhäftande tape som är hur smidigt som helst att använda, och då kan man dra en liten bit högst upp så att pappret ändå blir luftigt. Enkelt och jag tror att jag kommer göra så. Limma fast hela pappret är nog ingen höjdare, nej.

• 20090725
    totte38 skrev 2008-12-19 10:59:59 följande:
    har samma problem som ts. Hur göra?? Tror det kan bli dyrt att trycka en stämpel med inbjudningstexten i...Gjorde en till vårt monogram, den gick på 300kr. (de tog betalt per kv cm)hmm lutar nog att jag får skriva för hand ändå...undrar hur det kommer se ut i slutändan??
    oj... blev nog lite blåsta där vi gjorde vår stämpel då.. vi betalde 950:- för våran monogram stämpel!!!

kommer dock att andvända den mycket... men det va surt när vi skulle hämta ut den!!
Svar på tråden Hur få in datorskrift i inbjudningskorten?